Beutyblogtopic XL #4

Ik vind het juist goed dat ze het allemaal meeneemt, ipv zomaar daar te kopen. Ze heeft het toch al gekregen en thuis liggen en vast genoeg ruimte in de koffer.

En volgens mij verbranden zij allebei wel snel, dus ik snap dat je (voor een maand in de zon) zoveel meeneemt. Plus nu kunnen die andere twee ook gebruiken haha.

16 likes

Dat schijnt best lastig te zijn. Ze hebben daar alleen zonnebrand met bleekspul, hoorde ik van 'n vriendin.

Ah ja true! Zo had ik het nog niet bekeken.

[quote=ā€œtuula, post:3123, topic:8746, full:trueā€]
Ik heb op 3 weken Bali samen met m’n vriend ook wel 6 flessen er doorheen gejaagd. Zelfs in het regenseizoen (dus met vaker bewolking) was de zon erg fel. Wel surfen we ook (al reken ik de zink er hier niet bij) dus smeren we wat vaker doordat we veel de zee in gaan.

Maar liever te veel dan te weinig, zeker als je dit toch thuis al hebt liggen omdat het gratis is opgestuurd.

Bovendien was zonnebrand van een goed/betrouwbaar merk echt amper goedkoper op Bali, en in veel zit ook nog whitening shit.
[/quote]

Haha ja zo kwam ik er na drie maanden achter dat mn deodorant whitening is. Het werkt overigens niet :wink:

4 likes

Misschien moet dit in onpopulaire meningen maar denkt iemand er wel eens over na hoeveel chemische troep er zit in zonnebrandcreme? En dat je het zoveel moet smeren wat je huid deels opneemt en je dus binnen krijgt en ook wat betreft natuurvervuiling, die stoffen komen terecht in het water etc? Je kunt toch gewoon beter op tijd in de schaduw gaan zitten en een pet opzetten etc.
Ik snap dat je voor een hele dag strand of vakantie je wel eens in smeert maar 20 flessen komaannn… ?

Samenvatting

https://www.eoswetenschap.eu/gezondheid/wat-zit-er-eigenlijk-zonnebrandcreme

6 likes

Meid, in de schaduw verbrand ik nog levend. En een petje gaat dat ook niet tegenhouden.

44 likes

Je kan er ook in doordraaien, haha.

1 like

Ik vind beide huidverzorging en milieu echt super interessant maar met dit soort artikelen mis ik echt bronnen, onderzoek en meer info.

1 like

Een petje zorgt er toch niet voor dat de rest van mijn lichaam niet verbrandt? Daarnaast ben je in de schaduw ook niet veilig en er is niet altijd en overal schaduw te vinden…

6 likes

Ook in de schaduw kun je verbranden.

2 likes

Same :frowning: en dan koop ik die dure, plakkerige, wittewaasachterladende ecoverantwoorde zonnebrandcreme en dan schijnt ie nog slecht te zijn :frowning:

Wat @Tubing zegt is niet onwaar: snorkelen met bijv zonnebrandcreme tast het koraal aan. Maar al het farmaceutisch afval wat de zee in wordt gedumpt ook. Dan kies ik toch voor geen huidkanker :grimacing:

1 like

Ahh mennnn kommop draaien we niet een beetje door?

Als mensen geen zonnebrand gebruiken is het niet, dan is er altijd een groepje wat daar commentaar op heeft. Als mensen wel zonnebrand gebruiken is het blijkbaar voor een groepje ook weer niet goed?

Als Mascha (veel) zonnebrand meeneemt is het niet goed (hoewel wij niet weten of die flesjes nog vol zitten of al bijna leeg zijn). Als Mascha in Bali zou kopen is het ook niet goed want ze krijgt al zoveel gratis opgestuurd…

Mensen echt ik vind het leuk als we kritisch zijn en af en toe wat gezeik lees ik graag. Maar dit gaat echt ver haha.

19 likes

Mijn hele vakantie op Bali (EEN MAAND) heb ik in de schaduw gezeten met factor 50 voor mijn witte huid. Ik ben alsnog verkleurd maar niet verbrand. Helaas is ā€˜op tijd in de schaduw zitten’ echt niet realistisch voor een hoop mensen.

4 likes

Hahahah, wat zijn de grachten ook schoon! :joy:

2 likes

HAHAHA dit ook als antwoord eronder

79 likes

Nog even een aanvulling op mijn eerdere post. Ik ben niet anti- zonnebrand en ik vind het goed dat mensen voorzichtig om gaan met de stralingen ivm huidveroudering en kanker etc. Ik smeer het zelf ook (soms). Maar ik vind het wel een goed punt om ook eens bij stil te staan dat je veel producten zonder na te denken op je huid smeert. Iets in mijn gevoel zegt dat er heftig gareel nodig is om zonnestralen, uv etc tegen te houden. Puur om ook daar even bij stil te staan denk ik. Als je gaat zoeken zijn er wel best wat artikelen over dat die cremes ook niet goed zijn. Terwijl je daar in het dagelijks leven of bij vloggers niet zoveel over hoort. Dan denk ik dat een deel van het zonnebrand verhaal en ā€˜lekker veel smeren’ ook gewoon marketing is.
Ook ben ik geinfluenced door mijn moeder die bij elke zonnestraal roept dat ik op tijd uit de zon moet en dat beter is dan al die troep op je lijf smeren en gaan liggen bakken, wat ik altijd deed. (overdreven gezegd)

4 likes

En ā€œiets in mijn gevoelā€ zegt dat het niet goed is om te verbranden. Zoals hierboven ook al aangegeven door meerdere mensen is alleen de schaduw opzoeken niet voldoende voor sommige personen. Wat zou jij dan aanraden? Bij mooi weer gewoon binnen blijven en niet meer buiten komen? Of in winter tenue met bedekte armen, benen, handen en voeten naar buiten?

19 likes

Er in ieder geval even bij stil staan bij het type zonnebrandcreme dat je smeert en wat dat doet met je huid, aangezien er alleen geĆÆnstrueerd wordt over de zon, en niet over de creme’s. Voor de rest gewoon lekker smeren en naar buiten. Nogmaals, ik ben niet anti maar wil alleen even een soort tegenbericht geven over dat dit vaak vergeten wordt.

2 likes

Er zijn verschillende soorten ingrediƫnten die als SPF kunnen dienen. Klopt dat een aantal filters als slecht, irriterend of zelfs fotosensitief kunnen worden weggezet, maar er zijn er ook een aantal die veilig gebruikt kunnen worden voor de mens (over koraalriffen weet ik niks).

Las ook al een reactie dat je er zelfs huidkanker van krijgen. Dat kan, puur omdat mensen denken dat ze met 1 drupje de hele dag beschermt zijn en daardoor extra lang in de zon blijven zitten met alle gevolgen van dien.

Extra veel smeren is geen marketing, dit advies wordt gegeven gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek.

Het is ook een kwestie van logisch nadenken, zoek tijdig schaduw op/even naar binnen, draag een petje etc, maar smeer je zeker wel in.

Ik zie door mijn werk regelmatig mensen met zonneschade/huidkanker vandaar dat ik het erg belangrijk vind dat mensen zich goed beschermen. Het is vaak op latere leeftijd dat de schade opeens naar boven komt.

20 likes

Ik verbrand al wanneer iemand alleen maar het woord zon zegt, ik ben dus erg blij met zonnebrandcreme

12 likes