Oh en de titel van het artikel:
Vakboek over Influencer Marketing ademt de ondraaglijke lichtheid van de dagelijkse vlogs op Vloggloss
Hahaha oeiiiii en dat in de Adformatie
Haha ik voel echt plaatsvervangende schaamte. Deze emoji
Ik ben benieuwd of Max en Mascha hierop gaan reageren. Hier kunnen ze toch niet omheen.
Oftewel een gemiddelde afstudeerscriptie heeft meer inhoud.
Artikel was volgens mij wel al van 20 november⊠voelde ze zich hierom misschien aangevallen?
Ik zou het echt raar vinden als er vanuit Max en Mascha geen reactie zou komen op de kritiek en dit soort recensies. Ze hadden voordat het uitkwam zoân grote mond erover, sta dan ook je mannetje als het niet zo uitpakt als hoe je het gehoopt had.
De minions lezen de adformatie toch nietâŠ
Inderdaad. Het zou ze enorm sieren om toe te geven dat ze het niet handig hebben aangepakt. Al zou het me niet verbazen als ze het niet doen, o.a. gezien de vreemde manier waarop Max op de social media van Mascha reageert.
Ik heb dat dus ook!
Maar vind het ook zonde van mijn geld haha
mijn half afgemaakte scriptie is al beter onderbouwd dan dat boekje
hahahahaha! sorry⊠jetlag. kom net uit australie hahah
Mascha moet echt een video maken erover.
Zou dâr alleen maar sieren als ze toe zou geven dat het boek niet goed is ontvangen en als ze laat weten wat ze van de kritiek vindt of beter nog: wat ze ermee gaat doen.
Ik vind het ergens wel tof dat ze een âgewoon doenâ mentaliteit heeft, zo zelfverzekerd is ze dan wel weer. Ze heeft alleen iemand nodig die haar met beide benen op de grond houdt wat betreft haar werk op waarde schatten oid. Weet even niet hoe ik het moet zeggen.
Boeken schrijven voor professionals en dan geen enkele vorm van research verwerken⊠hoe verantwoord je dat? Je richt je specifiek op andere experts
Maar ja, geeft wel een flinke realiteitscheck voor die twee. En ook nog: dat Mascha niet dacht aan meer achtergrond/research toevoegen, okĂ©. Maar Max ook niet? Denk echt dat ze beter bij Social had kunnen blijven, zijn agency doet niet echt veel goeds voor dâr denk ik.
Ik vraag mij echt af hoe Mascha hier mee om gaat en dan vooral buiten wat ze vlogt.
Moest ik elke dag bakken kritiek over mij krijgen, want mijn vlog is niet interessant genoeg, ik eet niet goed gezond genoeg, mijn kappersbezoek is te duur, mijn haar is niet goed, mijn kleren zijn niet goed, boek is niet goed, dit is niet goed, dat is niet goed (jullie snappen het), ik zou de hele dag huilen en niets anders meer kunnen doen en zij lijkt daar allemaal zo goed mee om te kunnen.
Daar ben ik echt oprecht jaloers op, dat het allemaal niet uitmaakt wat een ander denkt of vind.
make notes: leerpunt voor mezelf
Denk dat het haar echt wel wat doet maar dat ze te trots is om er wat van te zeggen ofzo. Wellicht verlicht het geld dat ze ermee binnenharkt de pijn. Of ze wil gewoon geen aandacht besteden aan ânegativiteitâ.
Ik heb het idee dat Mascha en een hoop andere influencers kritiek snel bestempelen als âhaatâ. Jessie hoor je het ook vaak zeggen. In veel gevallen zal die kijk op zaken helpen, bijvoorbeeld wanneer er kritiek wordt geleverd op hoe ze eet enz. In andere gevallen denk ik dat het juist slecht is voor je zelfreflectie als je alle kritiek die je krijgt âhaatâ noemt en wegwuift, zoals bij dit boek.
Maar aan de andere kant krijgt ze denk ik veeeeeel meer berichtjes over hoe geweldig ze wel niet is.
Waarom juist in de Adformatie, is het een belangrijke vaksite ofzo? (Of juist laag niveau?)
Maar nu klinkt het alsof ze hier geen rol in speelt. Ze kiest er ook voor om mega saaie vlogs te maken, amper moeite te doen en in een maandje op vakantie boeken te schrijven. Een deel van de kritiek is denk ik best zuur en onnodig (haar kapsel, haar huis etc), maar een ander deel heeft ze echt zelf in de hand.
Het kom op mij vaak over als een keuze om alles half te doen, waarbij ik vind dat je ook kiest voor de kritiek van mensen die er (en gelijk hebben ze) meer van verwachten.