Nooooo… geen zwarte piet discussie beerput opentrekken dank u
Dat is de vraag niet. Vind jij minions vergelijkbaar met het racistische karikatuur van zwarte piet?
Ja, op die manier zie ik wel in dat het ook niet kan idd
Ik begrijp je heel goed. Je trekt een vergelijking tussen minions en zp, en als jij kiest om minions thuis in te zetten kunnen mensen daar ook niet echt iets van zeggen. Niet te geloven dat ik dit nu moet gaan zeggen maar minions hebben toch niet dezelfde geschiedenis als zwarte piet…? Natuurlijk heeft niemand daar een probleem mee.
Maar haar man is niet een van de pieten. Hij zit er naast (zie je op zijn Instagram)
Je kwetst me niet. Ik zeg alleen hoe ik jouw woorden lees.
Ik weet natuurlijk niet hoe het nu is, maar Cynthia is vroeger meerdere keren bij Rachel thuis geweest (staat in haar weekoverzichten) en noemde haar altijd een schat en zo. Toen zei Rachel ook al van dat soort dingen.
Dus de liefde is in ieder geval niet altijd van een kant gekomen.
Hij is online!
Zo vet dit. Ga het nu kijken maar ik vind het echt tof voor Nikkie dat ze dit mocht doen.
Ik dacht dat jullie overdreven over Mascha’s koopgedrag maar ik kijk nu hun eerste Miami vlog. Ze doen (voor zichzelf ook voor het eerst) een tour door hun (volledig ingerichte) appartement en hebben het alleen maar over dingen die ze moeten kopen.
Het is zelfs zo erg dat ik mezelf erop betrapte dat ik me afvroeg of Mascha echt haar tandenborstel vergeten was, of dat ze gewoon een excuus zocht om nog iets te kopen…
Zouden ze minder willen kopen als ze minder grote kasten hadden? Ze hadden het er zo lang over. Die kast met beddengoed ging ook heel snel weer dicht
Had helemaal geen mening over Debbie omdat ik haar niet interessant vind maar omdat ik dacht dat ze zwarte piet in huis had gehaald, vond ik d’r gelijk stom Nu ben ik toch op haar insta gaan kijken en ze was bij d’r familie ofzo dus ze heeft in ieder geval niet zelf die (bijzonder angstaanjagende!?) pieten in huis gehaald. Ach, I guess dat ik weer neutraler naar d’r kan kijken.
Heb inmiddels een automatische afkeer voor mensen die blijven vasthouden aan zp. En als ze dan ook nog ‘influencer’ zijn irriteert het gewoon nog meer. Nooit bewust politieke standpunten willen innemen, maar als je het dan ‘onbewust’ toch doet, influence je echt de verkeerde kant op als je zo trots gaat zijn op je zp.
Godsamme wat laag en gemeen.
Bah.
Maar dat is toch oké? Ik ben nota bene zelf zwart en vind de roetveegpieten echt het stomste idee ooit. Deze discussie haalt het leuke van het hele feest af en ik ben blij dat mijn kinderen al groot zijn en opgegroeid zijn met de enige echte zwarte Piet.
Alhoewel de oudste in groep 3 al door had dat zwarte Piet gewoon meneer Jos van gymles was.
Klopt, vind ik ook wat van maar dat valt onder ‘familiekiekje’ delen zeker.
Nouja voor een heleboel mensen is het feest dus niet leuk. De bedoeling van de discussie is niet om het leuke van het feest te halen maar om het racisme ervan te verwijderen. Maar goed deze discussie is al honderd keer gevoerd en past misschien beter in dit topic https://www.forumfeminarum.nl/t/white-privilege-racisme/, zodat we inhoudelijk niet helemaal van voor af aan hoeven beginnen.