Beutyblogtopic XL #4

Ja dit soort zinnen zie ik ineens vaker! Het klopt voor mij echt van geen kanten. En het zijn ook nog meer woorden dus zie het voordeel ook niet :see_no_evil:

1 like

Ik ben ook opgegroeid in Brabant en ik hoorde het ook veel idd! Doe het zelf gelukkig niet, vind het een beetje kinderachtig klinken als een volwassene zoiets zegt.

1 like

Haha, nee het klopt ook niet, voordat ik hier kwam wonen had ik dat ook nog nooit gehoord, en als ik het lees (het staat hier ook gewoon op bordjes in de winkel bijvoorbeeld) dan krab ik mezelf nog steeds achter de oren :rofl: Maar na 13 jaar is het er bij mij in de spreektaal blijkbaar toch een beetje ingeslopen… Terwijl ik eigenlijk best een taalnazi ben ook nog :sweat_smile:

Denk je? Ik woon hier al mijn hele leven en heb het nog nooit gehoord. Ligt misschien dan nog aan waar in Brabant?

2 likes

Het Noord Oosten van Brabant. Zou goed kunnen hoor, dat het nog meer streekgebonden is

1 like

Oooooh daar helemaal! Daar zal het aan liggen :tongue:

1 like

Ik woon in west en zeg het altijd :stuck_out_tongue:. Ik vind het heel normaal klinken en had tot nu ook geen idee dat anderen dat niet vinden.

2 likes

Ik woon in het zuid-oosten en ik zeg het ook.

1 like

Ik gebruik dit ook regelmatig, maar kom niet uit Brabant maar West-Friesland

1 like

Elise Joanne zegt ook altijd iets waarvan ik dacht hmm zal wel een dialect iets zijn.
Ja mama doet koken.
Fos doet mooi schilderen.
Telkens het werkwoord doen erbij. Zo vreemd?
Mss zeg ik het niet helemaal precies hoe zij het doet. Heb al ff niet meer gekeken naar haar vlogs.

Ik wilde net zeggen: ik snap niet dat iemand met zoveel foefjes en floefjes en dure cameraspullen zulke crappy kwaliteit vlogs aan komt zetten. Maar dat id dus echt door hetgeen wat @mieek zegt; het boeit haar gewoon niet. Denk echt dat als zij ook maar iets leuks van een (leuke) intro en wat editskills enzo (en leuke content mjah) komt het zoveel mooier zo kunnen.

Ik zag het ook niet totdat de bonnies en vetgezelligs er kwamen eigenlijk haha. Zelfs Monica heeft een intro en muziekjes haha

1 like

Volgens mij is dat gewoon mensen die denken dat het slim is om zo tegen hun baby te praten.

3 likes

Oo dat kan natuurlijk ook.
Leert dat kind dan niet fout vervoegen? niet mijn probleem Edit: hierdoor ontdekt dat tussen sterretjes zetten ervoor zorgt dat het cursief wordt!

Ja en je staat zelf ook nog voor aap

2 likes

Haha ja dit is hetzelfde als waar we het over hebben…

1 like

Sorry ben niet helemaal helder vandaag. Maar daarom dus dat ik eraan moest denken :blush: :smile:
Maar zij doet het dus heel veel

Ze denkt vast dat het kopen van duur spul genoeg is voor succes. Maar ze mag wel eens speciaal dingen gaan ondernemen, thuis of buitenshuis maakt niet uit, puur om het verhaal interessant te maken. Editten maakt ook niet zoveel uit naar mijn idee. Als ze gewoon lekker enthousiast erop uit zou trekken

1 like

Ik ben om 18.00 uur afgewerkt :crazy_face:

Betekent: klaar met werken. Althans, in Brabant haha. In de rest van het land betekent het iets anders, ben ik met schade en schande wijs geworden toen ik daar als pubertje nog woonde.

19 likes

Haha, ik moet hem soms nog steeds inslikken hier boven de rivieren. Net als even laten weten dat je er aan komt. “Ik ben net aangereden!”

8 likes

Oh ja!!! Meer dan eens mensen in paniek aan de telefoon gehad hahah.