Beutyblogtopic XL #6

Kaaaak… ok z.s.m. sorry ben echt een vergeetachtige drol

1 like

Nee geeft niks!! Kan je nog ff een foto maken van de matrixboom

Ja, maar daar leer je toch dat je, als je je punt wil maken, wil overtuigen of van betekenis wil zijn, je enigszins met duidelijker en helder onderbouwing moet komen? Dat het leuk is dat je het hebt meegemaakt, maar dat als je het wilt gebruiken voor in je werkveld (dus voor meerdere mensen wil spreken) of in dit geval modellen op wilt bouwen, dat het toch ergens moet onderbouwd zijn met onderzoek?

Ik zei ook niets over dat als je een scriptie kan schrijven dat je een boek kan schrijven. Maar het uitgang van een scriptie is dat jij door middel van onderzoek je werkveld begrijpt en daar aan kan bijdragen. In mijn ogen hebben ze dit proberen te doen en zou het voor mij logisch zijn dat je, als je ooit een scriptie hebt geschreven, probeert die basisprincipes te gebruiken.

5 likes

Ik besef hierdoor wel dat je de inhoud van een matrix ook prima in een beslisboom kan gieten.

1 like

Toch vind ik dat het overgrote deel van de ‘schuld’ van deze missende kwaliteit bij de uitgeverij ligt. Dat is nou net waar een uitgeverij voor is. Die zorgt dat de kwaliteit bewaakt wordt en dat het eindresultaat klaar is voor de markt waarin het verkocht moet gaan worden. Je kunt ook niet verwachten van Mascha en Max dat ze een kwaliteit boek kunnen schrijven.

Je kunt opzich wel verwachten dat ze enige zelfkennis hebben en zelf ook wel zien dat dit niet bepaald een meesterwerk is. Maar toch, de uitgeverij had ze hiervoor moeten beschermen, vind ik.

14 likes

De reviews op Bol liegen er ook niet om, vond deze wel heel treffend “Je kunt merken dat dit boek snel geschreven is. Door mensen die zelf geen schrijvers zijn. Het staat bol van de taalfouten. Erg jammer, want het onderwerp is interessant. Toch maar een redacteur in de handen nemen. Is niet gratis, maar levert wel betere kwaliteit.”

31 likes

Wat snap je niet van het boek? Als je een boom wil, moet je dokken! :rage:
Een super beststeller en nog steeds wil iedereen alles gratis :sob:

2 likes

True! De uitgeverij heeft hierin wel een belangrijke rol, maar waarschijnlijk stonden zij ook te springen om het z.s.m te laten drukken en geld binnen te harken :woman_shrugging:

4 likes

Beter niet denk ik. Ik had gehoord dat dat niet mag en heb geen zin in een boete van br.ei.n of een tweet van Charlotte’s law.

3 likes

Bestellen, fouten tellen, terugsturen

1 like

Je mag hem ook wel na mij

1 like

Dit wordt een soort vier vriendinnen, één spijkerbroek: vierhonderd forummers, één takkeboek. En dan plakken we er allemaal post-its in en maken we aantekeningen bij onze favoriete passages.

80 likes

Sisterhood of the traveling spelfouten

Edit: zelfde idee @Briseis hahaha

30 likes

Haha hadden wij nou tegelijkertijd hetzelfde idee?!

2 likes

Yes en nu typten we tegelijk dat we hetzelfde idee hadden :joy:

10 likes

11

Ga stuk om deze review.
Minpunt: Geldwolf

130 likes

Als jij hem dan ook weer doorstuurt komt dat allemaal goed

1 like

Ik weet nie hoor… maar die site werkt niet

21 likes

Klopt er dan niet ÉÉN DING IN DIT BOEK MAN MAN MAN

31 likes

Ja, dat bedoelde ik ook, thanks!

Een laagdrempelig boek kan ook zeker zo zijn, terwijl er de juiste onderbouwing wordt gebruikt en de juiste bronnen worden aangekaart. Zonder 60’s pagina’s aan bijlagen. Dat is juist de kracht van een goede auteur die een uitleggende rol heeft van zijn of haar expertise.

Het onderwerp van haar scriptie heeft hier inderdaad niets mee te maken. Ik had het ook over dingen die je leert tijdens het schrijven van een scriptie. Het gaat erom dat je leert onderbouwen en het legitimeren van de uitspraken die je doet. Zoals het artikel al aangaf had het veel sterker geweest als ze ook bestaande theorie had aangehaald en dat zijn onderzoeksmethoden die je dan leert. Het kan zeker zijn dat je dat na één scriptie misschien nog niet (goed) kan of dat het te lang geleden is, maar ik mag toch wel hopen dat je dan weet dat ze bestaan en ga je ze verder uitzoeken om tot een hoogwaardig boek te komen voor het werkveld.

4 likes