Zeker!
Ik dacht dat jullie overdreven over Maschaās koopgedrag maar ik kijk nu hun eerste Miami vlog. Ze doen (voor zichzelf ook voor het eerst) een tour door hun (volledig ingerichte) appartement en hebben het alleen maar over dingen die ze moeten kopen.
Het is zelfs zo erg dat ik mezelf erop betrapte dat ik me afvroeg of Mascha echt haar tandenborstel vergeten was, of dat ze gewoon een excuus zocht om nog iets te kopenā¦
Zouden ze minder willen kopen als ze minder grote kasten hadden? Ze hadden het er zo lang over. Die kast met beddengoed ging ook heel snel weer dicht 
Had helemaal geen mening over Debbie omdat ik haar niet interessant vind maar omdat ik dacht dat ze zwarte piet in huis had gehaald, vond ik dār gelijk stom
Nu ben ik toch op haar insta gaan kijken en ze was bij dār familie ofzo dus ze heeft in ieder geval niet zelf die (bijzonder angstaanjagende!?) pieten in huis gehaald. Ach, I guess dat ik weer neutraler naar dār kan kijken.
Heb inmiddels een automatische afkeer voor mensen die blijven vasthouden aan zp. En als ze dan ook nog āinfluencerā zijn irriteert het gewoon nog meer. Nooit bewust politieke standpunten willen innemen, maar als je het dan āonbewustā toch doet, influence je echt de verkeerde kant op als je zo trots gaat zijn op je zp. 
Godsamme wat laag en gemeen.
Bah.
Maar dat is toch okƩ? Ik ben nota bene zelf zwart en vind de roetveegpieten echt het stomste idee ooit. Deze discussie haalt het leuke van het hele feest af en ik ben blij dat mijn kinderen al groot zijn en opgegroeid zijn met de enige echte zwarte Piet.
Alhoewel de oudste in groep 3 al door had dat zwarte Piet gewoon meneer Jos van gymles was.
Klopt, vind ik ook wat van maar dat valt onder āfamiliekiekjeā delen zeker.
Nouja voor een heleboel mensen is het feest dus niet leuk. De bedoeling van de discussie is niet om het leuke van het feest te halen maar om het racisme ervan te verwijderen. Maar goed deze discussie is al honderd keer gevoerd en past misschien beter in dit topic https://www.forumfeminarum.nl/t/white-privilege-racisme/, zodat we inhoudelijk niet helemaal van voor af aan hoeven beginnen.
De discussie haalt helemaal niet het leuke voor de kinderen eraf. Wat is dat leuke dan? Extra zwarte schmink? Roetveeg is niet goed want? Ben je ook boos over Amerigo die nu Ozosnel heet?
Dit is helemaal niet het juiste topic, maar ik wil zo-veel zeggen nu.
Iemand een link naar forumpost/topic met wat education erover? Dan hoeft hier niemand erop in te gaan.
Ah! Je komt als geroepen, haha.
Ja, dat is toch precies wat ik zeg? Of snap ik je niet.
Ik ben echt benieuwd hoeveel zoān appartement kost in dat gebouw waar mascha slaapt. Als in, een maand airbnb huren en gewoon een maand zelf daar huren.
Die tour van het appartement was zo schokkerig dat ik het heb doorgespoeld.
Even zelf op airbnb kijken en dan krijg je wel een idee denk ik? Ik vond Miami alleszins erg duur om uit eten te gaan en zo.
Ik vond Miami sowieso erg duur ( en, unpopular opinion: niet leuk )
Het enige wat ik me afvraag, waarom is Nikkieās tong rood? 
Wat voor kleur heeft jouw tong? 
Roze? Iig niet zo aardbeienrood als dit. Dat heb ik alleen als ik een lolly heb gegeten ofzo haha. Maar goed, dat had Nikkie ook misschien net gedaan