Hoewel ik mij kan voorstellen dat het voor haar vervelend overkomt -het is ook gewoon niet leuk- ben ik van mening dat ze zich sowieso wat bescheidener had moeten opstellen wat betreft dit boek. Van tevoren zo hoog van de toren blazen, maar blijkbaar heb je een eindredactie van niks. Boeken met veel taalfouten zijn gewoon heel irritant om te lezen. Juist als je inhoud zo belangrijk is als dat ze beweert. Dit is gewoon een groot leermoment om de volgende keer uiterst zorgvuldig te werk te gaan. Je schrijft niet âevenâ een boek.
Aan de andere kant denk ik: niet iedereen is goed met taal. Sterker nog: het gros van de mensen schrijft beroerd. Daarom is het de taak van de uitgever te controleren dat de meeste fouten eruit worden gehaald. Mensen die niet weten dat ze een fout maken, kunnen deze immers niet zelf corrigeren.
Met die persoonlijke aanval, bespeur ik eigenlijk dat ze het ook over FF heeft. Volgens mij wilde iemand bijna het boek kopen, alleen om een negatieve recensie te kunnen plaatsen. Dat vat ik ook op als een persoonlijke aanval. Waarom zou je dat doen?
Daarnaast haalt men ook plezier uit het feit dat de comments zo negatief zijn. Ik kan mij voorstellen dat dat naar moet overkomen.