Beutyblogtopic XL #4

Ik ben ook niet zo voor publiekelijk mensen aan de schandpaal nagelen. Aan de andere kant kun je je afvragen of het anders was gebeurd en met welke impact. Er zijn al eerder beschuldigingen jegens hem gedaan maar zonder gevolgen. Tati krijgt het blijkbaar wel voor elkaar.

4 likes

Ja eens. Het is ook gewoon voor jezelf leuker trouwens. Heb al zo vaak leuke dingen meegemaakt op reis alleen omdat ik in het vliegtuig/de trein even snel ‘ja’, ‘nee’, ‘graag/alsjeblieft’ en ‘dankje’ had geleerd. (Tip van Flamoes aan Foefje.)

*haha bedoel gewoon op vakantie hoor.

3 likes

Het gaat op en neer.

Ik vraag me toch af waarom ik nu al zeker 2x ruim een minuut van mijn leven heb besteed aan het kijken naar het ‘live’ dalen van het aantal volgers van een youtuber waar ik nog nooit iets van gezien heb :stuck_out_tongue:

31 likes

Tati’s cijfers zijn ook niet mis!

3 likes

Glamlifeguru en James Charles. Amerikaanse beauty youtubers.

1 like

Ja korte versie is dat Tati heeft geholpen om James zo groot te maken (hij had 16mil volgers), ze was zijn mentor, zelfs op haar bruiloft geweest en haar make-up daarvoor gedaan. En James is in die jaren schijnbaar veranderd in een manipulatieve influencer die rare dingen doet en zegt. Nu was er weer iets gebeurd en dat was de druppel voor Tati.

Dit is niet uit te leggen in het kort joh. Ik hoop dat je er enigszins wat van snapt haha.

7 likes

Tati Westbrook is een vrouw van 37 die al jaren video’s maakt op haar kanaal, GlamLifeGuru. Ze maakt bijna alleen maar beautyvideo’s, recensies en tutorials en staat erom bekend omdat ze niet aan spondeals of advertenties doet. Vorig jaar heeft ze een lijn voedingsupplementen gelanceerd, genaamd Halo Beauty, waar niet iedereen even enthousiast op reageerde, maar die best succesvol blijkt.

James Charles is een man van 20 (of nouja, nu nog 19, hij is over twee weken jarig!) die bekend is geworden via Instagram en YouTube, waar hij pas drie jaar terug mee begon. James was in het begin van zijn carrière niet zo populair bij andere influencers en groeide ook niet zo snel, tot Tati hem begon te “pluggen”: zij vroeg hem om haar make-up te doen op haar bruiloft, deed vaak shout-outs naar hem, postte video’s en foto’s met hem, maakte een superenthousiast filmpje toen hij een palette met Morphe uitbracht en raadde altijd iedereen aan om James’ affiliation codes te gebruiken bij aankopen (omdat zij er zelf geen heeft, en het hem wel gunde). James heeft de afgelopen jaren maar één video met Tati op zijn kanaal geplaatst en geen enkele foto met haar op Instagram. Toen Tati haar vitaminelijn uitbracht heeft James één story geplaatst op IG waarin hij zei dat hij de supplementen zou gaan slikken en hij trots op haar was, maar verder geen reviews of updates geplaatst.

De drama begon toen James Charles een advertentie van SugarBearHair op IG plaatste via een story: SBH is uiteraard Tati’s grootste competitieen iets waar Tati én James nooit positief over zijn geweest. Nadat James deze advertentie online plaatste, zonder Tati te informeren, heeft Tati een story geplaatst waarin ze huilend vertelt dat ze zich niet gesteund voelt in deze industrie. Gabriel Zamora, een vriend van James Charles, heeft vervolgens een video geplaatst waarin hij Tati hierom belachelijk maakt en aannames maakt over dat Tati en James’ relatie “transactional” zou zijn, wat niet het geval is.
Tati heeft hierna deze video gemaakt, waarin ze aangeeft dat dit de druppel was, maar dat James’ gedrag op meerdere fronten niet ok was. Ze zegt dat James heel goed weet hoe hij ervoor moet zorgen dat hij precies krijgt wat hij wil van mensen, dat zij dacht dat hij over zijn extreme opportunisme heen zou groeien maar dat dat niet gebeurd is, dat hij zowel op emotioneel als financieel gebied heel erg veel hulp heeft gekregen van haar (en haar man), dat hij zich meermaals misdragen heeft op sociale evenementen, etc., en dat ze ermee klaar is om hem onvoorwaardelijk te steunen.

34 likes


En wat is nou haar boodschap?

37 likes

Klinkt als een manier om het haarzelf nog makkelijker te maken

1 like

Vlogs maken zonder te praten :joy:

4 likes

Denk je echt dat hij nu als een gek subs aan het kopen is om de schade te beperken?

Mijn vlogs zijn unaniem een belachelijk groot succes.

Wel een leuke foto en een heel leuk jurkje!

6 likes

Ik vind haar vlogs wel aardig doods.

Och massa, wat ben je toch een ongelooflijke kenner. Ik voel een nieuwe trend opkomen, een trend die massa heeft uitgevonden.

3 likes

Dat vind ik ook jammer. Als ‘digital Nomad’ zou je je toch gemakkelijk moeten kunnen aanpassen aan je omgeving: en vriendelijk bedanken en begroeten in de lokale taal hoort daar, lijkt me, ook bij.
Maarja, daar moet je ‘moeite’ voor doen he…

Terima kasih!

5 likes

Ze gaat er met Max een heel boek over schrijven.

@Mari BINGO!

1 like


:joy:

115 likes

Hahahahahahahhaha ik vind dat we de ‘I couldn’t help but wonder…’ grap weer vaker moeten doen

6 likes