Beutyblogtopic XL #4

Dit heb ik ook, helemaal als ik die dag geen make up op heb of even snel naar het winkelcentrum moest om een cadeau bon te halen.

Ik heb een keer gehad dat er bij de Etos een actie was dat je je nagels kon laten lakken door een styliste. Dat leek me wel handig omdat ik zelf niet zo goed ben met mijn nagels. Dus ik vraag of ik ook kan en moest toen even een klein uurtje wachten, geen probleem want ik moest nog naar een andere winkel.

Kwam ik terug werd er door het personeel gezegd: ja daar is je fan weer ( pardon? ) en door de nagelstylist werd heel arrogant en gemeen gedaan… er werd echt op bij neergekeken door hun…

Vond dat echt niet tof, ik heb al jaren een minderwaardigheids complex en dit soort dingen maken dat alleen maar erger.

Nooit begrepen wat nou het punt was? Kan me er nog boos om maken. Heb trouwens wel mijn nagels laten doen, klapte dicht ( zoals altijd)

1 like

Ugh ja. Alsof je kan zien aan het uiterlijk want hun maandelijks besteedbaar inkomen is

1 like

Bah dit is echt naar! Heb je wel bij het hoofdkantoor geklaagd? Normaal zou ik dat niet doen, maar als ze zo gemeen zouden doen wel

Bij mij denken andere klanten altijd dat ik een Douglas medewerkster ben.
Dat is ook wat hoor!
“ Wat zitten uw wenkbrauwen mooi, wat gebruikt u?”

3 likes

Snap wat je bedoelt en ik vind het ook ongezellig, maar ik doe het zelf ook vaak, vanwege allergieën. Ik merk dat er wel meer mensen in mijn omgeving zijn die de menukaart van tevoren bestuderen, omdat het gewoon heel vervelend kan zijn om ter plekke dat nog uit te moeten vogelen (zeker als je niet lang en uitgebreid gaat zitten). Dus het is niet altijd een keuze.

In Duitsland is dit vaak trouwens beter geregeld en kan ik WEL spontaan bestellen omdat de allergieën en andere dingen beter aangegeven staan :pray:

5 likes

Ik was een keer in de Douglas en Nikkietutorials was er ook, zonder makeup want ze gaat vaak zonder makeup winkelen, en de medewerkster (was een oudere vrouw) praatte echt op zo’n belerend toontje tegen haar dat een liquid eyeliner toch wel heel lastig zou zijn voor dr. Ik dacht hahahaha je praat met de queen of eyeliner, wie ben jij. :joy:

145 likes

Ik vind juist die zakenlui verschrikkelijk en verwacht bij hen dat soort gedrag, want oo wat hebben ze het toch gemaakt in het leven. Zo was ik eens uit eten met een paar zakenlui en mevrouw moest zo vaak laten vallen dat ze van auto’s hield en dan allemaal dure auto’s opnoemen, want: ik rij toch zeker niet in een twingo. Met mega kak stem. Nou mevrouw ik ben super blij met mijn Twingo.

4 likes

WOW. Wat enorm onbeschoft. Hopelijk heeft karma toegeslagen en is PJ iets geworden waar zijn vader van jankt.

24 likes

Wauw. Ongelooflijk, terecht dat je daar weg bent gegaan

2 likes

De beste vriendin van mijn moeder reed met haar zoon langs mijnn MBO school en zij: “hier wil je niet terecht komen toch?”

Zij is geen vriendin meer.

6 likes

Holy moly wat zijn mensen toch onbeschoft. Goed dat je weg bent gelopen en rot dat je niet begrepen werd. Kon je daarna wel spugen op z’n frietjes?

3 likes

Ja ik heb dit ook al zo vaak meegemaakt. Ik draag zelf weinig make up maar vind het wel heel leuk en kijk veel filmpjes en reviews. En eens in de zoveel tijd koop ik dan een concealer of een mooie blush. Maar ik zorg er dan voor dat ik producten koop die ik echt mooi vind en dan gebruik ik die ook elke dag. Dus dan vind ik het ook niet erg om er veel geld aan uit te geven. En elke keer als ik dat dan wil doen is het zo’n struggle haha. Ik kom dan vaak binnen zonder make up en dan duurt het ten eerste super lang voordat iemand me wilt helpen. En vervolgens denken ze omdat ik geen make up op heb ofzo dat ik er ook niets van weet want dan komen ze echt met producten aan als ik advies vraag die echt het tegenovergestelde zijn van wat ik zoek. Of dan zeggen zo oh nou staat je echt geweldig en dan zie je zo’n dikke laag concealer onder mn oog zitten. Nou ja gevolg is dat ik zelden wat koop haha. Maar is elke keer zo’n teleurstelling want dan denk ik oke yes geld uitgeven maar dan word ik zo stom geholpen dat ik gefrustreerd die winkel uitloop haha. Excuses voor het lange verhaal :+1:t3:

3 likes

Jaaaa godver! Je bespot ons allergiepatienten gewoon :face_with_symbols_over_mouth:

Niet serieus dit he, snap je wel.

4 likes

Zo zie je maar weer: lijstjes erin rammen geeft nog geen inzicht of ervaring.
Beetje voorbarig om dan zelf al wijncursussen te geven. #GeenReclame

6 likes

Kijkt iemand hier samantha ravendahl? Zij is een beauty youtuber uit Canada en eind vorig jaar had ze een video gemaakt waarin ze vertlede dat ze stopt met pr pakketjes ontvangen vanwege milieuredenen. Ze vertelt ook meer over hoe achterlijk veel ze ontving en nu heeft ze heeft zich dus van alle mailingslijsten laten schrappen. En laatst heeft ze een update video gemaakt hoe het haar bevalt etc. Video’s zijn een beetje lang en soms is ze beetje irritant haha maar vind het wel goed dat ze dit aankaart!

12 likes

Ik had in het werkergernissentopic al gezegd dat ik af en toe inval op het secretariaat en ik merk ook heel veel verschil in hoe mensen daar met mij omgaan ten opzichte van wanneer een secretaresse de telefoon opneemt en mij doorverbind. Veel mensen behandelen me dan echt alsof ik achterlijk ben en ook nog eens onbeschoft. Ik vind het echt knap als je daar iedere dag mee kan dealen.

Ik verbaas me er ook eigenlijk echt over dat zo veel mensen op anderen neerkijken vanwege hun baan. Ik dacht echt dat dat ouderwets was.

Bij ons is het meer door de clienten. Door collega’s zelf is nog erger eigenlijk, bah.

Ja! Goed dat ze hierover nadenkt en ook daadwerkelijk actie onderneemt. Ook met dat ze vorig jaar dat palette of the month ding had, om de eigen collectie te herontdekken ipv steeds maar nieuw te kopen. En ik vind dat ze haar argumenten ook echt weloverwogen overbrengt in de videos!

Ook even beuty: ik vind dit echt heel goed. Het lijkt me ook helemaal niet leuk om zo veel troep te krijgen. Stel je wilt dan alsnog iets reviewen dan kun je ze toch zelf mailen en vragen of ze je een sample size op kunnen sturen. Ik denk dat veel bedrijven dat wel doen als je een beetje volgers hebt.

Ik heb de foundation en ik ben er best tevreden over! Nee wat zeg ik, voor die prijs is ie TOP. Ik vind 'm vergelijkbaar met mijn Clinique Even Better Glow, en blijft bijna net zo goed zitten.

Verder heb ik ook de blush in tube geprobeerd, de bronzige kleur, en die is heel mooi maar houdt het op mijn huid niet heel lang vol. De donkerroze is me te glitterig.

De oogschaduw in tube vind ik ook erg mooi.

4 likes