Beutyblogtopic XL #4

Zulke goedkope prullen nog te koop zetten… Pff geef dan gewoon weg.

4 likes

Kopen kopen kopen. Krijgen krijgen krijgen. Schooien schooien schooien. Daarmee nog meer kopen krijgen en schooien en die spullen weer verkopen binnen een week. De hebberigheid en inhaligheid straalt ervan af.

17 likes

Sowieso verdienen ze al aan de advertentieopbrengsten van de video, en ze trekken de kosten van die producten af van de belasting.

4 likes

Ah ik weet wel wie ze is, keek verder geen filmpjes van haar of van dat “groepje” (Joe Sugg et cetera), maar wow wat is zij veranderd zeg.

Ze lijkt inderdaad echt een heel ander mens. Ze is natuurlijk ook ouder geworden maar toch. Haar manier van praten en haar gezicht, heel anders dan vroeger.

mijn man is youtuber
mijn zwager is youtuber
mn schoonzusjes zijn youtubers
mn beste vriendin is een youtuber
ik ben/was zelf youtuber

maar nee dude ik heb werkelijk geen idee wat er gaande is op de interwebs en het net dat youtube heet :smirk:

yeah right

28 likes

Echt zooooo slecht. Ze heeft deze rolletjes gewoon gekregen door haar Yt bekendheid. Dit is snel afgelopen.

Of het sowieso niet kopen en minder troep de wereld in helpen :+1:t4:

Want onder het mom van: influencer die content moet verzinnen, wordt maar lekker zooi aangeschaft die na de video de deur uit mag.

12 likes

Das toch geen chill kleding? :open_mouth:

5 likes

Het is (los van de troep de wereld in helpen) niet echt raar dat ze dit zo doet. Als je iets koopt voor je bedrijf kun je de kosten hiervan meestal aftrekken en het is ook niet raar om het dan weer door te verkopen. Eventuele winst gaat dan wel je bedrijf in. Je kan dat in eerste instantie niet zomaar zelf houden. Dat zou een ontrekking zijn. Over die winst betaal je ook weer belasting.
Weinig mensen zullen hun marktplaatsverkopen echter opgeven bij de belastingdienst.

Ik ben overigens nog steeds benieuwd hoe dat dan zit met #gekregen. Technisch gezien zijn dat toch giften en betaal je daar ook belasting over?

Mas heeft ook dit staan in de omschrijving van haar vlog van vandaag:

Deze video bevat gekregen producten en geen betaalde samenwerkingen (zeker niet mijn Meshki order waar ik zo achterlijk veel invoerrechten bovenop de bestelprijs heb betaald dat ik net zo goed echte Yeezy stuff kon kopen denk ik). Deze vermelding is onderdeel van de ‘Social Code: YouTube’. Voor meer informatie, ga naar http://desocialcode.nl

Mijn medelijden heeft ze hoor

37 likes

“Ueheueh Ik heb verrotte joggingbroeken en ik wil mooie. Daarom koop ik het bij een shoplog a la Zaful etc.” Ga gewoon de stad in en zoek daar joggingbroeken, pas ze en koop dan een broek waar je echt tevreden mee bent. Ik voorspel dat ze deze broeken weer, vanwege het uit elkaar vallen, binnen een jaar weggooit.
Net als met dat Apple ding. Waarom bestel je biet meteen bij Apple zelf als je niet weet wat je nodig hebt? Ga gewoon langs de winkel :rage:

16 likes

Ik begrijp dat ook wel.
Ik kan ook niet normaal de straat op.

37 likes

Bij giften betaal je, onder strenge voorwaarden, geen belasting. Maar zodra je een tegenprestatis doet (een foto, laten zien in je vlog etc) is er gewoon sprake van een deal en moet je het officieel gezien opgeven als inkomen. Het is niet zo zwart wit hoor, maar ik gok dat 99% van de bloggers dit niet doen met hun spondealtjes… De belastingdienst controleert er ook zelden tot nooit op, al denk ik zomaar dat dat wel een keer gaat veranderen komende jaren.

1 like

Ja ik begin dit ook steeds kwalijker te vinden. Maar troep-shoplogs worden blijkbaar goed bekeken dus lekker makkelijk content maken. (En daarna een serie opruimvideos en je kunt weer opnieuw)

2 likes

Had ze jamie li als styliste deze keer?

Sexy, but tired, but sexy

5 likes

Ik benieuwd naar de vlog waarin ze deze outfit uitkoos, maar vooral waarom.

Mas ontbijt met hannie loeps, nu heb ik spontaan mega trek in die dingen.

Trouwens die mega shoplogs, wordt daar niet bijna alles van teruggestuurd? Dan bedoel ik de videos a la ‘ik kocht voor 500€ bij Asos’

4 likes

Ik ben echt een te nuchter persoon voor dat artikel over Cynthia’s hond, man man man.

13 likes

Waarschijnlijk vond foefje het super stylish want het roze van haar broek zal matchen met de zool van haar schoen ofzo en hij is natuurlijk stylist dusja.

4 likes