Beutyblogtopic XL #6

Hoe komt ze überhaupt aan al die kastjes in eerste instantie? Het voelt zo random om te leuren met die dingen.

1 like

Als ik mijn spulletjes naar de Kringloop breng, hoop ik dat iemand die het goed kan gebruiken er veel plezier van mag hebben en slechts een klein prijsje heeft hoeven betalen. Als ik zou weten dat een blogger die veel geld verdient met relatief weinig inspanningen, mijn spullen zou doorverkopen om te cashen zou ik wel een beetje balen. Maargoed, dat is het risico en iedereen mag die spullen kopen.

32 likes

Ik zal Serena altijd een énorme gier vinden die haar trouwe lezers gebruikt (een van de redenen dat mijn sympathie voor haar weg is gegaan en ik al jaren gestopt ben met haar te volgen).

14 likes

Hier had ik niet bij stilgestaan, maar als ze ze zelf van de kringloop heeft voor veel lagere prijzen heb je eigenlijk wel gelijk.

2 likes

Ja het was haar ‘hobby’ om zulke kastjes te vinden bij kringloopwinkels, ze een beetje schoon te maken en vullen met mooie beauty producten. Maar nu wordt het schijnbaar een handeltje.

Wat denk jij dan, ze doet het toch zeker niet gratis.

21 likes

Maar omdat een ander slecht met geld om kan gaan mag Serena iets niet voor meer dan zij er zelf voor betaald heeft verkopen? Winkels maken ook (forse) winst op producten, en dat mag dan wel?
zij struint er ook kringloopwinkels, rommelmarktjes en het internet voor af. Ze maakt er foto’s van en zet ze online. Dat doet ze ook niet voor niks. en kost ook (veel) tijd, wat ook ‘geld’ is.
Ja ik weet dat het absurde prijzen zijn en ik zou het er zelf niet voor over hebben maar zo werkt handel wel. En daarbij geloof ik wel dat ze meer waard zijn dan de €6,50 (€50 is dan wel weer het uiterste) zoals die verkocht werd in Breda, en zij ze niet allemaal voor maar €6,50 koopt. er zit messing in (qua materiaal zit er al voor meer dan €6,50 aan messing in), gekke vormen glas etc.
En aan de andere kant, als je ziet dat je ze zo ‘makkelijk’ verkoopt maakt je dat denk ik ook op zoek naar meer. Als niemand in je omgeving je dan tegenhoudt maar waarschijnlijk alleen maar stimuleert ga je er denk ik ook mee door.

6 likes

Ja in mijn hoofd is dit echt hetzelfde als huizen kopen om voor de hoofdprijs te verhuren… kastjesmelker?

22 likes

Huh, even los van wat ik van Serena’s prijzen vind, maar als jouw huis getaxeerd wordt op 250.000 dan zou jij een bod van 270.000 niet accepteren want dat is het huis niet waard? Of begrijp ik het verkeerd?

6 likes

Ik denk dat het bij serena ook een beetje steekt dat ze die dingen waarschijnlijk veel duurder kan verkopen ómdat zij serena is. En op die manier haar fans een beetje gebruikt. Het gaat waarschijnlijk niet om het kastje, maar om de naam.

23 likes

Ik denk dat het er buiten de naam ook mee te maken heeft dat mensen geen idee meer hebben wat iets waard is. Ik geloof nog steeds dat zo’n kastje echt wel tussen de €20-€30 waard is. maar omdat Serena het doet lijken alsof ze heel exclusief zijn(!!) en heel kostbaar en uniek dat mensen denken ‘Die moet ik nu kopen!!’. En daarbij ze zelf niet heel handig online kunnen vinden en Serena ‘betrouwbaar’ vinden omdat ze de persoon erachter kennen (en leuk vinden/willen steunen). Het bij haar kopen.

Ik vind het deels wel een beetje gek omdat het wel echt om veel geld per kastje gaat, maar ja als zij zo haar geld wil verdienen en zo te bekent wil staan. Be my guest haha

1 like

Vraagje aan de mensen die in in de Amurica zijn geweest. Is eten en shoppen echt wat je daar vooral kan doen? Zo vaak als ik vlogs over America zie langs komen (niet alleen mascha’s) is dat wat ik grotendeels zie.

1 like

Het is een deel van, maar nee. Ik heb heel leuk gekanoed (hoe schrijf ik dit) in Florida in een heel mooi natuurgebied met apen en alligators

5 likes

Deze vergelijking gaat in deze tijden van schaarste niet op. Die overwaarde op een huis heb je nodig wil je ergens anders de mogelijkheid krijgen om iets groters/beters te kopen. Als het momenteel zo zou zijn dat ik met een redelijk bedrag een ander huis zou kunnen kopen (het hogere bedrag biedt je bij de aankoop ook weer lekker over) , zou ik een fors hoger bod niet accepteren. De wereld draait toch niet om zo snel mogelijk zo rijk mogelijk worden en daarbij niet omkijken naar je medemens? Ik hoop ergens dat velen met mij niet zo hebberig zijn dat ze een ander voor eigen financieel gewin naaien.

Serena is gewoon een hebberig persoon. Ik snap echt niet dat je maximale winst wilt maken over de ruggen van anderen als je het zelf goed hebt. Al helemaal als die anderen in deze zin je volgers zijn die ondanks dat je al zeker twee jaar je blog laat verslonzen toch bereid zijn iets van je te kopen. Hoe kan je dit niet verwerpelijk vinden. En dat er meerdere mensen zijn die op deze manier zaken doen, maakt het echt niet ineens oké.

1 like

Ik ben een aantal keer in Amerika geweest en heb er nog nooit gewinkeld en uiteraard wel gegeten want dat moet je. De restaurants zijn wel echt anders dan hier, lang tafelen doen ze niet echt aan en de porties zijn wel echt grooooot. Maar de tentjes waar zij heen gaan ben ik maar enkele keren geweest. Je hebt best leuke/gezondere opties. Ik herken het Amerika van mijn eigen reizen echt totaaal niet terug in hun vlogs.

2 likes

Ook leuk dat ze precies zo filmt dat we alleen gekleurde lappen stof zien. Kunnen we zelf fantaseren of ze inderdaad een broekpak vast heeft

7 likes

Ik ben alleen in NY geweest maar daar heb ik naast shoppen/eten/cultuur snuiven niet veel anders gedaan, dat kan in elke stad, ik vond er niet veel aan eerlijk gezegd :joy: Maar ik geloof inderdaad dat de rest van Amerika wel heel mooi is!

1 like

Jongen, denk ik. Boven het bedje hangt een lichtblauwe mobile.

2 likes

Misschien een beetje stomme vergelijking, maar ik wil hem toch delen. Ik doe boodschappen bij AH en nu kun je sparen voor een winterdorp (voor iedereen die dat nog niet weet). Ik spaar het niet, dus maak er altijd iemand anders bij de kassa blij mee. Nu zag ik vandaag dat die dingen te koop worden aangeboden op Faceb**k.
Ik voel mij echt te goed voor deze wereld.

3 likes

Ik lees net op instagram dat Mascha een drukke planning heeft in Miami. Het is dat ik zit, anders was ik ongevallen.

59 likes