Beutyblogtopic XL #6

Jouw bericht is 30 minuten geleden. 22 minuten geleden begint Mascha over de Bol.com reviews. Maar ze leest niet mee hoooooor

13 likes

‘Ik ben echt een mega sterk voorstander van het woordje nee’

Want nee is ook een woord!

20 likes

Nouja dit klopt niet helemaal. De goedkoopste optie is €1400 en niet €2000. Er komt een chef-kok twee avonden en haar assistent is mee, dus die moeten ook betaald worden. Daarnaast hebben ze inderdaad een pizza-avond maar ze gaan ook nog uiteten.

Haar toegevoegde waarde is denk ik vooral dat je met haar vooraf doelen gaat vaststellen en dat ze de koelkast gevuld houdt. Verder vind ik het wel een monstergroot bedrag maarja, als je het hebt :money_mouth_face:

Ik kan het je van harte aanraden!
Helaas worden wij macramé-ondernemers wel gediscrimineerd door Cynthia, aangezien je alleen welkom bent met een laptop blijkbaar, niet met touwtjes.

11 likes

Weten we in ieder geval dat ze dat boek echt zelf heeft geschreven. Weer zo’n gruweltekst.

10 likes

Haha wat smullen, van de 9 reviews is er 1 positief en die is van iemand die het nog niet gelezen heeft

21 likes

@Nescio
Ik merk dat ik toch nog een zwak heb voor Mascha (ik volg haar sinds dag 1 via Girlscene) want dat vind ik dan weer heel kut ofzo?
Hier durf ik wel eerlijk te zeggen wat ik vind maar op bol vind ik het dan zielig voor haar. Echt hypocriet en slap, I know.

@Luzarl
Ik ga hem na dit weekend naar je sturen want dan ben ik in de gelegenheid op kantoor.

6 likes

Prima!!

Haha wel een gevalletje pot verwijt de ketel dit.

Ik vind dit eigenlijk niet de fout van Max en Mascha. De uitgeverij had hiervoor moeten zorgen, of in ieder geval voor een goede eerste redactieronde en een corrector. Ik vind het dan ook wel sneu voor hen dat het boek hier zo op wordt afgekraakt. Het is in principe niet de taak van de schrijver om een foutloos manuscript aan te leveren (vind ik dan).

9 likes

Nouja sneu?

Dat is het risico als anterpernour nou eenmaal. Het is geschreven in een maandje tijdens hun werk-holliday in een Villa op Bali, dus ik kan er weinig medelijden mee hebben eigenlijk.

En het zal alsnog wel wat kruiwagentjes poen opleveren met al die minions en hoopvolle vloggers.

16 likes

OkĂ© ik zie nu dat ik in elke zin ‘vind ik’/‘ik vind’ heb gebruikt haha. Lekker indekken en zo. Maar goed. Dat vind ik dus.

1 like

Maar je kiest wel zelf voor een uitgever toch?
Er zijn uitgevers die hier ‘hoogstaander’ in zijn dan anderen. (Of hoe zeg je dat?)
De uitgever waar het boek is uitgegeven heeft in ieder geval niet echt veel kwaliteitsboeken uitgegeven zie ik.

Haha nog mooier. Klagen dat Influencers (met een hoofdletter) onderbetaald en misbruikt worden en zelf te skeer zijn om een kwaliteitsuitgever te kiezen. Ze hebben het vast (bijna) gratis gedaan.

19 likes

Dat je zelf ‘lui’ schrijft en vervolgens bekritiseerd wordt omdat je (bijvoorbeeld) oppervlakkige informatie deelt is tot daaraan toe, dat snap ik wel, maar wat die spelfouten betreft ligt de schuld toch echt bij de uitgever.

Hmm ik weet het niet. Heb het idee dat hoe hoogstaand een uitgeverij wordt gevonden vooral afhangt van de auteurs die erbij zitten. En dat een boek zo min mogelijk fouten bevat zou bij elke uitgeverij de standaard moeten zijn. Je hebt gewoon een paar taken als uitgever: fouten weghalen, het boek laten drukken en distribueren, en zorgen voor goede marketing. Als je één van die dingen niet goed doet mag daar zeker kritiek op komen.

Maar goed ik snap zelf ook niet helemaal wat hier nou mis is gegaan; het lijkt alsof dit boek helemaal niet gecontroleerd is.

6 likes

Eens. Het is niet alleen de spelfouten, maar ook gewoon de hele zinsopbouw etc. Hoewel je je als uitgever dan misschien wel moet afvragen of je daar wel je naam aan wilt verbinden of zegt, ga het eerst maar herschrijven.

7 likes

(Dit was een reactie op @Motherofdragons maar forum doet gek of zo?)

Ja daar heb je zeker een punt! En misschien hadden ze dit moeten inzien en van tevoren al hulp moeten inschakelen om het boek beter te maken. Door een schrijfcoach te benaderen bijvoorbeeld.

Maar bij ‘experts’ die een boek schrijven over hun vakgebied komt het vaker voor dat het schrijftalent ontbreekt. De non-fictieboeken die wij als consument lezen staan soms echt ver af van wat een auteur heeft aangeleverd, er wordt ontzettend aan gesleuteld.

En ĂĄls je dan zo’n boek van een expert gaat uitgeven moet je er gewoon voor zorgen dat het wĂ©l lekker leest, of bijvoorbeeld zoals @Foxyfoxtrot al noemt zeggen dat het eerst herschreven moet worden.

Misschien kunnen we concluderen dat de uitgeverij een goed boek moet produceren en de schrijver zijn vak serieus moet nemen. En dat het in dit geval bij beide partijen is misgelopen. :stuck_out_tongue:

6 likes

Zes reviews met slechts 1 ster voor Max en Mascha’s boek.
kope kope kope!

1 like

Ligt het nou aan mij, of kun je de reviews op Bol op het boek van Masscha niet meer liken? Lijkt of dat is uitgeschakeld voor dit product? Als ik erop klik, krijg ik een foutmeldingspagina? Anderen ook? Zou ze deze functie bij Bol hebben uit laten schakelen?

Heb er net nog een stapel geliked bij dat boek, dus geen idee?

1 like

Ik zie nu juist weer een 5 sterren review van iemand die vindt dat Mas&Max niks aan de spelfouten kunnen doen en toppers!!! zijn.

23 likes