Beutyblogtopic XL #4

Oh wauw ze slaat weer zo de plank mis hiermee :face_with_raised_eyebrow:

Ooh ik moet zo min mogelijk filmen, want dan vullen mensen zelf in wat voor geweldige dingen ik doe. Uh nee; je moet* de bunker uitkomen (bali of thuis), eens werkelijk wat filmen ipv een flits laten zien en daarin vooral zeggen wat je doet, een stabilizer kopen, wat doen aan je edit-skills en overwegen of weekvlogs te maken ipv dagelijks.

*moet moet, het is een suggestie he :stuck_out_tongue:

En 5 afspraken op een dag ammehoela :rofl:

22 likes

Ik denk eigenlijk dat ze het gewoon echt niet doorheeft/snapt?

8 likes

Waarom zegt massa btw de heeeeeele tijd villa??? (En schrijft ze vila :rofl:)

Ben ik de enige die het zwaar vermoeiend vindt dat ze niet gewoon huis zegt?

16 likes

Ja dit dus. Geloof ik niks van, 5 afspraken op 1 dag en dan is alleen de binnenkant van je bunker te zien op die dag.

2 likes

Villa klinkt sjieker. Ze woonde toch ook “ vrijstaand” terwijl de huizen aan elkaar zaten.

6 likes

Ik vind helemaal niet dat Mascha veel van haar leven laat zien. De dingen die ze buiten haar bunker doet filmt ze amper (wel schokkerig en veel heen en weer bewogen).

7 likes

Grappige opmerking. Ik vind dat je soms dit topic en andere youtubers flink overneemt met je opmerkingen over jezelf.

17 likes

Dat valt wel mee toch?

4 likes

Grappig btw dat ze het heeft over van iets kleins iets heel groots maken en dan als voorbeeld neemt dat ze zogenaamd extreem slecht is voor het milieu nu ze voor de zoveelste x dit jaar in het vliegtuig is gestapt voor een verre reis.

Lekker bagatelliseren van het reizen met een vliegtuig.

En heeft iedereen en hun moeder ook meegedaan aan een project in Spitsbergen, om vervolgens te reageren dat ze zich druk maakt om het klimaat door zich oa tegen niet duurzame merken uit te spreken, vegan eet voor het milieu en de verwarming lager zet.

Maar ondertussen verre vliegreizen maken, massa dont care, want iedereen doet het toch? :woman_facepalming:t3:

11 likes

Het valt mij gewoon op dat je regelmatig over je reis/N-Z post en dat is logisch, want je zit daar. Maar het sluit niet altijd aan op de lopende discussie en dat je dan zegt: ‘kan dit naar het milieutopic?’ vind ik opvallend.

1 like

Haha ja volgens mij rekent zij naar de kapper gaan etc. ook onder afspraken. Terwijl ik meer zakelijke besprekingen in mijn hoofd heb als je zoiets zegt. Dus dan kom je wel weer aan die 5 dingen per dag.

7 likes

Ik mis iets, geloof ik. Ze krijgt kritiek dat ze weinig laat zien van wat ze doet en dat mensen dan voor haar invullen dat ze niets doet, en dan is ze “tot de conclusie gekomen” dat ze minder moet laten zien omdat mensen dan invullen dat ze een sprankelend druk leven heeft.

44 likes

Ze zegt in de vlog vandaag dat ze zich vanaf dag 1 heeft voorgenomen nooit content te maken voor de vlogs. Want dan wordt het nep. Nou net niet massa heeft dat wel goed vol weten te houden.

4 likes

Vloggloss is niet haar mainchannel maar dat is beautygloss, terwijl ze ook beweerd dat ze minder beautygerelateerde content doet omdat ze liever haar leven laat zien.
Ook gaat ze een maand op vakantie, maar nu helemaal in de verdediging omdat ze heel hard werkt op Bali aan “het boek”.
Ze klinkt zo verontwaardigd en gestressed dat ze vast na deze vakantie weer even weg moet om te “ontladen” en even “te landen” ( mooie woorden voor @mari’s bingo) om weer goed in haar “kracht” te kunnen staan.
Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben hoor, maar ze is zo tegenstrijdig en aan het verdedigen.

8 likes

Daar heb je gelijk in, maar ik denk dat dat misschien ook aan haar referentiekader ligt? Het kan best zijn dat ze in vergelijking met haar sociale kring en andere vloggers/influencers oprecht het gevoel heeft dat ze weinig vliegt, maar daar wĂ©l iedere keer de volle laag voor vangt. En dat ze het niet per se eerlijk vindt dat zij daar altijd zo wordt op aangesproken, maar “iedereen en hun moeder” niet. Ik vind ook wel dat Mascha die opmerking hier veel vaker krijgt dan bijvoorbeeld een Anna, die nóóit thuis lijkt te zijn. En ik weet dat dat o.a. komt door dat hele Spitsbergen-verhaal en door wat ze zelf erover zegt etc., dus ik vind het ook terecht dat ze daar dan harder op afgerekend wordt.

Het heeft bij mij alleen ook belachelijk lang geduurd vooraleer het besef er is gekomen (ik dacht altijd dat ik die uitstoot wel compenseerde door mijn gewoontes in de rest van m’n leven, maar dat is voor vliegreizen bijna niet te doen) en ik vind het echt heel lastig om minder/niet te vliegen. Ik weet dat dat hier een onpopulaire mening is, want vliegen en vakantie is luxe en onnodig en egoïstisch.

4 likes

Ik vind vliegen en vakantie best wel nodig eigenlijk. Ben dan echt even weg een keer per jaar en vind t heerlijk andere landen te zien. Wil er best meer voor betalen maar helemaal stoppen met vliegen, nope.

6 likes

Voor vloggers is naar de kapper of de supermarkt gaan ook een afspraak.

21 likes

Ik ga stuk om straaltje :sweat_smile: ik ben 12 (oh nee ik ben 18+!!!)

Edit: als ze zich werkelijk zo weinig van iedereen aantrekt had ik een tekst zoals dit wel tof gevonden:
Jongens zoals ik altijd zeg, heb ik schijt aan wat jullie vinden. Ik hou van binnen zitten, eten bestellen en onnodig vliegen. Tjoo!

15 likes

Ik vind het eigenlijk best gek dat het drinken van alcohol zo “openbaar” wordt gepromoot door Cynthia. Ik bedoel ik heb niks tegen af en toe wat alcohol drinken maar het lijkt zo normaal door haar om iedere dag wijn te drinken. Ben vast een zeiksnor en ik denk dat ik ook wel overdrijf hoor maar ik denk echt dat de gevaren van dit soort dingen onderschat worden.
Ik zie iedere week wel mensen die door alcohol in de problemen komen (of acuut, of chronisch) en ik denk dat daar best meer aandacht voor zou mogen zijn. Het is gewoon niet echt iets onschuldigs

Daarbij vind ik de combinatie van de naam “junkie” ook erg ongelukkig :stuck_out_tongue:
#zeikmodus uit

45 likes

Mascha had nooit naar Spitsbergen moeten gaan. Daar wordt ze elke keer weer op gepakt.

Misschien realiseert ze zich ook dat dat dagelijkse saaie bunkervloggen geen eeuwigheidswaarde heeft en links en rechts wordt ze ingehaald door vloggers die wel editingskills hebben, of originele video-ideeĂ«n of een “boeiend” leven. Ja dan moet je jezelf weer opnieuw uitvinden. Tijd genoeg op Bali om daarmee aan de slag te gaan.

21 likes