Hahaha te mooi dit, ook echt op 4/20 haha.
Nooit bij stilgestaan dat mijn kat (nu al 6 jaar mijn baby) het misschien niet zou kunnen vinden met hypothetische kinderen eerlijk gezegd⊠Lijkt me echt een nare situatie. Uiteraard veranderen je prioriteiten met een kindje in huis maar mijn kat is wel de OG baby
Maar katten kunnen ook heel erg veranderen met de komst van een kind he? Dat kun je niet voorspellen. Het is hier met 2 jaar soms ook echt nog even zoeken, de eerste periode vond ze het echt verschrikkelijk. En dan blijft mân zoontje zelfs netjes uit de buurt altijd. Het is zo makkelijk zeggen âdoe je toch niet, je hebt toch die kat gekozenâ als je niet zelf in die situatie zit. De hele gezinssamenstelling verandert, dat is voor mensen aanpassen maar voor dieren al helemaal. Het ene huisdier veert daar makkelijker in mee dan het andere. Als je de beslissing moet nemen dat het niet goed komt, dan breekt dat heus wel je hart hoor. Ookal gaat het naar een goed huis. Het is niet alsof ze die kat in laat slapen ook, hij wordt weggehaald uit een voor hem (haar?) stressvolle omgeving.
Vandaag in de vlog van Mascha zie je dat ze haar kruidenpotjes op het fornuis een nacht heeft laten staan. Ze heeft inductie. Nu voel ik me mega panisch want ik durf daar NOOIT wat op te laten staan, vooral niet âbij die knopjesâ, uit angst dat dat aangaat en dat er dan vuur ontstaat (omdat er dan ook wat op het fornuis ligt).
Zou jij spullen een avond (als je weg bent) en een nacht op je inductie laten staan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Mijn moeder riep namelijk altijd âIS heT FORnUIs LeEG?â als we al bij de voordeur stonden haha, ben benieuwd hoe apart dat is.
Echt 100% waar, is ook gewoon zo. En ook al ligt er iets op, als het systeem niet meteen aan gaat, doet dat het ook niet na 3 uur als je slaapt of weg bent. Maar het gaat meer om het gevoel, dat je er niets oplegt âvoor de zekerheidâ ofzo
Haha ja mijn snijplank is hetzelfde lot overkomen.
Ik denk (en snap daarom @Harrries reactie wel) dat er teveel mensen zijn die hun kat of huisdier wel wegdoen na de komst van een kind. Tuurlijk gaat een kind voor, maar het kost wel wat moeite en tijd om zowel de ouders, kat en kind (voor zover die laatste dat kan ) te laten wennen en te leren met de situatie om te gaan. Hoeveel katten zitten er niet in het asiel wegens plotselinge allergie?
Dat gezegd hebbende geloof ik dat in deze situatie meer het nieuwe huis zoeken van toepassing is. En dat er ook vaak genoeg mensen zijn die het wel proberen en tijd gunnen en het dan alsnog niet blijkt te lukken. Dan snap ik wel dat je voor je kind kiest en je gestresste, krabbende, pissende kat. Hoe naar ik het ook vind om dat zo te typen
Jij maakt geen 20-jaren-plan op als je een huisdier gaat nemen?
Hebben wij wel gedaan met de hond hahaha. Bewust 15 jaar geleden gekozen voor een ras wat bekend staat als kindvriendelijk, terwijl we toen echt nog geen kinderen wilden. Ons oudste kind is inmiddels 6 jaar. Het botert niet heel erg tussen hond en middelste kind (die is 4) dus daarmee werd voor mij bevestigd dat dit soort situaties niet (altijd) aan de hond ligt want met andere kinderen gaat 'ie top. Nu denk ik dat het met een hond iets âmakkelijkerâ is dan met een kat, hondje en kind zijn toch ietsje makkelijker uit elkaars buurt te houden. Lijkt mij iig wel een vreselijk besluit om je huisdier weg te âmoetenâ doen na zoân lange tijd
Ik weet niet maar ik vind dit echt té weird en cringy.
Misschien kan Serena de kat aanleren om niet meer bij de baby in de buurt te komen? Een baby kan je moeilijk iets aanleren maar een kat toch wel?
Wij hebben ervoor gekozen dat onze kat niet op de slaapkamers mag komen en nu we een baby hebben is dat ideaal. Natuurlijk is niet iedere kat even gehoorzaam maar dat is ook een andere mogelijkheid
Maargoed, Serena heeft 11 jaar lang goed voor die kat gezorgd en de andere houdt ze wel (toch?) dus het is niet dat ze ze beide een nieuw huis geeft.
Kan dat nog wel na al die jaren?
Die dingen gaan dan toch irritant piepen
Hahahaha
Oh shit, mis ik iets? Ik laat vaak uit luiheid/moeheid gebruikte pannen op het fornuis staan tot ze de volgende ochtend in de vaatwasser gaan.
Ik vraag me echt af hoe het financieel mogelijk is voor Vera om nu al bijna een half jaar niks te posten op haar blog
Ofja, ik neem aan dat ze er voor verzekerd is? Oid
Neem aan dat je ook vooruit denkt als je een kind krijgt vind dit niet zoân raar idee eigenlijk.
Mensen zouden een soort cursus of training moeten voordat ze aan huisdieren (of kinderen) mogen beginnen maargoed, dat is misschien niet de discussie voor dit topic
Eens, wij hebben 2 kleine kids en 2 katten. Waarvan er een ook heel nieuwsgierig is naar de kids. Maar je kunt kinderen vanaf heel jong leren om zachtjes te doen of gewoon helemaal niet aan de katten te komen.
Heel veel zelfstandigen verzekeren zich niet, omdat het een hele dure verzekering is. Vaak schilders, klusjesmannen, etc wel, omdat zij met bijvoorbeeld een gebroken arm al niet kunnen werken. De premie is echt honderden euroâs per maand, het risico is klein en het is niet verplicht.
Vraag me af of veel bloggers/vloggers zich hier tegen verzekerd hebben. Met een gebroken arm kunnen zij namelijk wel doorwerken, misschien juist extra omzet creĂ«eren door huilie huilie videoâs. Alleen in het geval van Vera dus niet.
Denk dat verzekeraars dit ook nog een lastige doelgroep vinden. Relatief laag risico, hoge inkomsten, maar vooral lastig te bepalen wanneer een blogger/vlogger zijn/haar werk niet meer kan doen.