Beutyblogtopic XL #4

Ik had dat ook gehoord over Belgie! Ook dat er dan best veel misbruik van wordt gemaakt. Maar hij dacht dat we in NL dat ook wel zouden hebben. Maar dat is gewoon het vetrouwen van de werkgever in zijn werknemer toch.
Wat bizar. Stel heb best erge hoofdpijn en buikpijn door bv menstruatie. Dus kan 1 dag niet werken. Dan weet ik waar het door komt en hoelang t ongeveer duurt, moet je alsnog naar de huisarts? Wat onzinnig want heb geen dokter nodig weet wat er aan de hand is.

Ik mag bij mijn Belgische werkgever officieel een dag gewoon thuisblijven en dat tegen mijn baas zeggen, vanaf dag 2 heb ik een doktersbriefje nodig en moet ik het echt melden. (in de praktijk lossen we het trouwens eigenlijk altijd onderling op, tenzij het echt een serieuze of langere ziekte is)

Dan heb je wel geluk met je werkgever (of ik pech met de mijne, haha). Zelfs bij 1 dag moet je naar de dokter (en volgens mij zelfs ook als je tijdens je werkdag ziek naar huis gaat, maar dat ben ik niet 100% zeker) en als je pech hebt, sturen ze nog de controlearts ook :roll_eyes:.

Ik ben wel eens gaan werken, terwijl ik eigenlijk te ziek was, omdat ik geen zin had in het hele gedoe (een afspraak maken, naar de dokter gaan, het briefje op tijd binnen brengen, … hoe goed kun je dan uitzieken, als je nog overal naartoe moet?) en ik superlieve collega’s had en een leuke werksfeer. Ik werkte toen rare uren, dus m’n collega’s hebben m’n werk overgenomen en ik heb een hele werkdag op m’n stoel gezeten. Hoe nuttig is die hele regeling dan? :stuck_out_tongue:

2 likes

Jeetje maar dat is toch zonde van de tijd van al die artsen? Zeker als het om simpele griepjes gaat waar een arts niets mee kan? Ben idd blij dat wij dat niet hoeven, lijkt me zwaar ellendig om je met je zieke lijf naar een dokter te moeten slepen terwijl die toch niets voor je kan doen buiten een briefje geven.

16 likes

Wat gebeurt er eigenlijk als een dokter je niet ziek genoeg acht? Krijg je dan geen briefje of zo?

Ja, alleen met langdurige ziekte wordt een bedrijfarts ingeschakeld en daar moet je wel verplicht heen.

Haha ja en als je aan mensen vraagt om een pijnscore te geven van 1 tot 10 en dat ze vol overtuiging zeggen: ‘ ja toch wel 10!’ Terwijl ze rustig op een stoel zitten.

Nuhuh, nice try maar dit is ze-ker geen 10. Try again.

10 ziet er anders uit en is ook oprecht heel naar om te zien.

10 likes

Als je zes weken ziek bent, moet je sowieso door een bedrijfsarts gezien worden. Maar als je frequent verzuimt (geloof meer dan 3-4x per jaar maar pin me er niet op vast) kan je ook afspraak met de bedrijfsarts krijgen om dat te bespreken. Dus iemand die regelmatig korte periodes (een of twee dagen) ziek is, zal daar waarschijnlijk ook wat van horen.

Ja, ik vind dit ook heel raar? Daarnaast ben je soms toch ook te ziek om naar de dokter te gaan? Dat voorbeeld dat ik gaf in Letland was met een nierbekkenontsteking en ik ging toen naar de dokter omdat ik dat vermoedde en medicijnen wilde, maar die dag erna was de koorts nog erger en kon ik amper uit bed komen, laat staan aankleden, met de tram naar de kliniek en weer terug???

Heb ik niet erg veel moeite mee hoor, heb gelukkig wel betere dingen te doen. Ben het met je eens dat overdrijven een vak waar veel mensen erg goed in zijn. Maar ik oordeel liever toch niet voor ik het verhaal weet. Daarna kan ik een mening erover geven.

1 like

Serena heeft kleding gekregen voor Marshall met magneetsluitingen.
Schijnt prachtig te werken, maar zou de wasmachine het fijn vinden?

…SOEP?

13 likes

En daar heb je dan al die jaren voor moeten studeren, om soep te maken…

19 likes

Soep :grin:

2 likes

Oh haha spuit 11…
Éérst helemaal lezen en dán pas reageren donny!! :thinking:

3 likes

Haha ik vind haar normaal dus iets te bruut en kort door de bocht (ik hou gewoon niet zo van die slappe poep/plas hiermotjevreten humor die zij soms heeft) maar ik vind dat ze dit super leuk uitlegt allemaal, dat ze er ontzettend positief onder is en dat ze iets minder ‘over the top’ is dan normaal. Heel leuk dus!

2 likes

Met je bek :grimacing::v:

1 like


Wat een stijlicoon is het toch ook he, so stylish foef.

36 likes

Je droogt spontaan toch op?

5 likes

Ben er sowieso nooit nat van geworden

11 likes