Beutyblogtopic XL #4

Haha oehh goed zo ben benieuwd wanneer ze er iets iets post in haar story

Iets van “trust nobody all those snakes snitchen me to the police” quote

14 likes
6 likes

Sorry maar het op deze manier benoemen is niet taboedoorbrekend.

32 likes

Wat ik me vooral afvraag bij het stukje over dat ze goedkeuring heeft van haar vriendin hoe dat is gegaan. Zo van “yooo trudy ik kom straks bij je langs mag ik dat delen op insta? Zet ik er meteen even bij dat je een miskraam hebt gehad. Zo zien mijn volgers dat ik zo lekker gewoon ben gebleven en daarbij wil ik deze gebeurtenis wel echt graag delen hoor”

:face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

82 likes

giphy

2 likes

SOCIALMEDIA EXPERT Cynthia, die cursussen over professioneel twitteren gaf, is opnieuw verzeild in een twitter meltdown?

Shook.

31 likes

30 likes

Maar dat gebeurt hier toch ook?

Mag ik “als iemand empathisch en echt is ben ik het” pretty Pretty please als titel @moderators ?

15 likes

Als iemand zegt; “Als iemand X is ben ik het wel!!” dan twijfel ik daar eigenlijk altijd aan.

*Maar goed misschien vindt die vriendin het inderdaad helemaal geen probleem. Ik snap dan alsnog niet waarom je het zou delen maar ja ik deel mijn leven ook niet in die mate op social media.

8 likes

Als Cynthia verstandig is houdt ze er nu over op en laat ze het niet helemaal escaleren want dat lijkt me al helemaal kut voor die vriendin. Maarja waarschijnlijk volgen er nog wel een aantal tweets en stories.

1 like

Tim Hofman neemt het ook voor Cynthia op.

EMPATISCH!!

11 likes

Ik vind het op een forum zeggen of het tweeten geen verschil maken. Hier weet je ook dat heel veel mensen het lezen en zij zelf waarschijnlijk ook. Op twitter is het alleen vaak niet anoniem.

2 likes

Ja precies dit zou echt totaal niet in mij, en waarschijnlijk de meeste andere mensen, opkomen. Lijkt eerder alsof ze zoals hierboven al ergens stond even dik wil humblebraggen. Ze weet gewoon iets wat totaal niet over haar gaat toch weer zo te draaien dat het wel om haar gaat :roll_eyes:

En dan erna die post over haar verjaardag en hond. Wat een grap joh. Als die vriendin zijnde zou ik me nu nog veel rotter voelen.

En dan zichzelf empathisch noemen :face_vomiting: wil je nu een sticker of wat?

11 likes

Wat heeft die Lieke getweet? Ik kan het niet zien

Ik vind het ook een soort van zielig voor Cynthia omdat ze zelf niet doorheeft waarom dit kut is, maar ze moet er ook niet zo op in gaan.

20 likes

Ik ben het er wel mee eens, maar wat ik wel denk:

Cynthia is een professional. Waarom laat ze ruimte open voor mensen om zelf te bedenken waarom zij zoiets deelt. (Waardoor iemand dus denkt dat ze het deelt om te laten zien hoe goed ze wel niet is dat ze zoiets doet. Dat is niet Cynthia’s fout maar je weet als ‘oude rot’ in het vak wel dat mensen dat soort dingen nu eenmaal doen.) Zeg dan bijvoorbeeld: ‘Ik ga naar een vriendin die een miskraam heeft gehad. Ik deel dit omdat ik het belangrijk vindt dat hier meer aandacht voor is/dat je dit soort dingen gewoon moet uitspreken.’

Ik verbaas me er de laatste tijd zo vaak over dat al die vrouwen die nu al jaren blogger/vlogger/influcencer zijn zo naïef zijn in dit soort dingen. (Ruzie maken op twitter bijv.) Ik denk dat dat wel het resultaat is van geen ‘leermeester’/opleiding in de media/feedback van collega’s, etc.
Ze kunnen wat mij betreft allemaal wel een soort media training gebruiken.

30 likes

graaf, graaf, graaf

#professioneelslachtoffeer

53 likes

Een miskraam is toch geen taboe? Het is vooral heel verdrietig. En moeilijk om over te praten maar (voor zover ik kan overzien) niet omdat het een taboe-onderwerp is.
Dus van taboes doorbreken praten vind ik zo misplaatst.

24 likes