Beutyblogtopic XL #6

Ja, Adformatie heeft wel een flinke naam binnen de marketingwereld. Veel marketingmensen/bureauhouders etc schrijven/schreven er voor. Alles wat een beetje speelt binnen de marketing/media/communicatie is daar wel terug te vinden.

8 likes

Ieder week wel even weer alles netjes hangen, sorteren etc. ja :grimacing:

2 likes

oooooh alle reacties van jullie gifjes zijn voorbij gekomen terwijl ik dat stukje van adformatie las, van will smith tot kylie en kendall :rofl: wat erg!!! ik zou me echt kapot schamen als dat geschreven zou worden over mijn boek.

Maar tegelijkertijd, wat hadden ze dan verwacht?? Ik heb hier zoveel berichten voorbij zien komen ten tijde van de bali vlogs en nog wat andere vlogs waarin er momenten waren dat massa (al dan niet samen met max) werkte aan het boek, waarbij er reacties en eigenlijk voorspellingen kwamen over hoe goed de kwaliteit van het boek zou gaan worden. Je kan toch ook gewoon niet verwachten dat je in zo’n korte tijd en met zo weinig inspanning (althans, wat we ervan hebben kunnen zien en horen dan) een boek van wereldniveau gaat schrijven.

Ik vind het als ik er nu zo over nadenk eigenlijk best arrogant om te denken dat je op deze manier aan boek kan schrijven, wat niet zoals haar voorgaande boeken gewoon een verhaal over je leven is, maar een ‘informatief’ boek om de mensen eens even te laten zien hoe het WEL moet en hoe je als merk/bedrijf DURFT aan te komen zetten met ‘je doet het toch wel gratis’.

Deze beschrijving van het boek:

Met het boek Influencer Marketing (IM) geven Mascha en Max inzicht in welke keuzes er kunnen worden gemaakt en wanneer je IM zou moeten toepassen. Het doel is om de marketeer en Influencer van de juiste informatie te voorzien, zodat er weloverwogen keuzes kunnen worden gemaakt voor het beste resultaat. Ze laten je zien welke opties er zijn, hoe de spelers in deze business zich gedragen en wat je moet doen om te scoren met je campagne. Ze halen cases en voorbeelden aan om te laten zien waar het mis ging, of welke (vaak dappere) keuzes er gemaakt zijn om succes te verzekeren. Dit boek is dan ook bedoeld voor marketeers en influencers (in spe) die succesvol willen zijn.

Men van de juiste informatie voorzien, welke keuzes je zou moeten toepassen, wat je moet doen om te scoren met je campagne. :rofl: lachwekkend.

Ik heb het boek niet gelezen, maar aan de reviews en vooral deze ‘boekbespreking’ van adformatie te zien, is het voor mijn gevoel een reflectie van hoe mas soms ook over haar werk als influencer praat. Zooooo zwaar, 24/7 aan het werk, etc.

Alsof ze niks gewend zijn en daarom ook denken dat je even een paar weken naar bali gaat en er vervolgens zonder al te veel moeite te doen een waanzinnig boek uitpoept, waarvan je ook nog beweert dat je daarmee de influencer wereld eens even zal laten zien hoe het allemaal wel en niet moet.

of ben ik nu veel te hard?

Ik ben overigens zo nieuwsgierig geworden naar die beslissingsboom die een matrix genoemd wordt.

26 likes

Ja ik ook :astonished: Kan iemand hier een foto van maken? :nerd_face:

1 like

@Flamoes heb jij m nog?

1 like

giphy%20(3)
Dit topic is weer goud! Maar wat kan je verwachten van een boek zoals deze. De manier waarop Mas en Max het boek hebben geschreven is hoe ik en mijn klasgenootje ons profielwerkstuk geschreven hadden (en die wil je ook nooit meer teruglezen).

18 likes

Max en Mascha: “Matrix?”
“Ja, dat was zo’n goede film”

17 likes

Ik heb hem nog niet ontvangen dus denk dat ie nog wel bij @Flamoes ligt

Hahahaha ik proestte echt hardop achter m’n bureau toen ik dat las :joy:

1 like

Ik vind het idee nog steeds tof en hoop dat iemand een in de nabije toekomst een betere versie uitbrengt. Influencer Marketing is hot en vooral iets van de toekomst, dus een goed boek zou voor marketing studenten en medewerkers een goede aanvulling zijn. Een goede, professionele titel i.p.v. deze ‘neem influencers serieus/je kunt niet met ons sollen/we zijn geen vrijwilligers’ titel.

