Beutyblogtopic XL #6

He? Ze was helemaal niet gepikeerd dat ze niet zelf gekozen/gevraagd was.

Ze zei zelfs letterlijk dat zij het niet zou willen doen, maar dat er zoveel betere mensen (daadwerkelijke ervaringsdeskundige) voor deze campagne gekozen hadden moeten worden.

Ik vind de campagne echt een complete faal en een nieuw dieptepunt in de Influencers wereld.

6 likes

Ik denk dat juist het probleem is, omdat je vaak makeup niet kan verdragen als je psoriasis hebt? Ik heb vaak ook de neiging mijn eczeem met foundation te bedekken, maar vaak wordt het dan alleen 10x erger door alle schilfers. Dus het feit dat Debbie die plekken had en maar nog vol in de makeup stond, volgens mij schoot dat (ook) in het verkeerde keelgat bij Shirley (als ik het goed heb begrepen).

(Bedoel dit overigens niet lullig tegenover jou!)

5 likes

Nou ze kwam wel best gepikeerd over vond ik. Meerdere stories over dit onderwerp. Veel foto’s van haar eigen plekken enz

1 like

Ze was gepikeerd over de campagne, niet over dat ze niet is gevraagd om mee te werken.

1 like

Wat zal het volgende zijn?
Influencers bezaaid met brandwonden om de brandwondenstichting te ondersteunen?
Bezopen voorbeeld en dat zal zeker niet gebeuren.
maar waarom vind de psoriasisstichting dit wel een goed idee?

1 like

Het hele uitgangspunt van campagne is fout.
Een huidziekte is extreem naar en vaak pijnlijk.
Het kan je letterlijk nachten lang wakker houden. Mijn neefje van 8 heeft exceem en hij ligt soms nachten lang te huilen van de jeuk en pijn.
Ik vind het absurd dat deze campagne puur gericht is op de uiterlijke bevindingen ( van derden, nog wel) en dat 1 of andere Influencer vol in de make up lekker betrokken probeert te doen.

Het is ZO fout.

15 likes

Nee ik snap je wel. Een campagne om psoriasis onder de aandacht te brengen is goed, op deze manier alleen absoluut niet.

@Taichung dat is echt een mega goed idee. Het is waar dat het niet alleen qua uiterlijk vervelend is zoals @Frenky zegt maar veel mensen zitten daar wel mee. Als Debbie zou laten zien hoe je dat kan camoufleren (mits het gezond is) dan zou dat een veel betere ‘awareness ‘ zijn.

1 like

Wordt er ook vermeld wat in dit geval “succes” is? Meer Instagramvolgers? Meer verkopen (zijn er mensen die zo’n horloge daadwerkelijk gekocht hebben?)? Meer schooiende influencers??

1 like

Ja ben ik met je eens. Toch denk ik dat tips van Debbie aan mensen die dat zouden willen (ik ken veel mensen die dat zouden willen) zinvoller zou zijn dan deze campagne. Maar goed, nog liever dat dat niet nodig is uiteraard en dat je gewoon kunt zijn wie je bent. Daar heb je helemaal gelijk in. Sorry ik heb dat niet goed gezegd/je hebt gelijk.

3 likes

$230 miljoen omzet en $113 miljoen winst in 2016, meer dan 1 miljoen horloges verkocht in 2014(opgericht in 2011), Rolex verkoopt in een goed jaar 1 miljoen horloges en heeft er zo’n 150 jaar gedaan om daar te komen.

Mascha post in 2019 5 story’s en 2 posts voor DW en krijgt er zo’n €18.000 voor, is minder dan wat ze normaal zou vragen maar DW is een bevriende partner. Verder houdt DW hun cijfers geheim en weten ze niet meer dan 7242 influencers de in 2018 voor ze hebben gepost, veel kregen alleen een horloge en geen geld. Mascha mag voor elke post een nieuw horloge uitzoeken als ze dat wil, doet ze niet maar vindt ze wel aardig.

