Beutyblogtopic XL #4

Ja maar ik vraag mij af of kijkers dit doen. En daarnaast vraag ik mij dan nog af of de politie echt iets zal doen in elk geval gezien dat best wat werk is en de politie heeft al een grote werkdruk. Oh en ik vraag mij af of een boete zin heeft gezien de meeste youtubers aardig wat geld hebben.

Werkdruk wordt imo niet drastisch verhoogd als ze een kant en klare link ontvangen naar een filmpje waarin iemand filmt achter het stuur.

Ik heb haar filmpjes naar het instagram profiel van politie oost Nederland gestuurd met daarin een uitleg en vraag naar hun reactie/actie. Ben benieuwd. Vind dat dit soort mensen echt de cel in mogen hoor, ze hebben geen idee wat ze kunnen aanrichten.

71 likes

In de helft van die filmpjes zie je geen stuur dus dan moet je alsnog na gaan of iemand daadwerkelijk achter het stuur zat of op de passagiersstoel. Ik denk dat je aan de hand van een filmpje sowieso niet iemand zomaar een boete mag geven maar dat weet ik niet zeker.
Ik keur het ook niet goed hoor dat ze dat doen ik denk helaas wel dat ze het pas gaan leren als ze een ongeluk veroorzaken en niet als ze een boete krijgen.

Ik weet ook niet of kijkers dit doen, maar het lijkt me best een handig systeem. Voor een kijker die toch alles ziet is het een kleine moeite om zo’n filmpje naar de politie door te sturen met daarbij ook het tijdsframe waarin het te zien is. Hoeft de politie het ook niet meer helemaal uit te spitten.

En de boetes mogen ook wel extra hoog zijn omdat het om influencers gaat, mensen die het letterlijk als hun werk hebben om anderen (vaak kinderen) te beĂŻnvloeden. Doen alsof het normaal is om achter het stuur te filmen lijkt me een negatieve vorm van invloed uitoefenen.

Als de boete maar hoog genoeg is lijkt het me best effectief. Wellicht wordt het ook een taboe om dit te doen op het moment dat kijkers hier op letten en er ook reacties over plaatsen.

1 like

Ja ik denk alleen dat de meeste kijkers alles wat hun idool doen leuk vinden en ze daar echt niet op gaan aanspreken of een linkje gaan doorsturen. Maar je kan het altijd proberen.
En dat tweede zal juridisch gok ik nooit mogelijk zijn.

1 like

Jezelf filmen en praten (en daadwerkelijk in de lens kijken) is anders dan handsfree bellen en letten op het verkeer.

1 like

Ik weet wel dat Defano Holwijn ooit een serie had waarin ie met andere bekenden in de auto filmde voor zijn format. Al rijdend. Tot op een gegeven moment de politie hem een waarschuwing had gegeven, die hadden zijn video’s dus gezien. Hij lichtte toen toe in een video dat ze nog wel in de auto filmden maar dat ze gewoon stil zouden blijven staan. Ik ben benieuwd of de politie vaker oplet bij influencers. Als ik zie hoe veel YouTubes filmen in de auto ben ik er bang voor haha

Ik denk dat het forum het ultieme voorbeeld is dat lang niet alle kijkers minions zijn die idolaat van de betreffende influencer zijn.

Over het juridische aspect heb je ongetwijfeld gelijk. Mijn gevoel zegt ‘afstraffen die handel’, maar ik heb nul juridische kennis.

Over de manier waarop Mascha invulling geeft aan haar vakantie ben ik het met je eens en dus ook wel met Jessie, hoewel haar toon behoorlijk heftig was. Ze moet lekker zelf weten hoe ze haar dagen invult als ze op vakantie is.

Jessie had het alleen ook steeds over het feit dat Mascha veel kritiek kreeg op haar milieuvervuilende gedrag en de instagramstory van Mascha waar Jessie’s rant weer op gebaseerd was ging hier ook over. En in dat opzicht vind ik dat ze allebei poep aan het praten zijn.

4 likes

Dat weet ik daarom zei ik ook de meeste. Maar ik voel zelf in ieder geval niet de behoefte om het naar de politie te sturen of om ze aan te spreken haha.

144 likes

Yes go Teske!

8 likes

Fadim reed een keer vloggend door Utrecht (ik herkende mijn straat) en werd helemaal zenuwachtig. Zichzelf filmen, draaien om de straat te laten zien, handen van stuur af. Werd er agressief van, zo gevaarlijk.

Charlotte Blitzblum doet dit ook continu, dan zie ik dat ze bijvoorbeeld aan’t invoegen is op de snelweg tijdens het vloggen en dan hou ik echt m’n hart vast. Ze heeft ook nog eens dr camera in dr hand vast, niet op een standaardje ofzo. Zo gevaarlijk!

3 likes

Ja! Zij is ook nog eens super warrig en chaotisch dus ik vind het dan extra ongemakkelijk om te kijken. Verder vind ik haar wel een leuke meid.

2 likes

Enzo Knol doet dit ook altijd. Snap ook niet dat hij nog nooit ‘gepakt’ is hier voor. Wel al een keer voor bellen achter het stuur, gelukkig. Maar hij leert er dus helaas niks van.

2 likes

Hij heeft toch geld genoeg, dus met het betalen van de boete is het weer geregeld. Ligt hij vast niet wakker van.

1 like

Het gaat nu bij Kassa over die vitamine intussen zoals Mas ze ook wel eens heeft genomen. Nu ik dit zie vind ik het nog erger dat ze zulke praktijken promoot bij jonge kijkers.

4 likes

Iemand deze video al bekeken?

3 likes