Beutyblogtopic XL #4

Het valt me tegen van Bonnie dat ze Cynthia zo verdedigt en dat taboedoorbrekende erbij haalt :sweat_smile:

20 likes

Ja, mij ook eigenlijk. Ben all for taboes doorbreken, maar dat is hier overduidelijk niet het geval :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Snap je het echt oprecht niet?! Ze plaats een story ’ hallo, ik ga straks naar een vriendin die een miskraam heeft gehad, en verder ga ik vanavond m’n verjaardag vieren en chillen, echt zin in".

Je snapt toch wel hoe extreem fout dat is?

10 likes

Ik vind het vooral erg dat ze het aanduidt als een ziekenbezoek, alsof het hetzelfde is als een griepje. Dan ga je toch wel aan heel wat emoties voorbij.

1 like

Niet, maar bij wijze van.

Hoe het bericht geschreven was vond ik dat er ook geen emotie inzat. Ik zou als vriendin ook een soort van rouw ervaren. Doordat zij daarna ook aangeeft leuk verjaardagen e.d. te vieren, voelt het niet alsof het haar ook geraakt heeft. Het heeft haar neem ik aan wel geraakt, maar inderdaad tactloos verwoord.

3 likes

Maar wat is de functie geweest om te delen dat een vriendin een miskraam heeft gehad? Ze had ook kunnen zeggen dst ze op bezoek gaat bij een vriendin. Of dat ze op bezoek gaat bij een vriendin die iets ergs en persoonlijks mee heeft gemaakt.
Een miskraam is echt niet niks en het is gewoon niet cynthia’s plaats om zoiets zo nonchalant te delen.

Btw: iedereen rouwt anders, een kennis van me heeft een miskraam gehad en dat weekend hadden we een feestje maar ze wilde perse dat dat doorging als afleiding. En wie weet denkt die vriendin van. Cynth er ook wel zo over, maar ik vind het wel een punt om het dan op zo’n manier openbaar te delen terwijl het niet cynthia’s situatie en cynthia’s gemis is. Dit is gewoon content maken over de rug van een verdrietige vriendin.

16 likes

Waarom zou ze het anders doen? Ze tweet zelf: dit is nou eenmaal wat ik doe, ik deel mijn leven. (ongeveer zoiets, tweet staat hierboven ergens genoemd). Maar dit is niet cynthias leven.
En laten we eerlijk zijn: met 80% van de tweets en instastories van haar wint ze niks, ze deelt het omdat ze het leuk vind en omdst er likes op komen. De wandelingen, hond, etc etc. Ze doet dit niet om ruimte te geven aan een heftige gebeurtenis of om een taboe te doorbreken (wat naar mijn idee sowieso een totaal misplaatste opmerking was) maar gewoon ‘voor de leuk, omdat het kan’. En dat beeld zet ze daarna nog kracht bij door al die tweets te plaatsen.

En idd, voor sommigen stelt een miskraam wat minder voor dan voor een ander. Dit is bij iedere situatie zo, iedereen ervaart het net wat anders. Maar dit is niet cynthias miskraam.
Meningen verschillen en dat is ook prima, maar het komt gewoon over alsof cynth niet het besef heeft wat voor een heftige situatie dit kan zijn voor iemand. En dat ze dan zelf 100x zegt dat ze empatisch is terwijl ze al zo vaak het tegendeel heeft bewezen, dat maakt het voor mij dat ze geen besef heeft hoeveel impact zoiets als een miskraam kan hebben.

Edit: en dan bedoel ik niet alleen voor die vriendin maar ook voor alle volgers die zoiets mee hebben gemaakt.

8 likes

Ik voel me niet verheven maar geraakt.

1 like

Hoe ze het post is gewoon niet tactisch en totaal onnodig. De reacties op de commentaren die ze krijgt maken het niet er niet beter op. Maar los van dat is het gewoon een heel gevoelig onderwerp. (Los van ‘taboe’ of whatever.)

Natuurlijk gaat iedereen hier op een andere manier mee om maar juist daarom mag je wel even nadenken over hoe je iets post. En dat geldt hier ook. Speculeren over hoe vrouwen dit ervaren en wat hier de verschillen bij zijn voelt voor mij niet oke. Het heeft daarnaast ook geen enkele zin.

Sterker nog, het voelt als een stomp in mijn maag. Dat iets vaak voorkomt oid maakt het voor individuele gevallen niet minder pijnlijk en is daarom in mijn ogen ook overbodig om te benoemen.

Het is overigens niet mijn bedoeling om iemand hier persoonlijk op aan te vallen ik sta er zelf gewoon heel dicht bij.
Ik vind het pijnlijk om te lezen dat we gaan discusieren hoe in welke mate vrouwen met het verlies van een miskraam omgaan. Net als het rouwen om een overleden dierbare is hier geen richtlijn voor. Dit benoemen heeft daarom geen enkele meerwaarde.

6 likes

Ik snap het ook niet zo goed. Ik heb zelf 2 miskramen gehad en als het over mij zou gaan, had ik er geen moeite mee gehad. Zolang ze me niet bij naam noemt :sweat_smile:

4 likes

Volgens mij is het probleem juist dat Cynthia zich moreel verheven voelt haha.

21 likes

Jongens stop - er is een nieuwe #lifehack van Mascha (ook al zegt ze dit keer gewoon ‘tip’).

Verbrand je snel bij bv. het randje bij je bikini of zwembroek? Wat je dan moet doen is, wait for it, nog meer zonnebrand pakken en daar smeren waar je vaak verbrandt. Dan verbrand je daar niet meer!!!11!1! :exploding_head::exploding_head::exploding_head:

135 likes

Ik snap dat Mascha’s ~lifehacks~ allesbehalve lifehacks zijn, maar ik moet zeggen dat elke keer dat er eentje wordt gedeeld (ik volg Vloggloss niet) ik het wel schattige ~wholesome reminders~ vind, haha, ergens vet aandoenelijk. Het zou me niet verbazen als ze ook elke dag de lifehack deelde om genoeg water te drinken, ofzo.

30 likes

Ja is ook wel zo haha!

1 like

15 likes

Ik zou liever zien dat ze als influencer een goede smeerroutine als tip zou geven.
Elke twee uur 30 ml zonnebrandcreme over je hele body.

1 like

In de Librije?

Waarschijnlijk was de Cynthia rel niet zo verlopen als de overgang van het onderwerp in haar story niet zo abrupt was. In 1 story de miskraam benoemen en dan abrupt over naar het volgende van de dag, haar verjaardag - zin in! Komt wat cru / tactloos over. Al had ze het iets anders aangepakt of benoemd, bijvoorbeeld dat het dubbel voelt om daarna in de avond het leven weer te vieren oid zou het wat sympathieker overkomen

17 likes

Sowieso vind ik de miskraam van een vriendin benoemen op insta stories onnodig en iets wat ik zelf nooit zou doen. Maar in combinatie met bijna in dezelfde zin enthousiast zijn over haar verjaardag maakt het geheel naar mijn idee nog veel vreemder.

4 likes