Beutyblogtopic XL #3

Klopt. En de instandhouding ligt ook bij de “consument”. Als iedereen acuut zou zeggen “dit kan niet ivm privacy e.d.” en vervolgens niks van dat alles meer kijkt, zouden ze er snel mee stoppen denk ik. Aangezien er dan niets met meer te verdienen valt en spon ook niet meer binnen zal komen… Dat zou eigenlijk de enige manier zijn om het te stoppen. Maar zo lang er vraag naar is, zal het blijven doorgaan. Want denk dat het nog wel even zal duren voor ze zelf tot dit inzicht komen. Helaas.

Helemaal mee eens. Denk eens terug aan toen je zelf 16 was (of jonger). Zou je dan willen dat al je klasgenoten letterlijk je hele leven online kunnen terugvinden? Ik vond het al beschamend genoeg als er videobanden afgespeeld werden van mn kinderjeugd. En dat waren ook gewoon onschuldige filmpjes. Maar dat was alleen bij ons in de kast te vinden. Niet door elk willekeurig persoon op het hele internet… En ik had ook klasgenoten die bewust offline bleven. Die hadden enkel Whatsapp, maar soms zelfs dat niet eens… Wat nou als de kids van de mommybloggers later ook offline willen zijn? Dat kán dan gewoon niet omdat hun moeder lekker besloot om alles online te gooien. Want “het was maar onschuldig en mensen vonden het leuk om naar te kijken”. Nou fijn. Ben ook benieuwd wat dit gaat betekenen in de ouder-kind-relatie later. Misschien wel erg ver doordacht, maar ik zou het echt niet kunnen waarderen als mijn moeder dit gedaan had vroeger.

En we hebben het hier ook wel eens gehad over hoe de kids van nu later in het leven staan mbt aandacht en altijd maar leuk gevonden moeten worden.

Al met al een interessant onderwerp

8 likes

haha maar dat ze 7 dagen per week naar Amsterdam ging is toch ook gelul? Ze zat altijd in die bunker

32 likes

Haha dit is die nieuwe serie op mtv: million dollar baby

Faberyayo, de banketbakker
Sl*t ik kom je hele tent bakken

Heerlijk dat je dit post. M’n vrienden kennen dit niet :sob:

8 likes

Ik keur pesten op geen enkele manier goed, maar je weet dat het gebeurt op school. Goede manier om die pesters van materiaal te voorzien zo.

3 likes

Precies wat ik ook dacht. Makkelijk chantage materiaal ook, gezien het toegankelijk is voor iedereen. Mede daardoor al een reden om het niet te posten vind ik. Je weet nooit wat voor pestkoppen er later in de klas van je kind zitten…

1 like

Omg Massa STAHP ZELF.

Naar Spitsbergen geweest omdat ze het milieu zoooooo belangrijk vindt. Vervolgens wel met de auto naar de sportschool. Je kan ook gewoon een sportschool in de buurt kiezen en lekker de fiets pakken (maar nee special snowflake Massa heeft zoveeeeeel redenen dat ze niet naar een sportschool in de buurt kan). Daarnaast al die tripjes. Alles dat ze koopt. Zoveel douchen (ook voor het sporten!!!) Nu woont ze in Ams en heeft ze het over het OV… gebruikt ze het niet.

Massa is mega schijnheilig en denkt alleen maar aan zichzelf. Hierboven werd een ‘leeg leven’ genoemd, dat vind ik echt een top beschrijving.

62 likes

Trouwens, de SacconeJolys zijn echt het toppunt van kinderen gebruiken voor views en geld. Zoek maar eens op. Is echt super triest.

3 likes

Dieptepunt :cry:

8 likes

Als ik naar de reacties kijk op de Insta vsn Debbie valt me op dat het grootste gedeelte komt van fans van haar dochter.
Zouden dat dus ook háár volgers zijn of zouden haar volgers van een leeftijd zijn dat ze niet reageren?

Ik volg Debbie hoor.
Ik ben de laatste tijd van bloemetjesjurken naar laaguitgesneden dierenprintjes gegaan en ga ook lekker ondeugend naar feestjes en op m’n hakken naar de albert heijn.

22 likes

Ik ga er even vanuit dat deze moeder en dochter in Amerika wonen. En daar geldt het kinderrechtenverdrag niet. Amerika heeft dit verdrag nooit geratificeerd. (Correct me if I’m wrong.) In alle andere landen geldt het verdrag wel.

Ik vind het een egoistische beslissing van de moeder. Haar dochter geeft netjes aan dat ze het niet op prijs stelt dat alles op internet staat. Vervolgens gaat ze er mee door omdat ze vindt dat ze nog niet klaar is met schrijven over het moederschap. Mens, zoek een ander onderwerp als je dochter tegen je zegt dat ze niet haar foto’s en leven op het internet wilt hebben!

4 likes

Oh wow, ik heb eens doorgeklikt naar de blog van die vrouw die dus de wensen van haar kind negeert (https://outlawmama.com/), en naast dat ze een heel middelmatige schrijver is, is ze HELEMAAL GEK. Blijkbaar zit ze in groepstherapie (dat bedoel ik niet met helemaal gek), en heeft ze daar een boek over geprobeerd te schrijven. Incl. details over haar mede-patiënten met naam en toenaam. En dan wordt ze boos als ze die namen moet veranderen van haar groepsgenoten en therapeut want dat is niet authentiek oid. Deze vrouw heeft dus wel echt serieuze problemen met privacy en een obsessie met Haar Verhaal…

34 likes

Ik heb alleen het eerste gelezen, maar het lijkt bijna alsof ze aan het trollen is? Zo vreemd.

1 like

Klopt je hebt gelijk!

1 like

Hoe blijft massa toch op die titels voor haar vlogs komen??
‘Cute dingen voor mijn badkamer neerzetten’ wat??

14 likes

Wow echt niet oké dit! Logisch daar haar medepatiënten bezwaar hadden. Zij vindt haar verhaal dus blijkbaar zó boeiend en belangrijk dat de rest haar niks interesseert. Wauw

1 like


Ja! Groetjes vanaf mijn werk.

74 likes

Maar reageer je ook op haar Insta?

Ugh vooral die vader was sneu. Had hij toen ook niet zelf die dreigbrieven aan hun geschreven? :face_vomiting: