Beutyblogtopic XL #4

Dat hadden wij een beetje met Curaçao. Daar is ook altijd iedereen icl. Alle vloggers helemaal lyrisch over. Maar wij hadden het na een dag of vijf grotendeels wel gezien en lig je ook maar gewoon op een strand (met mooi uitzicht, dat dan weer wel) wat in Europa ook gewoon kan.

12 likes

Vooral in de zomer érg ver vliegen voor erg veel strand vonden wij (wij waren er overigens in januari en bij familie die daar wonen op bezoek… maar vonden 10 dagen echt meeeeeeer dan genoeg)

1 like

Ik zou het helemaal niet zo’n gek idee vinden om mensen deze vrijheid wel te ontnemen. Eigenlijk vind ik het juist best vreemd dat het mensen vrij staat om gedrag wat ernstig milieuvervuilend is uit te voeren. In een heleboel andere gevallen stopt vrijheid toch ook gewoon op het moment dat je met je gedrag andere mensen of dieren schade berokkent?

8 likes

Zit net in het Ongemakkelijke momenten topic en daar staat het volgende wat @midheavenmoon heeft opgezocht:

Moest meteen aan dit topic denken met Mascha die koffie inneemt :wink::wink:

15 likes

Dat klopt hoor, maar ik bedoelde ook meer het hypen van een eiland wat verder helemaal (in mijn ogen dan) niet zo bijzonder is en vooral ver vliegen is.

2 likes

Ik denk dat dat ook wel per persoon verschilt en hoe je je dagen indeelt. Ik heb 3 maanden stage gelopen op Aruba (even groot als Texel) en had aan het eind nog niet alles gezien/gedaan. Ben vorig jaar nog 10 dagen op vakantie geweest daar en nog steeds zijn er een paar dingen die ik niet heb gezien. Misschien als je 3 activiteiten per dag plant ben je snel uitgekeken maar het idee van vakantie is in mijn ogen ook wel een beetje rustig aan doen.

1 like

Ontspannen in een andere omgeving/klimaat?

Ik vind het ook een heel lastige kwestie hoor. Maar mijn basisgedachte hierbij is wel dat vliegen een luxe en een privilege is en niet iets waar je recht op hebt, zoals veel mensen lijken te denken. Ik begrijp dat er situaties zijn (bijvoorbeeld de situaties die jij beschrijft) waarin we geneigd zijn uitzonderingen te maken, maar ook hierbij geldt: ik vind het voortbestaan van de aarde als leefbare plek toch altijd hoger op het prioriteitenlijstje staan dan welke situatie dan ook. En bovendien zijn we natuurlijk verwend geraakt. Doordat we weten dat de optie er is lijkt het ineens (en dat is in sommige situaties heel begrijpelijk) heel erg om daar geen gebruik meer van te kunnen / mogen maken. Terwijl vliegen echt geen eerste levensbehoefte is en de mens in principe ook prima zonder kan.

Maarja, een praktische oplossing voor dit probleem is zo ingewikkeld. Van mij mogen in ieder geval de prijzen van vliegtickets flink omhoog. Ik denk dat geld uiteindelijk het enige pressiemiddel is wat mensen er echt toe zet hun gedrag aan te passen. En het lijkt me ook heel goed als er een maximum aantal vliegkilometers per persoon per tijdseenheid komt, of als vliegen exponentieel duurder wordt naarmate je meer kilometers maakt.

21 likes

Ik ben bang dat als je vliegen zo veel duurder maakt, je hier alleen de “gewone” mensen mee raakt en dat de allerrijksten gewoon door blijven gaan. En ik denk dat een groot deel van die groep sowieso meer uitstoot dan de gemiddelde mens.
Jouw laatste twee ideeën vind ik wel goed! Zo wordt het denk ik wat eerlijker. Ik ben heel benieuwd wat er in de toekomst op dit gebied gaat gebeuren.

17 likes

Ja daar ben ik ook heel benieuwd naar, hoewel ik ook bang ben dat zolang wij hier weinig merken aan vervelende gevolgen van klimaatverandering er heel weinig gaat gebeuren.

Het bewustzijn wordt langzaamaan wel iets groter, maar we hebben helemaal niet de tijd om heel rustig aan een beetje te wennen aan het idee dat er misschien een keer iets moet gaan gebeuren. Er moeten echt op korte termijn drastische maatregelen genomen gaan worden, maar zolang mensen vrolijk op een partij als de VVD blijven stemmen zie ik het somber in.

3 likes

Dan wordt vliegen iets waar alleen de rijkste mensen gebruik van kunnen maken. Lijkt me toch niet de kant die we op moeten.

Verder vind ik het een lastig onderwerp en zou ook niet weten wat de oplossing is.

3 likes

Ja dat moeten we ook niet hebben inderdaad. Maar ik denk wel dat je dit altijd houdt in een kapitalistisch systeem. Vergeet niet dat vliegen nu ook al een rijkemensenhobby is, als je kijkt op wereldschaal. Het is niet zo dat vliegen nu voor iedereen toegankelijk is en je dat wegneemt als je het veel duurder maakt. Je versterkt dan iets wat er al is. (Wat ik overigens niet goed vind hoor, hoe kut is het dat als je maar genoeg geld hebt je het je kunt permitteren lekker de wereld compleet te vernielen en andere mensen met de gevolgen daarvan op te zadelen :confused:)

Wat mij betreft mag vliegen trouwens gewoon per direct voor iedereen (rijk of arm of daar tussenin) verboden worden, gewoon klaar ermee. Maarja, niet bepaald realistisch dit natuurlijk.

2 likes

Haha oke dat gaat misschien net iets te ver

Heeft iemand de nieuwe video van Tati gezien met uitleg waarom ze de video heeft geplaatst

On it. Ga nu kijken.

Kom zo terug met uitgebreid verslag.

• Ze gaat een tijdje geen nieuwe video’s maken. Ze heeft wel nog een aantal al eerder gefilmde video’s / materiaal liggen, dit komt wel nog online.
  • Ze had niet verwacht dat de video zo’n groot bereik en gigantische impact zou hebben. Ze had verwacht dat ze juist veel tegenstand en haat zou krijgen omdat ze tegen JC en zijn miljoenen volgers in ging, en dat zij degene zou zijn die veel subscribers zou verliezen.
  • Ze wil dat mensen stoppen met haten (ik neem aan dat ze op JC bedoelt), dat mensen stoppen met memes, grove comments, en dat mensen geen kant kiezen.
  • Ze heeft de video geplaatst als een soort laatste redmiddel omdat ze niet dacht dat ze hem anders nog kon bereiken/tot hem doordringen
  • Het gaat niet alleen om het sugarbear voorval of de jongen in Seattle, het gaat om een heleboel dingen gecombineerd (ook dingen die ze niet verteld heeft). Ook gaat het er om dat hij een groot bereik heeft, 30 miljoen mensen in totaal, vooral kinderen, zijn gedrag was niet meer verantwoordelijk voor deze groep en ze kon steeds minder tot hem doordringen.
  • Zijn hele gedrag was de grootste aanleiding en het speelde al veel langer, het persoonlijke verraad (sugarbear vooral) was slechts de laatste druppel.
  • Ze wou met deze video tot hem doordringen voor het te laat was en er echt iets ergs gebeurde. Ze wou daar niet op wachten om vervolgens haar hele leven er mee zitten dat ze niks heeft gezegd.
  • Ze haat JC niet en wil dat haar volgers dat ook niet doen
  • Ze heeft via Google/YouTube contact gezocht met JC en wil er face to face op een veilige plek met hem over praten
  • Ze benadrukt dat ze hem niet haat maar van hem houdt, maar denkt dat hij dat voorlopig niet zal inzien/begrijpen.
  • Ze benadrukt dat dit niet om haar gaat en ze niet wil dat mensen medelijden met haar hebben of hierom subscriben. Het is veel groter dan haar.
  • Ze wil uiteindelijk gewoon weer verder met hoe haar kanaal altijd is geweest: oprechte, positieve video’s over makup
  • Ze denkt niet dat JC “canceled” is, of dat zijn carrière voorbij is. Ze denkt wel dat hij hulp en een betere groep mensen om zich heen nodig heeft, maar beseft zich dat zij daar niet meer bij zal horen.
  • Ze hoopt dat hij dingen anders gaat doen
  • Voorlopig dus geen nieuwe video’s, ze gaat zich focussen op haar man en familie
  • Ze is zelf ook niet perfect en wil dat ook niet pretenderen

Ze is er zichtbaar door aangedaan en houdt het meerdere keren niet droog. Sneu wel :frown:

26 likes

In je straaltje :see_no_evil:

33 likes

Myjewellery had pas een spon reis voor moeders en dochters met oa. Jessie Jezz, Maan en Juultje en hun moeders. Maar dat was geloof ik niet naar Bali. Misschien doelt ze toch daar op? Typefout ofzo? Anders is het wel een heel vreemde opmerking.

Oh ik ken het niet! Als het echt een soort uitdrukking is heb ik niks gezegd hahah.

4 likes

Haha sterk argument ook Mas, dus omdat iedereen het doet is het minder erg dat het slecht is voor het milieu? Dat moet JUIST een reden zijn om er 3 keer over na te denken lijkt mij

27 likes

Ik zeg niet dat ze niet mee leest maar dit zijn ook wel comments die ze elke keer onder elke Instagram foto krijgt.

4 likes