Beutyblogtopic XL #4

Jaa belachelijk maargoed je moet dan toch aardig blijven en het oplossen, maar de eventueel geplaatste review passen ze achteraf natuurlijk niet meer aan want ze hebben inmiddels hun zin al gekregen.

Gelukkig zijn er ook veel klanten die heel netjes mailen dat ze bijvoorbeeld niet meer de originele verpakking hebben of dat ze er een briefje bij doen met een hele uitleg waarom het retour komt met een sorry erbij. Contrast is groot, maar deze laatste groep geef ik liever de extra service :wink:

2 likes

Tja, als je betaalt voor een product (in dit geval De Volkskrant) dat niet geleverd wordt of veel te laat, dan blijf je als aanbieder in gebreke. Vind het niet gek dat Cynthia nu wil opzeggen en volgens mij staat ze volkomen in haar recht. Of dat nou allemaal op social media moet is een tweede. Maar ja, misschien maken ze het bij De Volkskrant nu wel goed met een gratis jaartje. :sweat_smile: #jeweetmaarnooit #valtteproberen

3 likes

Ik trek onnodige verkleinwoorden al slecht maar een kapster die het heeft over een ‘uitgroeitje’ is wel een nieuw level van cringe (Mas vlog)

22 likes

Echt heel slecht! En ook dom want een tolk kost super veel geld. (En is wel echt verplicht als iemand niet goed Nederlands spreekt maar dat ga je toch na…) Ben echt benieuwd bij wie ze waren.

Hoe wist de makelaar uberhaupt dat ze dan een Russische tolk nodig hadden? Of is Fe.oktistova zo’n typisch Russische naam dat het voor zich spreekt? (Of misschien zagen ze haar geboorteplaats in de papieren, kan ook nog?)

Je weet als notaris wel waar iemand geboren is e.d. want dat heb je nodig voor het maken van de akte. (De notaris/medewerker moet dat in de BRP nakijken.) Maar dan nog. Er zijn zo veel mensen in het Buitenland geboren.

Ik heb er gister de hele avond over nagedacht en als ik eerlijk ben: ik snap de foefjes heel goed. Als ik met zo’n 20 uur werk in de week (heel optimistisch gesproken) met mijn man 2 hypotheken, een huurhuis met 2 badkamers in Amsterdam ook nog eens een luxe leven kan leiden, dan had ik precies hetzelfde gedaan.
Niet iedereen heeft hele hoge ambities, sommigen vinden het leuk om gewoon de hele dag te gamen (zoals gamekanalen) of gewoon lekker relaxen.
Waarom zou kre perse hogere ambities moeten ambiëren? Ik & denk dat zijn leven vrij relaxed is zonder de geldzorgen. En als hij het beu is om niks te moeten doen, dan kan hij altijd nog gaan solliciteren.
Wat zouden jullie doen? En natuurlijk is je eigen carrière verstandig voor een doem-scenario. Maar wat nou als het je hele leven gewoon goed blijft gaan, dan heb je al die jaren gewerkt om iets achter de hand te houden voor als beautygloss omvalt, en dan gebeurt dat gewoon nooit.

• Gewoon doorwerken en aan mijn eigen carrière werken
  • Genieten van de luxe en doen wat je leuk vind

0 stemmers

2 likes

Ik zou echt wel genieten van de luxe en doen wat ik leuk vind. Maar nu is hetgeen waarvoor ik studeer en ga doen als werk echt mn hobby dus zou dat blijven doen, maar zeker niet voor 40 uur per week.

1 like

Ik kan hier niet echt tussen kiezen want als doorwerken is wat ik leuk vind doe ik dat toch.

2 likes

Wat vinden jullie van Lotte de blogpost over LA?

Ik vind het deel over de daklozen problematiek wel apart beschreven en het komt over alsof ze daar heel erg de focus op legt. Daarnaast zegt ze dat iemand duidelijk in een psychose verkeerd en onder invloed is. Kan ze beide niet weten, vind dat ze dat genuanceerder had moeten beschrijven, nu schrijft ze het als een gegeven.

3 likes

Ik snap je wel maar weet je hoeveel kritiek je daar op krijgt. Als vrouw al, maar als man al helemaal.

Dit had ze laatst ook al! Volgens mij met een artikel over parfums. Toen plaatste ze een story op Instagram dat ze haar blog zo verwaarloosd had en dat ze ‘met terugwerkende kracht’ een artikel online had gezet. Toen stond ook ineens de datum van een paar dagen eerder erbij :woman_shrugging:t2:

Haha ja zo werkt dat toch niet…? Vreemde manier van werken :sweat_smile:

Ligt het aan mij of is deze foto nogal onflatteus? De belichting is ook zo duister. Als ik dit zie denk ik niet ‘wow wat jaloersmakend dit, het ziet er lekker vrolijk uit daar’

2 likes

Junkies die midden op straat gebruiken, zonder ook maar enige moeite te doen om uit het zicht van kinderen of toeristen te zijn.

Want toeristen zijn speciale mensen die een andere behandeling verdienen omdat ze wat geld in je economie pompen?

Ook kwamen er nog twee andere daklozen voorbij: de een duidelijk in een psychose, schreeuwend naar alles en iedereen, duidelijk onder invloed […]. Zat ik dan, met mijn frozen yoghurt van $9, met fancy toppings en al. Ik kon maar moeilijk van mijn ijsje genieten. Ik voelde me onveilig en ongemakkelijk, maar bovenal ontzettend bevoorrecht en verdrietig.

Ik heb echt moeite met deze passage met her benadrukken van die prijs. Wilde ze daarmee het contrast benadrukken tussen haar fancy voedsel en de armoedige situatie waarin die daklozen verkeerden? Of moet ik het meer lezen in de trant van ‘heb ik een groot bedrag uitgegeven aan eten, moet iemand mijn etenslust weer verpesten’. Ik interpreteer het meer als het laatste omdat ze eerder ook vond dat een verslaafde rekening moet houden met toeristen.

Ik zou bijna denken dat ze dit blog meer voor zichzelf heeft geschreven om de schrik te bekomen en redelijk slecht voorbereid op pad is gegaan want de meeste dingen zijn toch wel algemeen bekend. Dat mensen die veelal psychologische problemen hebben aan hun lot worden overgelaten, de gemaakte beleefdheid en dat LA de autohel op aarde is.

15 likes

Zou dat het doel van de foto moeten zijn?

2 likes

Ik vind hem ook een beetje vreemd, maar vraag me af of het uberhaupt wel de bedoeling was om een insta-perfect jaloersmakende foto te posten? Ik zie het eerder als een leuke foto met een vriendin en boeiend wat andere vinden…

Zo heb ik er ook genoeg van op instagram.

7 likes

Ik vind 't n heerlijke foto! Beiden lekker chill zonder make-up, lekker warrig haar, voetjes in 't water, allebei fijne niet-knellede kleding aan, lekker drankje. Ik voel helemaal de “rozigheid” met hun mee na een lange dag in de zon.

35 likes

Ik weet het niet… Ik heb vaak wel een beetje het gevoel alsof Lotte niet heel wereld wijs is zeg maar, dat ze oprecht niet van tevoren wist welke ellende er ook schuilgaat achter de pracht en praal van LA en zo geschrokken is. Ik denk ook dat het meer een uiting is inderdaad om het van zich af te schrijven maar het komt zo ongelukkig over.

11 likes

Massa wil weer wat bewijzen geloof ik.

24 likes