Maar ze zegt toch expliciet dat het niet om haar boek gaat maar over persoonlijke aanvallen? Want dat is idd onnodig.
Ik heb geen idee of ze ons bedoelt, maar ergens zou het me niet verbazen qua timing (ook icm dat ze vaak vlak na een comment hier iets aanpast etc). Ik vind dat we hier over het algemeen haar werk bekritiseren, niet haar als mens. Maar die scheidslijn is vrij dun als jezelf filmen je werk is. Dat is vast ook wel lastig.
Hoe ze praat, haar zinsconstructies, haar ‘inzichten’, dat hoort allemaal bij haar werk (want ze verdient er geld mee) en is wat mij betreft iets waar je best kritiek op mag hebben. Maar de lijn is idd wel dun, want zo praat ze ook naast haar werk, het is ook onderdeel van haar als persoon en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te lezen.
Maar uiteindelijk is dat de keuze die ze maakt door zo te leven en te kiezen voor deze baan. Ik zou het erg vinden als ze echt moest huilen door wat wij hier zeggen, want naar mijn idee komt het hier niet vanuit een slechte plek en is het niet nodeloos bashen, maar het kan af en toe wel pittig zijn of over de grens in enkele gevallen. Al wordt dat altijd wel snel door de meerderheid aangegeven als ‘we’ in een soort negatieve tunnelvisie geraken.
Als ik dit nu lees vind ik wat ze hier zeggen nog niet te ver gaan, maar ik vind het bijvoorbeeld wel te ver gaan om negatieve recensies te schrijven op bolcom als je het boek niet zelf van voor tot achter hebt gelezen, of om massaal positieve reviews te downvoten omdat je het oneens bent.
Maargoed, iedereen moet zelf weten waar de grens ligt.
hoge bomen vangen veel wind en het verschil is natuurlijk dat iedereen wel eens iets doms zegt of raars doet, alleen dan is het privé.