Klopt inderdaad. Ik werk ook in de zorg en wij mogen alle dagen van het jaar vrij vragen, behalve in de kerstvakantie. Juist omdat dan natuurlijk iedereen vrij wil. Dus mag niemand vakantie die 2 weken.
Dus omdat fulltimers vakantie hebben met kerst (uhuh) heeft onze Mas meer inkomen. Nee joh tuurlijk.
dat verdient een !
Maar het is toch ook zo dat de bedrijven die niet met fiscale jaren werken hun budget âopâ moeten maken en er dus meer campagnes in december zijn. Dat dacht ik namelijk altijd
Een Taco Bell mukbang in de auto? Godverdomme man, wat een luie content.
Omg ja, wie was dat ook alweer?
Maar ze zegt toch âookâ? Veel mensen en ook (sommige) fulltimers verplicht. Ze zegt echt niet dat iedere fulltimer verplicht vakantie heeft. Zo dom is zelfs zij niet
Oh werd al gezegd, sorry. Ik heb ook verplicht vakantie trouwensâŠ
Waar kan ik als fulltimer die verplichte vakantie opeisen?
Kan 'm best gebruiken maar ben toch echt alleen 25.12, 26.12 en 01.01 vrij hoor
Ahw! Maar ik kan me inderdaad herinneren dat ik als stagiaire âgewoonâ de schoolvakanties kreeg. Maar dat is misschien wel per opleiding/school verschillend.
Dat mag je geloof ik als bedrijf bepalen tijdens de stageperiode. Ze moet een bepaald aantal uren maken maar is tussendoor al wat dagen vrij geweest of verlof (er is telkens iets) dus wilde wel even meegeven dat het allemaal niet zo makkelijk en vrijblijvend is.
Ze moet denk ik ook gewoon een x aantal uur stagelopen voor haar opleiding? Anders haal je je stage toch niet? Gekkig dat ze dan ook nog denkt âgewoonâ vakantie te hebben
Haha bij jou is dat een stagiaire, bij veel anderen gewoon een van de werknemers. Zo uitzonderlijk is haar gedrag niet ben ik bang.
Maar zoiets als het wel of niet volgen van schoolvakanties staat toch gewoon in de stageovereenkomst?
Dat was bij mijn stage ook. Ik was echt heel ziek met flinke griep maar ik ging toch iedere dag, no way dat ik in de zomer nog langer door zou gaan haha. Uiteindelijk had ik het halve kantoor aangestoken, maarja dat is dan niet mijn probleem, ik had die regel niet bedacht.
Ik vind het heel bizar dat je niet ziek thuis kan zijn?! Als mijn stagiaire griep heeft dan gaat hij/zij maar lekker thuis uitzieken en dan ga ik ook echt niet moeilijk doen over uren inhalen. Is toch overmacht
Interessant dit! Ik heb in mijn werk vaak met kinderen (tot 18jr) te maken van een errug laag niveau. In het begin begreep ik er niets van dat ze het niet voor elkaar kregen om op tijd af te bellen of om op tijd op afspraak te komen. Nu weet ik dat dat eigenschappen zijn die sommige mensen niet thuis geleerd hebben, niet vanzelfsprekend vinden of waar ze nooit de voordelen van hebben gevoeld.
Als stagebedrijf zou je - vind ik - je stagiaires op dat punt iets moeten proberen bij te brengen. Goed gedrag belonen en consequenties stellen bij slecht gedrag, vaak op kinderlijk simpel niveau. In elk geval nooit - vind ik dan - zelf de handdoek maar in de ring gooien en er niets meer van zeggen. Ik geloof dat mensen zĂł onverschillig doen omdat hun ânaastenâ ook zo onverschillig tegen hen doen en dat patroon kan je doorbreken.
Ik vind dit ergens best zuur. Als in: ze krijgt geen stagevergoeding en de vakanties waar zij op rekent zijn hoogstwaarschijnlijk onderdeel van de opleiding. Ik hoor wel vaker stagebegeleiders op deze manier over stagiairs praten (in de trant van âhet werk gaat toch gewoon doorâ) en dan denk ik: het zijn geen werknemers. Ja jij bent volledig beschikbaar, maar jij verdient er dan waarschijnlijk ook genoeg aan om die verantwoordelijkheid voor jezelf te voelen.
Staat volledig los van dat zij haar afspraken niet na komt (daar moet je natuurlijk consequent op zijn). Maar je bent als stagebedrijf een leerplek, geen plek voor perfecte stagiairs die alles al kunnen. Dat is productie. Wellicht een onpopulaire mening, maar stagiairs zijn er niet om jouw tekort aan handen op te lossen.
Precies dit. Ik liep heb wel eens een stage gelopen waarin men super offended was als je eens andere prioriteiten had (en dan heb ik het over hele logische zaken. Doktersbezoek bijv.). Dan bleef er namelijk werk liggen. Eh ja. Ik loop hier stage voor een zeer minimale vergoeding én moet daarnaast nog werken om rond te kunnen komen. Als je verwacht dat ik me gedraag als een werknemer moet je me wellicht iets meer bieden. Dan kan ik mijn bijbaantje opzeggen en sta ik honderd procent tot je beschikking. Of je moet aanzienlijk veel tijd vrijmaken voor een bijzondere leerervaring zodat de stage van significante waarde is.
Maar wat Tubing aanhaalt zijn toch niet echt dingen die je bij het uitvoeren van een beroep oppikt, maar algemene beleefdheid en respect voor autoriteit?
Te streng zijn op vergissingen en foutjes zou ik ook niet zijn, maar verantwoordelijkheidszin aanleren, daar ben je geen stagebegeleider voor.
Maar is dat niet gewoon jouw probleem? Een stagair moet de werkzaamheden niet aanvullen bij gebrek aan te weinig mankracht, maar een stagair moet een aanvulling zijn omdat wil leren en omdat jij in dit geval de mogelijkheid hebt om iemand wat te leren, niet omdat je âhanden te kort komtâ . Dan moet je maar personeel inhuren.
Sorry. Maar dikke schijt aan uitbuiters hoor. En ik lees het wel zo.
Mooie aanvulling wel: verwachten dat een (onbetaalde) stagair ook in de vakantie gaat werken voor het stagebedrijf? Wat denken de werkplekken wel niet? School kost geld, maar door onbetaald stage te doen en vervolgens geen tijd hebben om daadwerkelijk te werken omdat die stage fulltime is, is een schoolvakantie de tijd om daadwerkelijk schoolgeld te verdienen om zo onbetaald werk te gaan doen.