Hahah ja ze praat ook nog eens heel erg onduidelijk! Ben eigenlijk na de break up video afgehaakt… vond het zo sneu voor haar ex.
Ja mijn god, Sanny ook in de laatste vlog. “We wonen nu in een heel rustig en mooi groen gedeelte van Amsterdam, maar goed dat had ik ook bewust aangetrokken dus ja”
Dus ja, dan krijg je dat!
Eigenlijk bewonder ik dat wel als mensen zo kunnen denken en ik denk deels ook wel dat ze veel goede dingen zo aantrekken. Ok, niet een parkeerplek natuurlijk, maar wel andere kleine dingetjes
Ja ik bewonder de positieve mindset ook en dit kan je bijvoorbeeld ook helpen met het omgaan met tegenslagen. En natuurlijk moet je soms ook dingen uitspreken om iets voor elkaar te krijgen (aangeven dat je een nieuw huis/baan zoekt etc.). Maar zo’n insteek is wel een stuk lastiger en erg onrealistisch als je het minder hebt getroffen in het leven en daar heb ik dan wel moeite mee.
Ja aangetrokken met je goed gevulde portomonnee en connecties. Word echt zo nijdig van dit soort dingen. Ben je al super privileged, ga je doen alsof het willen van dingen ook genoeg is om het voor elkaar te krijgen.
Ik heb zelden zooo’n privileged iemand gezien. Ik trek Josh V nog beter met al haar rijkdom.
Dat soort uitspraken van een Sanny, maar ook van bv Suzvanschaik geven me altijd een wat opstandig gevoel. Ze maken het leven zo maakbaar… als je er maar hard genoeg voor werkt, hoopt, of er aan denkt, dan krijg je alles wat je wil. Geld, parkeerplekken en zelfs een baby.
En wat zegt het dan over je wanneer dit niet lukt?
Bij Josh heb ik nog het gevoel dat ze gewoon 600 uur in een week werkt en ook hard werkt, Sanny zit volgens mij de hele dag te mediteren en denkt aan geld en dan poef, het is er ook.
Misschien moet ik op meditatieles bij Sanny…
Nav Mascha’s vlog(titel) vandaag, wat zeg jij?
- Pasta pesto
- Pesto pasta
0 stemmers
Vind ik geen excuus sorry. Woon net als Mas sinds dezelfde leeftijd in NL en thuis ook altijd de moedertaal gesproken.
Hier geen last van beperkte woordenschat of het niet snappen van spreekwoorden/sarcasme (had ze toch ook last van?)
Het is toch ook zo dat TTO kinderen zich juist beter ontwikkelen op taalgebied t.o.v. kinderen die met maar 1 taal opgroeien? Al dan niet op latere leeftijd?
Ik heb antropologie met een minor in internationale ontwikkelingsstudies, pedagogiek en pabo gestudeerd en ik geloof niet dat dit waar is.
Daarbij is Masha toch ook niet tweetalig opgevoed? Maar heeft ze pas de nederlandse taal geleerd toen ze in Nederland kwam wonen?
Maar heeft dat niet te maken met de lengte?
Ik bedoel: maat 44 bij 1.60 is anders dan maat 44 bij 1.80.
dit klopt volgens mij niet, er zit een verschil tussen tweetaligheid. Je hebt simultane tweetaligheid en successieve tweetaligheid. Het verschil zit hem in wanneer de tweede taal aangeleerd wordt.
Bij simultane tweetaligheid worden de twee talen ongeveer tegelijk in ongeveer dezelfde frequentie aangeboden, dus bijv. papa praat Nederlands en Mama praat Russisch. Hierbij leert het kind vanaf ‘de geboorte’ beide talen met als gevolg dat het kind een bepaalde verbindingen makkelijker legt.
Wanneer er sprake is van successieve tweetaligheid wordt de tweede taal na het derde levensjaar geleerd. Dit is een stuk moeilijker omdat jij bepaalde logica vanuit jouw eerste taal gebruikt. Krijg jij te weinig input of te weinig kans om te spreken kan jouw taal achter gaan lopen of zelfs stagneren. Maar die op die jonge leeftijd is dus aanbod heel erg belangrijk. En niet automatisch dat het wel weer rechttrekt. Is er te weinig input zal een kind na een aantal jaar (einde basisschool) een achterstand hebben die een stuk lastiger op te lossen is.
Wel is het voor kinderen waarbij de tweetaligheid goed is aangeleerd, dus vaak bij simultane tweetaligheid dat bepaalde verbindingen op latere leeftijd voor een andere taal makkelijker te maken zijn. Het kind heeft immers veel mogelijkheden voor het analyseren en reproduceren van een taal.
ik hoop dat ik het zo allemaal goed verwoord heb haha
Waar ik nogal verbaasd over was (naiëf persoon als ik ben) is dat ze later een heleboel van die spullen weer verkoopt. En dan gewoon tegen de prijs die Boohoo er ook voor vraagt.
Geen idee waarom ik die vrouw eigenlijk kijk, vind haar kledingstijl ook niet erg inspirerend.
Ja maar als iemand van 185 een maatje 36 heeft, oogt dat toch anders dan iemand van 160 met maatje 36?
Dus ja, iemand plussize noemen hangt af van verschillende factoren, oa lengte, gewicht, lichaamsbouw, omgeving. Alleen waar die grens ligt is vaak een gevoelig onderwerp want niemand houdt er van om gestickerd te worden als zwaargewicht/plussize/anorexic/panlat.
Ja eens! Ik ben 160 met maat 36 en zie er sneller mollig uit dan vriendinnen die langer zijn en dezelfde maat hebben.
In theorie misschien, maar in de praktijk is het wel anders. Ze kunnen op school nog zo goed hun best doen je (bijvoorbeeld) goed Nederlands te leren, als dit in de eigen omgeving verder niet gestimuleerd wordt, dan blijf je een achterstand houden.