Beutyblogtopic XL #6

Wat hebben Mascha en Gregor toch een verschrikkelijk slechte smaak zeg. Er zijn zoveel leuke manieren om te vertellen dat je zwanger bent. Kopen ze echt van die aartslelijke ansichtkaarten uit Amerika.

Wat Mascha trouwens zegt over geen zelfbruiner gebruiken tijdens zwangerschap heb ik echt nog nooit gehoord? Ik heb gewoon zelfbruiner gebruikt.

P.s. ik heb geen oranje babies

9 likes

Mascha in de vlog van vandaag (rond 4.30):
‘Ik heb het zo koud sinds ik weer terug ben, ik ben het natuurlijk niet gewend dit’

Nee meit, je hebt natuurlijk een jaar plus een maand in Amerika gewoond dus bent daardoor het Nederlandse klimaat totaaaaaaal ontgroeid!

Ik trek mensen altijd zooooo slecht die ineens niet meer tegen Nederlandse kou kunnen als ze een weekje/maandje in de zon zijn geweest. GET OVER IT!

#zuremodusuit

46 likes

Is bullshit dit

2 likes

Omdat er geen risico is? Het is niet anders dan een gewone bodylotion of douchegel of douchescrub qua risico.
Er zijn wel producten die worden opgenomen door de huid, maar dan staat het uitdrukkelijk op de verpakking vermeld.
Penetratie van cosmetica is echt goed onderzocht en producten die verder penetreren dan de bovenste huidlaag mogen niet worden verkocht als cosmetica in de drogisterij/parfumerie dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

3 likes

Ja dat geloof ik ook wel, maar als ze het niet wilt hebben wij er toch geen last van? Ja, we moeten onze zonnebril opzetten om naar haar te kijken, want ze gaat nu licht reflecteren /s

6 likes

Nee hebben wij zeker geen last van! Vind het alleen jammer omdat zij mensen beïnvloedt en mensen gaan denken dat zelfbruiner schadelijk is en dan krijg je weer allemaal mensen die “het voor de zekerheid maar niet gebruiken”.
Zo wordt die onzin de wereld ingeslingerd en krijg je bangmakerij die nergens op gebaseerd is. Maakt in het geval van zelfbruiner niet uit, maar bij andere zaken zoals vaccinaties wel.

10 likes

Er staat zoveel dubbele info online. Het is in dit geval geen straight up onzin dat ze verkoopt over zelfbruiners omdat er dus schijnbaar wel verschillende opvattingen over bestaan. Vaccinaties gaat ook echt over wat anders. Wat is het probleem? Gaat het nou om wat ze over het algemeen zegt of over die zelfbruiners? Krijg hier een beetje een zeiken om het zeiken idee van. Heeft ze het namelijk zelf ook over vaccinaties?

3 likes

Same. Zeker in een topic dat vaak vrij wordt gehouden van (extreem uitgebreid) zwangerschapstalk.
Misschien al die discussies (en die zullen er veel komen aangezien mascha zelf geen onderzoek doet maar alles gewoon direct vraagt) ook maar in het mommytopic?

1 like

Liever niet :grimacing:

1 like

Niet alle opvattingen wegen tegen elkaar op. Dat er verschillende opvattingen over iets bestaan betekent niet dat er ook werkelijk reden is tot twijfel. Het is niet zeiken om het zeiken, ik ben gewoon heel gevoelig voor zogenaamde “experts” die de consument bang maken (bewust of onbewust) zonder gefundeerde feiten die dat ondersteunen.
Mascha praat niet over vaccinaties, dat is wel goed om even te benoemen ja! Ik zal er verder niet over posten omdat het niet over beautybloggers gaat. als iemand nog wat wil weten over veiligheid van cosmetica en hoe dat in Nederland/Europa geregeld is kan diegene me een PM sturen.

5 likes

Maar Mascha gaat haar haren wel blijven verven, daar zijn de meningen toch ook over verdeeld?

