Beutyblogtopic XL #4

2 likes

Ik doelde meer op jouw hartverlamming en moeten bijkomen, helemaal stil zijn en aangeslagen.

8 likes

Gek mens! (niet jij!)

Hebben jullie dit gelezen? Uit de instalab van Serena

Marshall vindt de katten veel te leuk en ook al leer ik hem dat hij uit de buurt moet blijven, ze hebben toch een sterke aantrekkingskracht op hem. Coco geeft Marshall steeds vaker en sneller een tik, en ook met nagels. Ik let echt goed op, maar soms kruipt Marshall onder de keukentafel of achter de bank en dan zie ik niet dat Coco daar ook is. Pas als hij begint te huilen weet ik ‘oh shit, ze heeft hem weer gepakt’. De laatste keer was met een beetje bloed en wel heel dicht bij zijn oog
 ik vind het echt heel eng worden.

Ik heb nu aan Larissa gevraagd of zij misschien Coco in huis wil nemen. En aangezien Coco en Clarence nog altijd mot hebben
 misschien is het wel beter als ze uit elkaar gaan. Ik hoor vaker dat katten dan helemaal opbloeien. Ik vind het niet leuk want Coco is mijn prinsesje, maar ik zou het mezelf nooit vergeven als Marshall een oogbeschadiging oploopt.

Ja ik las dit vanochtend. Mn mond viel echt open van verbazing. Leer gewoon je kind dat beest met rust te laten.

5 likes

Dit is zooo gemakkelijk gezegd vanaf de zijlijn. Hier ook een kat die onze dochter regelmatig klauwt, en een heel lief poesje die haar niks doet. Naar wie trekt onze dochter toe? Idd, de klauwende kat. Je kunt niet 24/7 op je kinds lip zitten.
Daarom denk ik dat dit juist een hele fijne oplossing is voor beiden. Helemaal omdat het dus schijnbaar tussen beide katten ook niet goed klikt.
En daarnaast, die kat gaat naar haar zusje. Niet naar een asiel.

36 likes

Maar een verhuizing is wel echt heel erg stressvol voor een kat

10 likes

Voor een kind ook

20 likes

Ik vind het lastig uit drukken hoezo, maar dit klopt gewoon voor mijn gevoel niet. Als je een huisdier neemt, dan weet je ongeveer wat een gemiddelde levensverwachting is van zo een beestje, en dat het eventueel in de tussentijd mis kan gaan met een kind.

Nu is het inderdaad zo dat haar zus een fijnere oplossing is dan het asiel, maar asielen vol dieren die weg gedaan worden omdat het niet past bij een kind en vind het gewoon zo makkelijk: “oh ik wil een huisdier en een kind, neem wel eerst een huisdier en als het niet botert met mn kind doe ik het huisdier wel weg”. Punt blijft wel dat de hele situatie voor dat beestje niet fijn is, want zoals boven gezegd wordt is een verhuizing vrij stressvol.

18 likes

Maar samenleven met een andere kat waarmee het niet goed klikt toch ook?
Verhuizing komen ze wel overheen, maar de stress van een andere kat (en kind) is er constant.

5 likes

Ja maar marshall is veel jonger dus als die nu bij larissa gaat wonen zal hij zich niet anders kunnen herinneren

244 likes

Hahahah

3 likes

Die katten heeft ze geloof ik al 11 jaar en vanaf het begin kunnen ze het niet zo goed vinden met elkaar, volgens de wekelijks overzichten.

4 likes

Nou, echt dit.

1 like

Ga stuk, fair point though.

1 like

En mijn mond zakt gewoon open van het feit dat mensen vrij makkelijk een kat weg doen. Ik vind het gewoon makkelijk om een kat te nemen en je niet van te voren te bedenken dat dit nogal wel eens kan gaan botsen als je een kind krijgt tien jaar later.

Nu zal Larissa vast super goed voor het beestje zorgen maar asielen zitten wel vol dieren die niet pasten bij kinderen later, al zal dit bij deze kat dus niet zo zijn. Misschien zit ik compleet fout maar exact dit is de reden dat ik geen huisdieren wil voordat eventuele kinderen oud en wijs genoeg zijn.

15 likes

Heeft Larissa niet zelf ook al een kat?

Vrij makkelijk? Weet je hoe moeilijk zo’n beslissing is? Wij hebben ook al diverse malen op het punt gestaan om 'm weg te doen omdat hij in staat is mijn dochter te verminken?! Mijn kind is nog wel even duizendmaal belangrijker dan een kat.
Ik maak me echt boos om zulke kortzichtige reacties.

34 likes

De kat op 1 moment stress laten lijden maar dat ie daarna een koninklijk leven kan leiden (plus dat ie Serena nog ziet), of de kat helemaal gek laten maken door Marshall waardoor het beest alleen maar bang in een hoekje zit en opnieuw mensen moet leren vertrouwen en misschien wel gedragsproblemen krijgt. Ik zou het wel weten.

16 likes

Maar je weet toch van te voren gewoon dat een kat krabt en dit een normale reactie is van een kat als er dingen gebeuren die hij of zij niet leuk vindt?

Vind absoluut niet dat een kind verminkt moet worden door een kar, verre van, maar snap gewoon niet dat van te voren een kat genomen wordt en daarna toch weg moet.

Edit: wil toevoegen dat ik echt wel snap dat er echt wel gedachten overheen gaan als je in zo een situatie zit en dat ik snap dat je inderdaad niet je kind wilt laten verminken. Maar het is geen apart gedrag wat die kat vertoont en het is heel sneu voor een kat dat die daardoor wegmoet.

9 likes