Nodig mensen uit het veld uit om mee te schrijven. Marketing managers van merken waar je mee samenwerkt. Hun ervaringen/fouten/lessen. Grote bedrijven, kleine bedrijven, andere influencers, eigenaren en medewerkers van agencies. De tijd ervoor nemen. Een professioneel boek i.p.v. een half autobiografisch verhaaltje.

3 likes

Ik heb het idee dat er geen tweede druk gaat komen van het boek. Wel ben ik benieuwd of ze het boek gaan herschrijven (aka letterlijk alles aanpassen) en het opnieuw gaan uitbrengen.

Dit boek is een beetje de kerstlook van Mascha geworden.

21 likes

Ik snap dit echt niet. Je wilt een boodschap uitstralen dat je het vooral niet gratis doet en bewijst vervolgens waarom je het wel gratis zou moeten doen? Hebben beiden hun HBO bachelor gehaald oftewel hebben ze een scriptie moeten schrijven? Dat is toch één van de belangrijkste dingen die je dan leert?

Even een disclaimer: Dit schrijf ik vanuit m’n eigen gefrustreerde referentiekader. Ik heb bijna anderhalf jaar moeten doen om een scriptie te leren schrijven en aan hoge eisen moeten voldoen. Vind ik niet erg, want dat is juist de reden dat ik heel veel heb geleerd. Maar wat ik wel erg vind, is dat twee mensen eventjes een boek gaan schrijven om de ‘waarheid’ te vertellen aan echte professionals en dan met dit komen aanzetten. Je argumenten onderbouwen? De moeite niet waard. APA? Nooit van gehoord. Theoretisch kader? Ach, universiteit des levens vindt dat achterhaald zeker. :roll_eyes:

3 likes

Kaaaak
 ok z.s.m. sorry ben echt een vergeetachtige drol

1 like

Nee geeft niks!! Kan je nog ff een foto maken van de matrixboom

Ja, maar daar leer je toch dat je, als je je punt wil maken, wil overtuigen of van betekenis wil zijn, je enigszins met duidelijker en helder onderbouwing moet komen? Dat het leuk is dat je het hebt meegemaakt, maar dat als je het wilt gebruiken voor in je werkveld (dus voor meerdere mensen wil spreken) of in dit geval modellen op wilt bouwen, dat het toch ergens moet onderbouwd zijn met onderzoek?

Ik zei ook niets over dat als je een scriptie kan schrijven dat je een boek kan schrijven. Maar het uitgang van een scriptie is dat jij door middel van onderzoek je werkveld begrijpt en daar aan kan bijdragen. In mijn ogen hebben ze dit proberen te doen en zou het voor mij logisch zijn dat je, als je ooit een scriptie hebt geschreven, probeert die basisprincipes te gebruiken.

5 likes

Ik besef hierdoor wel dat je de inhoud van een matrix ook prima in een beslisboom kan gieten.

1 like

En je had niet even een boom kunnen tekenen?

1 like

Toch vind ik dat het overgrote deel van de ‘schuld’ van deze missende kwaliteit bij de uitgeverij ligt. Dat is nou net waar een uitgeverij voor is. Die zorgt dat de kwaliteit bewaakt wordt en dat het eindresultaat klaar is voor de markt waarin het verkocht moet gaan worden. Je kunt ook niet verwachten van Mascha en Max dat ze een kwaliteit boek kunnen schrijven.

Je kunt opzich wel verwachten dat ze enige zelfkennis hebben en zelf ook wel zien dat dit niet bepaald een meesterwerk is. Maar toch, de uitgeverij had ze hiervoor moeten beschermen, vind ik.

14 likes

De reviews op Bol liegen er ook niet om, vond deze wel heel treffend “Je kunt merken dat dit boek snel geschreven is. Door mensen die zelf geen schrijvers zijn. Het staat bol van de taalfouten. Erg jammer, want het onderwerp is interessant. Toch maar een redacteur in de handen nemen. Is niet gratis, maar levert wel betere kwaliteit.”

31 likes

Wat snap je niet van het boek? Als je een boom wil, moet je dokken! :rage:
Een super beststeller en nog steeds wil iedereen alles gratis :sob:

2 likes