Beutyblogtopic XL #4

Ik had het niet over de nuances, maar over de eerder geschetste ‘tegenstelling’ tussen westers dat dan met mes en vork zou zijn, en niet-westers dat niet met mes en vork zou zijn. Dat klopt natuurlijk ook niet precies, maar het lijkt me niet nodig om helemaal op dit soort details in te gaan.

En Massa heeft maar één jaar in Amerika gewoond, dus een Amerikaanse manier van eten (wat dat dan ook mag inhouden) zou je alsnog niet meteen verwachten bij haar.

Ik noem het even overkoepelend westers, maar ik vind het zo stom dat het niet met mes en vork eten als ‘naar binnen harken’ wordt gezien. Ik slurp mijn soep uit de kom en eet vaak met mijn handen. Maakt mij of mijn cultuur niet minder beschaafd. Ik zeg beschaafd want ik vind ‘naar binnen harken’ klinken alsof je iemand daardoor minder gemanierd/beschaafd/netjes vindt. Hoort misschien meer in het white privilege topic dit.

13 likes

Nou ja, het maakt je cultuur natuurlijk niet per definitie minder ‘beschaafd’ maar misschien worden sommige eetgewoonten hier wel op die manier ervaren omdat ze hier gewoon ongebruikelijk zijn. Ik vind het zelf bijvoorbeeld echt heel onsmakelijk als iemand boeren laat tijdens het eten, terwijl dat ergens anders misschien heel normaal is en het ergens anders juist wel als beschaafd wordt gezien om dat te doen.

5 likes

ja want aan de steun van een racistische rattenkop heb je veel :man_shrugging:

9 likes

Word. Ik geloof niet dat hij zijn leven gebeterd heeft. Dat vind ik dan ook minpunten voor Tati.

Ze maakt bijna alleen maar beautyvideo’s, recensies en tutorials en staat erom bekend omdat ze niet aan spondeals of advertenties doet.

Waar verdient ze dan eigenlijk haar geld mee? Of alleen met die vitaminepillen?

1 like

Ik begrijp dat James volgers aan het verliezen is maar waarom zijn er ook zo veel mensen die zich nu opeens abonneren op Tati dan, dat snap ik niet helemaal…?

5 likes

Trending op Twitter. Veel mensen die sowieso nog nooit van haar hadden gehoord etc.

Nouja Mas heeft natuurlijk wel héél veel opgestoken van dat jaar in amerika. Ik bedoel, ze kan supergoed Engels met een echt Amerikaans accent en supergoed acteren… dus kan me helemaal voorstellen dat ze die amerikaanse manier van eten ook direct eigen heeft gemaakt.

:stuck_out_tongue:

7 likes

Daar zijn een handvol mensen in geinteresseerd volgens mij. En die zitten allemaal hier.

12 likes

Ze heeft miljoenen volgers en tot een paar maanden terug élke dag video’s geplaatst. Ze heeft genoeg aan de inkomsten van Youtube! (Ze doet zelf geen advertentievideo’s, maar haar video’s zijn wel gemonetized.)

1 like

Ik geloof dat de kritiek hier vooral op Massa gericht was en dat er niet daarmee gelijk afgegeven wordt op niet-westerse manieren van eten (zie de eerdere reactie van @MevrWillem zelf). En ja, je hebt gelijk; dit soort kwesties horen inderdaad in het white privilege topic, of misschien in het etiquettetopic.

2 likes

Zou wel bizar zijn als Tati over een week ofzo meer abonnees heeft dan James. Ik was schijnbaar al niet meer geabonneerd op James zijn kanaal, vast omdat ik zijn video’s maar moeilijk kan afkijken.

1 like

Hahah ik zie ook overal in de comments staan “the question is, who will get to 10 million first”

37 likes

Oh dat weet ik niet! Ken Jeffree gewoon van zijn ‘bekendheid’ volg hem verder niet en daar niks van gehoord, zag dit voorbij komen op twitter. En wist wel dat hun met zijn drieën goede vrienden waren door Tati🙈


Gaat hard.

12 likes

Ik moet wel zeggen dat ik dit keer meer over James Charles tegenkom dan andere keren als er ruzie is in YouTube wereld. Ben echt wel benieuwd hoe verder, mensen brengen ook allemaal spullen terug naar Morphe (waar James mee samenwerkt).

2 likes

Is Jeffree Star nu de grootste beauty YouTuber (qua abonnees)? Ik wou eerst typen Nikki maar toen bedacht ik mij dat Jeffree er 3 miljoen meer heeft. Hij heeft er bijna 15 miljoen nu. Ik volg er maar een paar dus ik ken ze niet allemaal maar ik dacht altijd dat James de gene was met de meeste abonnees.

Als James onder de 14 miljoen komt, Jeffree denk ik.

Edit: oh hij heeft er bijna 15. Ja zal dan wel.

1 like

Tati zelf is ook niet zo proper hoor, maar soit heel die wereld is een grote beerput tegenwoordig

4 likes