Beutyblogtopic XL #4

Dat hij zijn excuses heeft aangeboden betekent niet dat mensen (voornamelijk POC) dat ook moeten accepteren + hij heeft redelijk recent nog racistische uitlatingen gedaan.

7 likes

Daarom vroeg ik ook of ze de excuses niet accepteerde. Dat hij recent racistische opmerkingen heeft gemaakt wist ik niet.

Nee dat wist ik ook niet. Ben wel benieuwd, zou ik echt teleurstellend vinden. Zeker na de Shane Positiviteitshype

Ik ben het er niet helemaal mee eens dat mannelijke beatytubers vrouwen kansen ontnemen. Als iets al ‘vrouwelijk’ wordt bestempeld en female dominatedbis, is het wel make-up. Ik vind het juist leuk en een positief voorbeeld dat mannen of genderless people zich ermee bezig houden en ook een voorbeeld zijn.

10 likes

Wat heeft hij recentelijk nog gezegd?

Was een paar maanden geleden. Hij zou Jackie Aina een gorilla hebben genoemd in sms berichten. Deze kerel heeft de screenshots gepost.

1 like

Niet dat ze actief samenwerkingen wegsnoepen hé, maar in het bredere plaatje denk ik dat het als man met X aantal volgers makkelijker is om zaken te doen met merken (of een geheel eigen merk op te starten) dan als vrouw met hetzelfde aantal volgers.

@wompie maar make-up is niet eens female dominated. Je zou denken van wel, maar zo veel MUA’s, CEO’s en CD’s van merken zijn mannen. Net als modeontwerpers.
Qua persoonlijkheid (dat eeuwige gezeik en geruzie) zou ik de “grote” mannelijke beautytubers toch niet echt op een voetstuk zetten.

Op geheel politiek incorrecte wijze link ik ook even naar dit artikel over ““gemene homo’s””: https://www.charliemag.be/mensen/regina-george/

Nee doe ik niet. Hij heeft na die excuusvideo nog opmerkingen gemaakt naar verschillende WOC toe enis gewoon een relschopper in hart en nieren. Laura Lee, met een niet-geweldadige geschiedenis met racisme, is wél onherroepelijk gecancelled om haar uitspraken.

8 likes

Maar die berichten komen uit 2017? Niet om af te doen aan de ernst van de situatie. Maar recentelijk zou ik dit niet noemen

Wat doen Mas en Nina eigenlijk in Florence? En Danny? Zag ik dat goed? Zag dat ze iets filmen voor kanaal van Nina.

Danny is de manager van Nina.

Volgens mij (weet ik niet zeker) heeft/had hij last van agorafobie. Dus dat is voornamelijk buiten de deur.

6 likes

Als je vrijwel al je video’s thuis video’s opneemt of thuis altijd blogt (dat doet Sarah niet) dan zou ik er niet gek van opkijken als iemand echt een sociale angst heeft. Maar het is net hetzelfde verhaal met HSP het onderwerp is al een jaar of 2 helemaal hot. Er waren zelfs mensen die beweren dat het een aandoening is terwijl het een karaktereigenschap is en het zal mij niks verbazen dat een deel van de mensen die claimen het te hebben eigenlijk zichzelf gek maken met een TE druk leven met prikkels. Naast werken/studeren, sporten nog 49599559 andere sociale dingen doen en zichzelf te weinig rust gunnen omdat ze het gevoel hebben (en ook meekrijgen van social media) dat je nog heel veel andere dingen moet doen.

En vaak in beschrijvingen en vooral zelfhulpboeken andere boeken die geschreven zijn voor een groot publiek daar herkent bijna iedereen zich toch wel (deels) in. En ik denk dat vooral onze generatie extra behoefte heeft aan duidelijkheid omdat sommige andere dingen minder zeker zijn geworden. Sowieso zijn we de generatie die erg bezig is met ‘Wie ben ik?’ ‘Werk je hard, dan kan je alles worden!!!’ En dan gaan die mensen zich gauw zelf een diagnose stellen, koop je nog een paar populaire titels, zoekt op internet meer informatie en sluit je je aan op een FB groep of zo waarin mensen claimen guru’s in dat onderwerp te zijn.

Nu had Sarah volgens mij wel een burn-out (gehad) maar als gevolg daarvan kan het ook nog wel zijn dat je lange tijd prikkels moeilijker kan incaseren.

3 likes

plus een angststoornis kan zich op enorm veel manieren uiten, het is bij iedereen anders

6 likes

batterijzuur is ook een goede peeling

2 likes

Ok ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt. Dan verwonder je je dus vooral over zijn sociale angst en onzekerheid mbt mensen en dat hij dan wel zijn leven deelt op het internet met heel veel mensen? Kan me voorstellen dat dat niet helemaal in lijn lijkt met elkaar. Ik denk dat hij dit juist doet omdat hij zich wil inzetten voor awareness rondom angstklachten (en andere psychische stoornissen).

Edit: En wat @Prikkelbaar inderdaad zegt denk ik. Hij deelt bijvoorbeeld in zijn stories als hij aan het wandelen is buiten en hier moeite mee heeft maar het toch probeert te doen. Misschien door het te delen geeft het hem een stok achter de deur om het toch te doen en zijn grenzen te verleggen.

2 likes

Dit is juist DE manier om sociale angsten te overwinnen. Door de dingen te doen die je eng vindt en positieve ervaringen op te doen. Alleen op die manier krijg je meer zelfvertrouwen.

8 likes

Mijlpaaltje: ik heb mijn abonnement op Vloggloss gestopt. Trok het écht niet meer.

55 likes

Ik vind het ergens juist wel begrijpelijk. Niet helemaal hetzelfde, maar ik vind het heel eng om te presenteren voor een groep. Als mijn docent me de optie zou geven om in plaats van live te presenteren, thuis een presentatie te filmen en dat die video dan afgespeeld wordt in de klas (waar ik dan niet eens zelf bij hoef te zijn) zou ik dat 10000 keer liever doen. Je wordt niet direct geconfronteerd met de reacties van andere mensen, en als je iets raars doet neem je het opnieuw op of laat je het eruit. Je hebt veel meer controle dan ‘in de echte wereld’.

11 likes

Een angststoornis betekend niet altijd dat je in een hoekje van je woonkamer zit en niks meer durft.

En mensen zien aan mij ook nooit dat ik angsten heb, ik kan het vrij goed verbergen.

Ik ben van mening dat je niet over iemand anders zijn problemen kunt oordelen. Nooit.

16 likes

Dat vind ik zo’n onzin? Als je een psychische aandoening hebt vink je gewoon bepaalde hokjes af. Zo word je toch ook gediagnosticeerd?