Ze liet het overkomen alsof het veel werk is om hem te ‘stabalizen’ dus het zal me benieuwen of ze het daadwerkelijk gaat gebruiken want ze heeft er niks meer over gezegd
Zo zonde dat Mascha zo slecht voor dr huid zorgt, van wat we er zo van zien. Zie enkel dat ze zich volproppen met veel vet en dat kan echt niet goed zijn voor je huid, als het al zo onrustig is, lijkt mij.
Marie Kondo heeft inmiddels een eigen webshop vol spullen die spark joyen dus er mag gewoon weer geshopt worden!
Ik snap eigenlijk niet waarom men er zo over valt dat ze veel gesponsorde Instagram posts heeft. Het verdienmodel van veel influencers is nou eenmaal verschoven van bloggen/YouTube naar Instagram. Het is haar werk dus dan is het toch logisch dat dat bij haar ook gebeurt? Ze heeft nergens gezegd dat haar Instagram puur voor persoonlijk plaatjes is, blijkbaar is het nu voor haar ook een groot onderdeel van haar zakelijke online platform, en dat is oké (haar lefuh). Of mis ik iets?
Ergens snap ik wel wat je zegt, want het is niet alsof je als volger recht hebt op authentieke content. Maar veel mensen/volgers storen zich er denk ik aan dat het sommige influencers ontbreekt aan het schrijven van creatieve content rondom een gesponsorde post. En dat er bijna niets meer gepost wordt uit henzelf.
Dat maakt het dan minder leuk en inspirerend om iemand te volgen die bijna alleen maar Posts maakt a la ‘dit is een goed product’.
Ik stoor me er ook aan, en heb haar en een aantal anderen om die reden ontvolgd.
Maar ze heeft nogsteeds +100k volgers op insta dus blijkbaar vindt ze dat ze ermee wegkomt.
Precies mijn punt: als je iets/iemand niet leuk vindt, dan ontvolg je toch gewoon? Natuurlijk mag je het jammer vinden maar sommige mensen doen alsof influencers het ze verschuldigd zijn originele/persoonlijke content te maken en dat is natuurlijk wel een beetje onzin. Als je op televisie langs een programma dat je stom vindt komt dan zap je toch ook gewoon verder ipv dat je een berichtje naar SBS6 stuurt dat je het stom vindt dat ze alleen maar zulke televisie maken ipv iets wat jij wil zien.
Instagram is gewoon erg veranderd de afgelopen jaren en ik vrees dat dit daar bij hoort. Zou er eigenlijk als tegenreactie een social media platform komen waar je echt alleen persoonlijke dingen op mag delen en geen advertenties/werk/reclames? Ik denk het misschien wel
Er zijn genoeg influencers die spon afwisselen met leuke content. Dat doet Serena niet, daar valt men over. Het gaat niet om de spon, maar over het opbouwen van een loyaal publiek om vervolgens enkel en alleen nog maar dingen aan te smeren. Ja, dat kan je ontfollowen, maar je mag je daar toch ook gewoon een beetje aan ergeren.
Natuurlijk mag je het jammer vinden maar ik vind het overdreven om te doen alsof ze het ons verschuldigd is om originele content te maken omdat anderen dat doen/zij het vroeger ook deed. Misschien ben ik daar de enige in maar dat vind ik gewoon onredelijk, ontvolg dan gewoon.
(Ik bedoel hiermee niet dat jij dat specifiek doet hoor, ik zie het gewoon wel eens voorbij komen op Instagram in de comments bv, mensen die echt vinden dat influencers ons iets verschuldigd zijn).
Ik vind het ook overdreven om er consequent over te klagen (snap niet waarom een Serena nog volgers heeft), maar vind wel degelijk dat influencers hun followers iets verschuldigd zijn. Als in: je gaat iemand loyaal volgen omdat hij/zij iets leuks biedt. Als iemand daar vervolgens mee stopt zodra er genoeg followers zijn, om lekker te kunnen cashen zonder nog te leveren, vind ik dat ergens asociaal. Tuurlijk mag je stoppen, maar ik vind het belangrijk dat je dan wel duidelijkheid biedt. Wilentien hebben dat in mijn ogen goed aangepakt. Eerlijk toegegeven dat hun huidige product geen uitdaging meer bood, verwachtingen geschetst en andere dingen gaan doen. Je kijkers maken wat jij hebt mogelijk, denk dat het belangrijk is om niet alleen maar bedankt te zeggen als je 100.000 followers haalt, maar ook aan ze te denken als je even niet zo goed gaat.
Enige wat ik niet snap aan het gezeik is waarom men ze niet gewoon massaal ontvolgt. Dan krijgt iemand als Serena vanzelf wel een cue dat ze wat harder moet gaan werken.
Reacties van Serena en de fam. Vind het zonde dat ze het gooit op ‘maar iedereen doet het’ en dat haar zusje en nicht (?) er ook meteen bovenop duiken.
Ja, ik weet niet hoor…
Maar dat je na ZOVEEL jaar dit werk je nog steeeeds die drang voelt je zo te verdedigen en je zo op je pik getrapt voelt. Ik vind dat gek en zorgelijk.
Die familie ziet de big picture rondom Serena hè? Misschien ligt ze al weken jankend op bed ivm relatieperikelen en ook nog een keer hoogzwanger. Dan is het fijn als je familie je steunt, ook op social media.
Bij mij is de grootste irritatie toch wel dat ze altijd moeten benadrukken dat ze zóóóó hard werken en het echt allemaal voor ons doen!!!
Geef gewoon toe dat je bijzonder weinig hoeft te doen voor vrij veel geld en dan trek ik t echt een stuk beter.
Maar het is wel je werk en ze wordt ook op haar werk aangesproken. Ik laat ook niet mijn hele familie naar mijn baas bellen om me te steunen als ik een keertje kritiek krijg. Plaats zelf een duidelijke reactie en zeg tegen je familie dat ze lekker ergens anders gaan commenten en houd het professioneel.
Maar als Serena in dr laatste twee weken van dr zwangerschap zit, dan moet ze toch gewoon met verlof ?
Ik snap waar je comment vandaan komt maar dit is wel echt appel met peren vergelijken
‘IK BEL ZE WEL KARL!!!’ Heeft mijn moeder al zo vaak gezegd. Zou me echt dood schamen
En dan ben ik eigenlijk al dood
Dit lees ik dus heel vaak sarcastisch hier maar ik zie bloggers dat tegenwoordig bijna nooit meer zeggen? Ja 7 jaar geleden misschien, toen iedereen nog dacht dat bloggen een leuke hobby voor ernaast was en iedereen nog wel veel en goede artikelen online plaatste. Kan me best voorstellen dat je je dan wil verdedigen, zou ik ook doen. Tegenwoordig is het inderdaad niet zo zwaar en hard werken meer allemaal, maar waar zie jij Serena dit roepen dan?
Ik denk niet dat die familie belt met haar opdrachtgevers; het geld komt vanuit de bedrijven, niet vanuit de volgers.
Volgers (negatief of positief) zijn volgers voor de bedrijven denk ik.
Mijn punt is dat IG haar werk is. Zorg dan dat je professioneel overkomt en laat je familie niet op je volgers duiken als ze inhoudelijke kritiek hebben op jouw werk. Dat het die bedrijven niks uitmaakt, lijkt me duidelijk. Maar ik vind het lullig voor de volgers die iets aan proberen te kaarten en blijkbaar ergens teleurgesteld over zijn. Zonder die volgers zou ze niet zijn waar ze nu is.