Ik moet echt huilen van het lachen
Hahahaha love dit!
Dat kan volgens mij sowieso! Zonder bestellen
Mascha zegt in haar stories dat er een haat campagne tegen haar gaande is (maar niet over haar producten zegt ze erbij).
Wat is er gebeurd?
Ik dacht ff dat ze ons bedoelde, maar dat kan niet want ze leest hier nooit mee.
Wow die blouse van Foefje
Maar âŹ120 what the fâŠ
Precies wat ik gisteren zei; kan het weer afgedaan worden als âhaatâ. Maar dat boek is blijkbaar slecht. Accepteer het.
Edit: oh niet om dat boek?
Riotfoef komt het ons straks vast uitleggen
Neuh, niet hier hoor. Doelde met name op die reviews op Bol. Tenminste, dat zou ik heel kut vinden als ik haar was.
Maar zou dat dan echt de druppel zijn? Heeft ze in al die jaren niet veel naardere shit in haar comments gelezen? Want die reviews zijn misschien negatief, maar wel beschaafd van wat ik heb gezien
Even gekeken maar ik vind het geen âhaatâ. Mensen (waaronder professionals) vinden het niet zoân goed boek. Ja, super kut voor je hoor, maar on het als haat te bestempelen? Je kan ook denken âhe shit boeken voor mijn fans slaan wel goed aan, boeken voor professionals is blijkbaar nog een stap te ver voor meâ.
@Chuckie wat Tessa zegt; je krijgt wel kritiek van een hele andere groep mensen waaronder deels professionals. Dat is anders dan een paar scheldende 12-jarigenâ lijkt me.
Ik weet niet of zij dat als âhaatâ ziet. Ik noem het zo omdat het vaak het makkelijkste excuus is van influencers, om de schuld buiten hen zelf te leggen. Haat en jaloezie.
Waarom trek je het je zo persoonlijk aan. Deze opmerking is overduidelijk enkel gemaakt op basis van eigen uitspraken van Mascha over haarzelf en daarom alleen van toepassing op haar. Heeft helemaal niks met andere mensen te maken. Dat de lol er inmiddels vanaf is, is een heel ander verhaal.
Onder alle nieuwsartikelen hierover waren niet echt bepaald steunende reacties, maar ik denk dat je dat ook echt niet kunt verwachten. Dit zijn de mensen buiten jouw eigen influencer bubbel, die zich te pletter werken voor een modaal salaris.
Want Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat.
Waarom is alles tegenwoordig meteen âhaatâ? Nee, je krijgt kritiek. Tenzij ze echt op jou als persoon katten
Ze hebben dat boek op een luxe werkvakantie op Bali geschreven.
Als je die Bali vlogs bekijkt kan je al bedenken dat het boek niet de hoogste prioriteit had. Want het was meer vakantie vieren lol maken, nageltjes doen, massages nemen, mooie strandjes bezoeken.
Ik hoef dat boek niet te lezen. De recensies zeggen al genoeg.
Het is simpel geschreven, taalfouten zitten er nog in en ik begrijp dat bedrijven nog al aangevallen worden.
Misschien merkt ze dat bedrijven zich nu gaan terugtrekken met samenwerkingen door dit boek en noemt ze dat haat?
Die bedrijven hebben haar wel bekendheid gegeven.
Vroeger deed ze nog wel eens een product review en nu is het alleen maar cashen door even snel iets te laten zien in een vlogje.
Ik denk dat het beter was geweest als ze dat boek meer objectief en uit informatief oogpunt hadden moeten schrijven. Niet alleen bashen naar bedrijven die er geen budget voor hebben of die zogenaamd âniet weten hoe het werktâ. Ik denk dat het beter was geweest als ze een beknopter e-book hadden geschreven voor 9,95 oid. voor al die influencer meiden die like Mascha willen zijn, en voor (kleine) bedrijven die met influencers willen gaan samenwerken.
Wel sneu dat mensen Mascha persoonlijk aanvallen, ik zou niet met die shit kunnen handelen denk ik.
Ze heeft dat boek geschreven van uit haar eigen ervaringen en ze is meer zichtbaar online dan Max.
Dus zij krijgt alle commentaren direct te zien.
Is niet altijd leuk, maar dat is het risico van een schrijfster zijn.
Je krijgt vragen. Je krijgt feedback. Je krijgt soms een emmer shit over je heen.
Ze kan er over klagen, maar ze kan het ook gaan dragen en zeggen dat ze honderd procent achter haar mening blijft staan en uitleggen waarom bedrijven haar als influencer zijnde zo benadelen.
Maar ze zegt toch expliciet dat het niet om haar boek gaat maar over persoonlijke aanvallen? Want dat is idd onnodig.
Ik heb geen idee of ze ons bedoelt, maar ergens zou het me niet verbazen qua timing (ook icm dat ze vaak vlak na een comment hier iets aanpast etc). Ik vind dat we hier over het algemeen haar werk bekritiseren, niet haar als mens. Maar die scheidslijn is vrij dun als jezelf filmen je werk is. Dat is vast ook wel lastig.
Hoe ze praat, haar zinsconstructies, haar âinzichtenâ, dat hoort allemaal bij haar werk (want ze verdient er geld mee) en is wat mij betreft iets waar je best kritiek op mag hebben. Maar de lijn is idd wel dun, want zo praat ze ook naast haar werk, het is ook onderdeel van haar als persoon en ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te lezen.
Maar uiteindelijk is dat de keuze die ze maakt door zo te leven en te kiezen voor deze baan. Ik zou het erg vinden als ze echt moest huilen door wat wij hier zeggen, want naar mijn idee komt het hier niet vanuit een slechte plek en is het niet nodeloos bashen, maar het kan af en toe wel pittig zijn of over de grens in enkele gevallen. Al wordt dat altijd wel snel door de meerderheid aangegeven als âweâ in een soort negatieve tunnelvisie geraken.
Als ik dit nu lees vind ik wat ze hier zeggen nog niet te ver gaan, maar ik vind het bijvoorbeeld wel te ver gaan om negatieve recensies te schrijven op bolcom als je het boek niet zelf van voor tot achter hebt gelezen, of om massaal positieve reviews te downvoten omdat je het oneens bent.
Maargoed, iedereen moet zelf weten waar de grens ligt.