Beutyblogtopic XL #6

In een boek over haar leven zoals de eerdere twee boeken vind ik spelfouten nog steeds slordig maar vind ik het geen probleem dat het niet zo goed geschreven is qua zinsopbouw e.d.
Dat is een boek over haarzelf en dat lees je omdat je haar leuk vindt. Leuk dat zij het zelf schrijft.

Bij dit nieuwe boek stoorde het me omdat het boek meer een informatief doel heeft. Ze hadden dan i.m.o. hun kennis beter kunnen laten verwoorden door een schrijver.

9 likes

I predict a riot.

4 likes

giphy

42 likes

Een Boltrol is een trol met een account op bol.com die recensies achterlaat om te trollen.
De enige remedie tegen de boltrol is de recensie aanmerken als ongepast.
Bol nodigt trollen zelfs uit om een recensie te geven als de trol een artikel ontvangen heeft.
Maar
 ook zonder iets te bestellen bent u van harte welkom om uw ongefundeerde mening neer te krabbelen.
Als u een magnetron gekocht hebt mag u best melden dat uw vuile onderbroek er in gekrompen is. Zelfs als u geen magnetron hebt!
En als je een boek koopt mag je ook schrijven dat het goed helpt met dichthouden van het kattenluikje in de deur omdat het anders zo erg tocht.
Zo help je een andere koper met zijn of haar keuze.
Erbij vloeken dat mag niet. Dat is niet lol bij bol. Daar heeft bol een broertje dood aan en dus een filter voor.
Vergeet niet uw Sinterklaas aankopen op tijd te laten verzenden voorzien van het mooie bol.com cadeaupapier.
Uw kind kan toch niet lezen.

MVGR

1 like

Er zijn duizenden onzinnige recensies op artikelen te vinden op bol.
Niet alleen op dat boek van Mascha en Max.
Ze kan er zelf eenvoudig iets aan doen door contact op te nemen met bol. Dat helpt sneller dan mekkeren op twitter of instagram.

Maar er zijn toch geen troll reacties? Er staan letterlijk maar 20 reviews op bol welke absoluut niet duiden op troll activiteiten.

1 like

Als ik vluchtig lees dan lees ik geen troll acties maar mensen die schrijven dat het boek vol spelfouten staat.

2 likes

Het is gewoon een niet zo’n best boek.

Dus komen er slechte recensies.
Zeker als je predikt dat je een professioneel naslagwerk gaat leveren en een boek lang zeurt over onprofessionaliteit van relaties.

Ik vind het weer zo opvallend dat Mascha precies die ene comment er uit pakt die op haar persoon ingaat ( trouwens ook niet eens op haar persoon, het is naar Influencers in het algemeen)
Dit is toch textbook ‘zieltjes winnen’ ?

9 likes

Het gaat gewoon om de “tea”.
Want ze hebben beide jaaaaaren lange ervaring.

Het boek van Mascha is best hoog binnengekomen in de top. Op zich mag ze blij zijn dat het, als het echt zo slecht is als men zegt, bij 20/30 reviews is gebleven.

1 like

“De business moet beter worden”
“Op een serieus business level”
“Benieuwd wat andere ervan vinden uit de business ook”

Volgens mij worden ze alleen maar minder serieus genomen door het boek.

6 likes

Hoewel ik mij kan voorstellen dat het voor haar vervelend overkomt -het is ook gewoon niet leuk- ben ik van mening dat ze zich sowieso wat bescheidener had moeten opstellen wat betreft dit boek. Van tevoren zo hoog van de toren blazen, maar blijkbaar heb je een eindredactie van niks. Boeken met veel taalfouten zijn gewoon heel irritant om te lezen. Juist als je inhoud zo belangrijk is als dat ze beweert. Dit is gewoon een groot leermoment om de volgende keer uiterst zorgvuldig te werk te gaan. Je schrijft niet ‘even’ een boek.

Aan de andere kant denk ik: niet iedereen is goed met taal. Sterker nog: het gros van de mensen schrijft beroerd. Daarom is het de taak van de uitgever te controleren dat de meeste fouten eruit worden gehaald. Mensen die niet weten dat ze een fout maken, kunnen deze immers niet zelf corrigeren.

Met die persoonlijke aanval, bespeur ik eigenlijk dat ze het ook over FF heeft. Volgens mij wilde iemand bijna het boek kopen, alleen om een negatieve recensie te kunnen plaatsen. Dat vat ik ook op als een persoonlijke aanval. Waarom zou je dat doen? :woman_shrugging:t5: Daarnaast haalt men ook plezier uit het feit dat de comments zo negatief zijn. Ik kan mij voorstellen dat dat naar moet overkomen.

14 likes

Sorry, maar 22 fucking 50. Dat is echt heel veel geld voor baggerkwaliteit. Dat is geld waar mensen heel hard voor hebben gewerkt en die mensen houden je verantwoordelijk voor je kwaliteit die je overduidelijk niet levert. Jij hoont gewoon die mensen weg als haters die best wel wat geld hebben neergeteld voor een flutboekje. Wie de f denk je dat je bent?
Sorry hoor, maar ik ben zo geĂŻrriteerd.

12 likes

Mensen bepalen zelf wat ze met dat geld doen. Ze kunnen er dus ook voor kiezen om dat boek gewoon niet te kopen. Als je de flaptekst van dat boek leest, weet je al dat de kwaliteit niet al te hoog is.

5 likes

True
 daar heb je dan weer gelijk in. En je kunt ‘m ook terugsturen.

3 likes

Is er iemand die het boek echt gelezen heeft? Staat er echt iets opvallends in wat we allemaal willen weten?

1 like

Het gros van de mensen schrijft daarom ook geen boeken en belandt, als ze al een uitgever benaderen, niet op de stapel van wat uitgeefbaar is.

25 likes

Fair enough.

Pfff ik dacht dat ik de 2e wereldoorlog saai vond maar dat praatje van mas en max tijdens hun boekpresentatie spant nu de kroon.

6 likes

Hahaha hier deed ik hardop een gniffeltje om