Junkies die midden op straat gebruiken, zonder ook maar enige moeite te doen om uit het zicht van kinderen of toeristen te zijn.
Want toeristen zijn speciale mensen die een andere behandeling verdienen omdat ze wat geld in je economie pompen?
Ook kwamen er nog twee andere daklozen voorbij: de een duidelijk in een psychose, schreeuwend naar alles en iedereen, duidelijk onder invloed […]. Zat ik dan, met mijn frozen yoghurt van $9, met fancy toppings en al. Ik kon maar moeilijk van mijn ijsje genieten. Ik voelde me onveilig en ongemakkelijk, maar bovenal ontzettend bevoorrecht en verdrietig.
Ik heb echt moeite met deze passage met her benadrukken van die prijs. Wilde ze daarmee het contrast benadrukken tussen haar fancy voedsel en de armoedige situatie waarin die daklozen verkeerden? Of moet ik het meer lezen in de trant van ‘heb ik een groot bedrag uitgegeven aan eten, moet iemand mijn etenslust weer verpesten’. Ik interpreteer het meer als het laatste omdat ze eerder ook vond dat een verslaafde rekening moet houden met toeristen.
Ik zou bijna denken dat ze dit blog meer voor zichzelf heeft geschreven om de schrik te bekomen en redelijk slecht voorbereid op pad is gegaan want de meeste dingen zijn toch wel algemeen bekend. Dat mensen die veelal psychologische problemen hebben aan hun lot worden overgelaten, de gemaakte beleefdheid en dat LA de autohel op aarde is.