Ze heeft de kat al 11 jaar als ik @supermercado moet geloven. Je kan niet zo ver in de toekomst kijken en je weet van tevoren ook niet hoe katten reageren op kinderen als die niet in hun omgeving aanwezig zijn. Het is heel lullig, maar dan zou ik de kat toch wegdoen als het beter voor hem is.
Ik ga er niet eens op in. Ik maak me alleen maar heel erg boos om zulke domme comments.
Deze opmerking is imo ook niet nodig.
Misschien. Maar zij zit helemaal niet in zo’n situatie. Veroordeeld mensen voor iets wat zij niet heeft meegemaakt. Dan word ik daar gewoon echt heel chagrijnig van. Temeer omdat meerdere mensen aangeven dat ze het niet bij het juiste eind heeft.
Dat vind ik wel ja. Ik ben gewoon van mening dat je een huisdier neemt voor het leven en het egoïstisch is een huisdier te nemen met de kans hem mogelijk weg te doen (dus mogelijk kinderen over x aantal jaar als je een partner vindt).
@anon46493654 ik vind overigens dat je wel een tikkeltje normaler mag reageren. Heb overigens al lang aangegeven dat ik wellicht fout zit, maar dat dit mijn kijk erop is. Er bestaat ook nog een normale manier van je mening uiten zoals @Krabsalade doet in plaats van te reageren zoals jij doet.
Insgelijks dame.
Omdat ik in eenzelfde situatie zit.
Maar wat doe je op het moment dat het niet botert met je kind en je kat? Moet zo een kat dan weer van huis wisselen, weer door de stress gaan van een baasje wat er niet meer is?
Als de situatie Niet houdbaar is, hoe zie je dit dan voor je?
Maar je weet nooit hoe het leven loopt en dat is het lastige. Ik ben het met je eens dat een huisdier voor het leven is, alleen moet je in je achterhoofd houden dat bepaalde gebeurtenissen een slechte invloed kunnen hebben op het welzijn van het dier.
Wat als je ongepland zwanger blijkt te zijn? Terminaal ziek? Wat als je een ongeluk krijgt? Wat als?
Als het welzijn van de kat achteruit gaat, vind ik het meer dan geoorloofd om een nieuw huisje te zoeken voor hem.
Ja dat klopt natuurlijk wel. Maar lijkt me wel heel moeilijk voor haar. Zijn toch wel al oude beestjes
Let’s agree to disagree. Ik vind dat er te veel huisdieren weg gedaan worden omdat het niet botert met kinderen, dat is duidelijk, en ik vond het heftig dat bij Serena te lezen.
Anderen hebben daar een andere mening over, wat prima is, maar verder ga ik er niet meer op reageren.
Ik heb niet veel verstand van kinderen maar als een kind wordt gekrabt door de kat. Leert dat kind niet dat hij niet in de buurt moet komen… Of zijn mensen baby’s echt zo dom, idk snap niks van kinderren.
Is een kwestie van een intact geheugen hebben om associatief te kunnen leren. Bij kinderen is dat natuurlijk nog niet geheel ontwikkeld
Denk dat ze (de meesten?) er net zo over denken (dat je een dier niet zomaar wegdoet), maar wat ‘milder’ denken over de andere kant en dus de beslissing van Serena ook wel begrijpen.
Het is gewoon een moeilijke kwestie, Serena zal net zo goed het beste voor beiden willen.
Om het lekker op mezelf te betrekken: ik heb vandaag heel slecht nieuws gekregen, dat mijn stiefvader maximaal nog een paar jaar te leven heeft. Hij is 54 en begin dit jaar hebben mijn ouders nog katten geadopteerd. Ik denk niet dat zij daarbij stilstonden: goh misschien is hij er over een jaar niet meer. Ze gingen er gewoon vanuit dat ze de katten tot hun dood zouden hebben, om zich daarna op een andere manier in te zetten voor asielkatten. Als je zo je leven moet inrichten kan niemand beter dieren nemen.
Ahh sterkte !
Ik denk ook niet dat veel mensen het hiermee oneens zullen zijn hier. Het gaat nu vooral om deze situatie.
Aah oke bedankt, zo leer ik weer iets nieuws