Maar wel een kleine rol. Die 10% is nog ruim. Er zijn studies die spreken over 5% uit voeding.
Dat dacht ik ook inderdaad! Als ik dit zo lees denk ik dat ik maar wat vitamine D tabletten moet gaan kopen, want ik heb geen mogelijkheid om tussen 11:00 en 15:00 uur standaard een kwartier tot een half uur naar buiten te gaan
Ik vind het zo irritant dat gregor onder elke instagtam post van mascha reageert met iets ontzettend klefs. Echt ieeeedere keer ga weg
Over dat Uv-a wist wel dat het door glas heen kon maar dacht dat dat alleen relevant was voor huidveroudering en zonneallergie en dat je enkel van UV-B straling kan verbranden
Ter aanvulling: mijn dermatoloog zegt dat het laatste in theorie inderdaad klopt, maar dat het dan het verstandigst is om tĂłch met een hoge factor te smeren en dan vitamine D bij te slikken in de zomer (als je telkens aan de lage kant zit).
UVB zorgt voor onmiddellijke schade (zonnebrand) maar UVA is als ik het goed heb verantwoordelijk voor verlies van elasticiteit, pigmentvlekken en DNA-schade.
Oh ik wou je niet tegenspreken hoor! UVA is inderdaad âagingâ maar niet alleen dat dus, het is ook de belangrijkste oorzaak van huidkanker. Sorry ik zie nu dat mijn post wel heel droog geformuleerd was haha.
En thanks hij zou standaard onderdeel moeten zijn van mijn plaatje, niet waar? Party on!
Weten jullie nog dat cupping?
Is blijkbaar ook een methode die gebruikt wordt om je van homoseksualiteit te âgenezenâ⊠()
ik heb me ook laten cuppen en t is idd niet perse relaxed maar daarna waren mn rugklachten wel minder. Het is een eeuwen oude chinese geneeswijze maar heb het echter zonder sneetjes om âslechtâ bloed te laten verwijderen gedaan⊠daar geloof ik echt niet in (maar volgens mij is dat ook niet van oudsher de bedoeling)⊠net als dat homoseksualiteit te genezen is wat valt er te genezen ?!
Volgens mij is dat met die sneetjes Arabische cupping en zonder sneetjes Chinese cupping.
ahaaa nouuu ik laat het mooi bij t chinese cuppenâ:rofl:
Dit vind ik ook weer overdreven. Als daar een roomblanke man had gestaan, had je hem ook niet aangeduid met Samir of Mustafa of zoiets.
Straks komt er wel een generatie waarin je niet weet of je hem dan jan of kees moet noemen of juist wolf, beer of bloemknop
Haha dan praten ze in de politiek niet meer over âhenk en ingridâ maar over âwolf en bloemâ
Ik ben zoân enorme snob terwijl ik naar Massaâs Bali vlog kijk⊠Bij alles denk ik: neehee dat is dat en dat of zus en zoohooo
ik vind het vooral saai (biecht: keek uit naar bali vlogs)
Ohja, had je meer van Mas verwacht?