4 likes

Ik vind dit zo’n rare vergelijking. Rolex verkoopt misschien minder horloges maar die uit het ‘goedkopere segment’ zijn iets van 4000 euro. DW is ongeveer 180 euro gemiddeld. Zij verwoorden het als:’ 150 jaar om daar te komen’ maar anderen zouden zeggen: ‘al 150 jaar een hoogstaand merk.’ dat moet DW nog maar bewijzen.

Dit laat toch juist zien dat M&M gegevens gebruiken voor hun boek zoals het hen uitkomt? In plaats van objectief onderzoek te doen zoals je zou verwachten van ‘een boek dat gebruikt kan worden op opleidingen.’ (Naar hun eigen zeggen.)

42 likes

Ja ik snap wel wat je bedoeld. Het is ook een gevoelig onderwerp en inderdaad ook huidziektes moeten er kunnen zijn zonder te hoeven verbergen. Maar bedoelde nu specifiek voor Debbie een idee en dan kan je er natuurlijk ook een interview element aan hangen.

2 likes

Ik vind het ook gek dat DW dan ‘een bevriend merk’ is en Mascha ze zelfs korting geeft omdat ze een langdurige samenwerking fijner vindt dan veel geld verdienen, maar dat DW dan niks over hun cijfers wil delen want nu heb je in een boek uit eind 2019 cijfers uit 2014, hoe accuraat is dat nou echt? Dat zegt toch eigenlijk nog geen zak over hoe DW het nu doet NA al die 7242 influencers en gratis horloges.

11 likes

Ja staat zo precies in het boek, durf er geen foto van te maken haha.

1 like

Oh maar dit boek is zeker geschikt voor opleidingen als ik het zo hoor. Denk aan een studie taalkunde om stijl-, spel- en grammaticafouten te analyseren. Of misschien kan ik zelfs met m’n groep 8 een spellinglesje ‘verbeter de fouten’ doen.

26 likes

Ik lijk een van de weinigen te zijn, maar ik ben het hier niet mee eens. Vind het juist goed dat mensen die een groot bereik hebben hier aandacht voor vragen. Ook als die geen psoriasis hebben. Deze vergelijking is misschien niet zo best, maar ik weet even geen betere: net als dat het heel goed is wanneer witte mensen het voor donkere mensen opnemen in de zwarte piet discussie. Ik vind het getuigen van empathie en medeleven voor iemand die niet precies is zoals jij. Heb al veel uitleg gelezen, maar ik begrijp nog steeds niet echt wat het probleem hiervan is.

2 likes

Ja maar kom op zeg, ze wordt er ten eerste voor betaald. Ten tweede zit ze zelf altijd VOL in de make up. En ten derde kreeg ze allerlei bezorgde berichtjes van mensen. De insteek is goed, de uitvoering (doen alsof en dan weken stilhouden) vind ik meh.

1 like

Maar punt 1 vind ik prima, ze hoeft niet gratis reclame te maken voor een goed doel. Punt twee staat wat mij betreft los van de psoriasis, ze had ook vlekken op haar handen. Dus die vergelijking snap ik niet helemaal. En punt 3: dat is juist wat ervoor zorgt dat het awareness krijgt, waardoor het succesvoller i.

Ik vind het probleem juist heel vergelijkbaar met het probleem van Zwarte Piet/blackface? In beide gevallen neem je met make-up tijdelijk een “identiteit” aan voor financieel gewin of vermaak, terwijl je van de vooroordelen en discriminatie die bij die identiteit horen geen last hebt, want je wast het er toch weer af.

Edit: Daarmee wil ik niet zeggen dat Debbie helemaal geen aandacht voor huidziekten kan vragen maar dit is gewoon echt niet de manier wat mij betreft.

24 likes

Nou ja, wat @Chuckie zegt dus. Heel goed verwoord.