1 like

Laat Mascha, als zij zich er niet goed bij voelt dan niet. Ze zegt zelf ook duidelijk in de vlog dat de meningen er over verdeeld zijn. Zo vermoeiend dat hier vaak dingen uit z’n verband worden getrokken. Ik had toen ik net zwanger was ook allerlei dingen die ik liever niet deed, ondanks dat ik heel goed wist dat het geen enkele invloed zou hebben op de zwangerschap. Ik vond het niet fijn, dus deed het niet.

34 likes

Ik denk wel echt dat er iets gedaan moet worden met dit onderwerp want er zijn vast genoeg mensen die bewust dit soort onderwerpen uit de weg willen gaan en dan is het kut als dit topic nu alleen foefjesbabypraat is

32 likes

Volgens mij ook.
Welke beautyblog/vloggers hebben we allemaal eigenlijk nog meer? Serena is zwanger, Vera zit nog met burn-out thuis, dus helaas ook niet zo actief.
Dat zijn eigenlijk de namen die ik hier vooral voorbij zie komen.

1 like

OkĂ©, fair enough, maar houd het dan bij wat ze daadwerkelijk zegt
 :woman_shrugging:t5: Daarnaast moeten mensen ook zelf nadenken. Als je klakkeloos maar overneemt wat een ‘influencer’ zegt zonder research te doen of je eigen huisarts te vragen oid, vind ik dat ook een beetje eigen schuld. Bij haar is de verantwoordelijkheid over info aannemen wel tricky, aangezien het nog steeds onduidelijk is wie haar gemiddelde doelgroep is en wellicht is de doelgroep daar niet volledig toe in staat. Ze zei een keer namelijk ook dat de pil haar pcos had gegeven oid, dat is dus wel onzin. Je hebt pcos of je hebt het niet. Zoiets vind ik veel kwalijker dan of mensen de keuze moeten maken om zelfbruiner te gebruiken of niet. Misschien kan je eventueel comment plaatsen onder haar video in de hoop mensen toch extra te informeren.

1 like

Ik heb even terug gescrolled. Cynthia komt hier nog voorbij (en Emmy). En Debbie. En Nikkietutorials hoort hier ook, maar daar gaat het nooit meer over?

2 likes

Mascha is (nog) geen mommyblogger dus dit lijkt me niet dat ze daar (al) heen moet eigenlijk.
Ze deelt haar dagelijkse leven in vlogs en is toevallig zwanger nu.
Ik begrijp dat er mensen zijn die liever niet lezen over zwangerschap maar het is toch onzin om alles dat ‘zwangerschapsgerelateerd’ is uit gewone topics te bannen. Als een celeb zwanger is wordt dat bijv. ook in het Boulevart topic besproken.
Iemand is i.m.o. pas een mommyblogger als ze haar kinderen uitbuit voor content kuch kuch ik bedoel als het moederschap het hoofdonderwerp is van de blog/vlog.

49 likes

Mascha heeft een instagrampost dat ze niet echt kan genieten van ‘de bump’ omdat ze naar eigen zeggen altijd al een uitstekend buikje had. Maar het is toch vrij normaal dat je zo snel in je zwangerschap ĂŒberhaupt nog niet echt een bump hebt toch?

Begrijp dat als je zwanger bent je niet kan wachten tot het voor de buitenwereld ook duidelijk te zien is maar denk dat ze misschien ook een beetje hoge verwachtingen heeft van ‘de bump’ gezien het aantal weken dat ze zwanger is.

1 like

Ooh ik snap ook heel goed dat het super lastig en confronterend kan zijn als er regelmatig gevraagd wordt of je zwanger bent omdat je van jezelf aanleg hebt voor een buikje, zeker wanneer je graag zwanger wil worden en dit niet zo gemakkelijk gaat.

Alleen ik vind de koppeling die ze maakt met dat ze daardoor nu haar bump niet echt kan vieren een beetje gek omdat ik denk: ja logisch, je hebt nu waarschijnlijk gewoon ook nog geen echte babybump.

2 likes