Beutyblogtopic XL #6

Ik vind dit wel heel goed verwoord eigenlijk.

Maar (mocht het over hier gaan, want dat weten we eigenlijk niet eens echt he) ik kan me voorstellen dat het ook een soort coping mechanism is om kritiek/feedback als treiteren te bestempelen. Want zóveel over jezelf kunnen lezen online is natuurlijk wel de keihardste spiegel die er bestaat en het is bijna onmogelijk deze (al dan niet opbouwende) kritiek op te pakken.

Maar eerlijk is eerlijk; ik bekijk dan die story over het treiteren en voel dan wel voor haar. Dan lees ik vervolgens die rare story over Siem die bij honden opgegroeid zou zijn en door zijn hondachtigheid wel goed met een hond om zou moeten kunnen gaan??? Dan rollen mijn ogen wel weer uit mij hoofd :roll_eyes: hoge bomen vangen veel wind en het verschil is natuurlijk dat iedereen wel eens iets doms zegt of raars doet, alleen dan is het privé.

*sorry als ik vaag ben of kromme zinnen schrijf: ik ben net wakker en jetlagged :joy:

17 likes

Hahaha herken het helemaal.

Heb ergens ook nog steeds een zwakke plek voor Mas hoor. Ik vind haar alleen enorm gestagneerd in zowel haar content als in persoonlijke groei (voor zover ze dat in haar vlogs laat zien). Ik denk dat dat de laatste paar jaar meer is gaan opvallen omdat ze niet meer blogt, geen vast schema heeft en daardoor steeds verder van onze realiteit staat.

Denk dat bijna iedereen hier wel een soort nostalgische liefde voor haar heeft. Wie kan zich haar eerste beautyglossparty nog herrineren? Dat was toch supervet dat ze dat geregeld kreeg en hoe duidelijk ze daarvan genoot. Of dat ze op EGF een gifje van zichzelf (die poeder die uit dat doosje viel en ze zo verbaast keek) in haar handtekening had. Ze was gewoon zichzelf en heel likeable.

Als ik nu een vlog kijk denk ik “wie is dit”, “wie doet dit”, “waarom”. Het zal ongetwijfeld niet alleen aan haar liggen, maar hoe ze nu doet en het werk dat ze nu aflevert, is gewoon niet meer zoals het was.

23 likes

Volgens mij is dit soort werk helemaal niet goed voor je op de lange termijn. Het gaat voor mijn gevoel nog een stap verder dan BN’er zijn. Je hebt vrijwel geen privacy, je hele leven ligt open en bloot op straat. Dat moet iemand na verloop van tijd haast toch wel beïnvloeden.

12 likes

Precies. Wij doen er vaak lacherig over want wat stelt dat nou voor, influencer zijn. Vooral als ze roepen dat ze zó hard werken. Maar geestelijk moet het vast heel veel met je doen.

7 likes

Tel daarbij op dat je compleet los komt te staan van een doorsnee sociaal leven. Je wordt omringd door personen die datzelfde vaak oppervlakkige werk doen.

7 likes

Ja maar je moet ook door de fouten heen lezen he?
Het gaat om de belangrijke boodschap die ze mensen mee wil geven omdat ze jarun lange ervaring heb met alles.
De messetsj is key.
Negatyfus lingen zijn haters vanwege hun onervarenheid, zij weten miet beter.

Groedjes !

3 likes

ja… een beetje gniffelen is leuk, maar op een gegeven moment gaat het Schuren.
ik had dat dus laatst! precies zo’n moment als dat mooie gifje. dat zou natuurlijk nooit hetzelfde geweest zijn zonder, dan was het gewoon shitty ipv hilarisch geweest.
en zo heeft ze mn leven wel op meer manieren verrijkt hehe.

1 like

Ze leeft wel een beetje in een bubbel dan. Als je een boek gaat schrijven en daarna promoten dan kun je positieve en negatieve reacties verwachten. Als dan blijkt dat je boek voornamelijk negatief wordt ontvangen (door oa heel veel spelfouten) en je op tv je verhaal achter het boek brengt met nietszeggende antwoorden dan moet je je misschien allereerst gaan afvragen wat je daar zelf aan had kunnen doen ipv meteen anderen de schuld te geven.
Het komt allemaal gewoon niet heel doordacht over. We schrijven “even” een boek op Bali, geven een paar interviews en daarna kunnen we lekker cashen want alles wat we doen verkoopt toch wel. Ja niet dus. Het is (zoals iemand anders hier al zei) wel een verschil in doelgroepen tussen 12 jarige minions en mensen die in marketing werken.

19 likes

Haar blog is natuurlijk al een tijd geleden, maar ik kan me niet herinneren dat daar veel spelfouten in de artikelen stonden. (Kan zijn dat ik het niet onthouden heb.) Dus wel gek dat dit boek er nog zoveel heeft na correcties en blijkbaar keer dan haar vorige boeken bij dezelfde uitgever. Dat laatste dan misschien wel door het tijdschema van dit boek.

Edit; zijn de gasthoofdstukken beter geschreven?

Mascha’s stories gisteren gingen wel over de recensies op bol.

1 like

alsof de niet gecorrigeerde versie naar de drukker is gegaan

sure

55 likes

“Positieve leuke review”. Ja van iemand die dat hele boek niet gelezen heeft! Daarom krijgt die duimpjes omlaag.

13 likes

Lol

116 likes

Zou me niet verbazen als ze zelf het boek nog niet heeft gelezen eigenlijk.

21 likes

Het lijkt voor het eerst dat Mascha eindelijk eens feedback krijgt zoals dat in de echte wereld ook gebeurt. Je komt in een professionele setting niet weg met heel veel spelfouten. Ze heeft altijd de comments, minions etc in haar macht en nu voor het eerst niet. Dit boek is geschreven tijdens een feestvakantie op Bali en dit merk je aan alles. Als ik mijn scriptie op Bali had geschreven dan had ik ook een 3 gehad.

68 likes

Hahaha ja ik ben laatst vergeten 25% korting van een product af te halen. Toen krijg ik ook direct 450 duimpjes omlaag idd. Wen er maar aan Mas.

8 likes

maar dan vraag ik me toch af (oprechte vraag, niet bitchy bedoeld) waarom volg je haar dan nog? Ik volg haar al een hele tijd niet meer omdat mij steeds meer dingen begonnen te irriteren, en het verbaast me dat ik nog steeds zoveel kritiek op haar voorbij zie komen terwijl diegenen haar toch blijven volgen… Geen oordeel hoor, ik vraag het me gewoon oprecht af

1 like

Zaten er niet ook super veel fouten in haar eerste boek? en toen was het verhaal (ook) dat de verkeerde versie naar de drukker gestuurd was. Het kan ook zijn dat ik dit met een andere youtuber door elkaar haal maar ik weet vrij zeker dat dit de tweede keer is voor onze mas. Het grote verschil is nu natuurlijk dat ze geprobeerd heeft een ander, en kritischer, publiek aan te spreken

haha ja dat snap ik wel!

Wat zijn sommige mensen ontzettend triest. Ik snap heel goed dat het pijnlijk is voor haar!

Zou niet graag in der schoenen willen staan. :woman_shrugging:

2 likes