Love you Maschaaa!1!;1!!!
Pfoe… ik kom echt net hier om dat te zeggen.
Zooitje ongeregeld ook met de bedankjes, beide Max en Mascha hadden de presentatie wel iets beter kunnen voorbereiden. Echt alles ziet er zo professioneel, gezellig en goed geregeld uit verder. De locatie is leuk, aankleding en PR zijn echt heel tof gedaan maar Mascha komt niet verder dan iedereen te bedanken met een inhoudloze complimenten. Haar PR bedrijf krijgt nog een dubieus compliment met “dat had ik echt niet verwacht, dat het zo goed zou gaan.” hahaha.
Mygreatestevent wordt bedankt met “Die hebben dit soort mooie dingetjes gemaakt” wijzend naar een opgeblazen A0 boek cover “en de boeken mooi neergezet! Die kennen jullie wellicht van events: Beutyglossparty, bruiloft… dat soort dingen!”
Foei. Had graag een wat meer gegronde presentatie willen zien. Ik vind Mascha echt zo leuk en hoop altijd weer dat ze het goed doet, ik denk alleen dat ze echt veel te ver in haar eigen bubbel is gaan leven zoals velen van jullie hier zeggen.
EDIT: Einde van de vlog gaat ze nog iets dieper in op de bedankjes wat ik wel weer schattig vind dan.
“Dat is echt oneerlijk! In veel media dingen is het gewoon heer normaal dat je betaald krijgt voor dingen!”
Ik denk dat ze net zo lang aan deze speech hebben geschreven als aan het boek
Wordt dit echt zo gezegd?
Ah dit vind ik een beetje zielig, ze was erg nerveus zei ze, dus dan ga je een beetje hakkelen en stuntelen tijdens het presenteren. Beetje flauw om al haar zinnen te gaan citeren als het er niet helemaal lekker uitkwam (wat ze zelf ook wel doorhad neem ik aan).
Snap niet waar ze zo zenuwachtig voor is.
Ze heeft trainingen en lezingen gegeven toen ze spw/sph had gedaan.
Het lijkt me dan wel dat je dan goed uit je woorden kan komen en je zenuwen de baas bent .Helemaal als je 100% achter je boek staat en uit je jarenlange ervaring kan putten.
Ergens zenuwachtig voor zijn is niet altijd logisch en zeker niet zomaar weg, ook al heeft ze jaren ervaring.
Weet je wat deels het probleem is met dat boek en ook die presentatie… die negatieve houding naar merken en bedrijven toe. Er wordt telkens benadrukt dat merken er een zooitje van maken, niet respectvol met influencers omgaan maar waarom steek je het niet positiever in? Zeg dat je merkt dat merken het lastig lijken te vinden om een goede manier van samenwerking aan te gaan en dat je met je boek suggesties doet. Maar ga niet de hele tijd lopen shittalken. En dan komen ze ook nog lachend met een paar voorbeelden van wat volgens hen echt niet kan. Ik vind hen juist heel verongelijkt en niet respectvol. Er hangt voor mij, en ik ben niet eens de doelgroep, een hele negatieve vibe om dat boek heen.
Miskenning
Zoals een boek schrijven met gratis in de titel en daar promo voor draaien en dan verontwaardigd in de auto na een interview op tv klagen dat de Grote Mensen Van TV het bij influencers over geld willen hebben.
Vraag me af of dit merken er van gaat weerhouden om haar in de toekomst te benaderen. Zal wel weer niet
En dat doen ze zelf echt niet hoor, met hun boek vol spelfouten.
‘Dat iemand een drankprobleem door mij heeft’.
Schrijven ze nou gewoon letterlijk op wat ze zegt?
Ik heb het boek natuurlijk niet, maar van wat ik lees hadden ze het concept van dat boek veel beter kunnen uitwerken. PR-bureaus en marketingmensen aan het woord laten bijvoorbeeld om de andere kant ook hun verhaal te laten doen, want die influencers zijn ook niet heilig. Ik werk in deze branche, weliswaar met micro-influencers maar dan nog, en ik sta er vaak van te kijken hoe slecht de communicatie soms is. Zelfs met een manager ertussen. Daarnaast gebeurt het gewoon te vaak dat de voorwaarden van overeenkomsten/contracten gewoon niet worden nageleefd.
Dit boek is een gigantische gemiste kans om een nieuwe standaard op te voeren, als influencer marketing bij alle bedrijven en influencers volgens dezelfde regels zou gaan zou er een stuk minder gezeik zijn. Helaas zal dat wel een pipe dream blijven, overal duidelijk #spon en #ad bijzetten is blijkbaar al te moeilijk.
Mooie anekdote
Vorig jaar werkten we met een influencer in de categorie fitmom, ging allemaal leuk met pakketjes sturen, winacties, kortingscode voor volgers etc. Ik was wel tevreden over de samenwerking maar ineens begon ze een grote campagne met een ander merk, die precies hetzelfde verkochten als wij! Terwijl ik duidelijk in onze voorwaarden had gezet dat dat niet de bedoeling is. Haar verweer: zonder die samenwerking kon haar dochtertje niet op balletles. Vervolgens was het bijna Vaderdag en vroeg ze ineens of we haar vader een pakket ter waarde van bijna €100 konden sturen want ze had geen tijd om een cadeautje te kopen…
Wat was de consequentie van die campagne? Dat jullie niet meer met haar werken of moest ze ook nog boete betalen? Hoe streng zijn jullie daarop?
Ik vraag vanuit mijn werk ook influencers om samenwerkingen, dat gaat meestal heel fijn en soepel. Soms een nee, soms onderhandelen allemaal prima. Maar er is een blogger die toen zó boos en arrogant reageerde op mijn voorstel met dat ik het wereldje niet kende, de waarde niet snapte en dat ze veel grotere aanbiedingen kreeg etc etc.
Dat is me altijd bij gebleven, echt jammer. Had gewoon rustig uitgelegd waarom je het bod weigerde, daar had ik tenminste nog wat van geleerd.
ah de motoren van de speculatiemachine gaan weer draaien
Sorry was niet m’n bedoeling!
Edit: wordt nooit besproken hier
haha nee snap ik, en snap ook goed waarom je geen naam noemt hier!
Niet meer met haar gewerkt inderdaad. Een boete opleggen is in dit segment niet echt aan de orde, het gaat vooral om barterdeals.