Beutyblogtopic XL #6

Alleen aan de andere kant… als ik haar vlogs me goed herinner waren ze nog best lang bezig met het schrijven van hun boek. Lang als in, tot vlak voor de deadline. Zou daar dan nog tijd voor zijn?

Bekijk deze vlog heel goed.

2 likes

Teveel feesten op Bali in plaats van schrijven.

Ze heeft het nog niet gelezen zei ze.

2 likes

Slim, zo hoef je er niks over te zeggen😂

4 likes

Als je een afspraak hebt met een drukker kom je daar volgens mij best lastig onderuit. Dus er moet wel iets heel erg mis zijn gegaan in de planning… Misschien leverden Max + Mascha hun manuscript heel laat in, bijvoorbeeld?

Ik ben het trouwens gewend dat een boek door drie mensen wordt gecheckt: een redacteur (van de uitgeverij), een persklaarmaker (extern) en een corrector (extern). Ik kan me best voorstellen dat nu alleen een redacteur het heeft gelezen (en dat diegene niet al te streng was) en dat het verder niet bekeken is… Maar ja de vraag blijft nog altijd: waarom?! Hoe?!

3 likes

De persklaarmaker krijgt een Worddocument en haalt in principe alle fouten eruit (ook kromme zinnen en zo; die eerste redacteur is er namelijk meer voor de grote lijnen/inhoudelijke shit). De corrector krijgt het ‘gezette’ bestand, in de vorm van een pdf, checkt alle afbrekingen en de opmaak en corrigeert foutjes die de persklaarmaker over het hoofd heeft gezien.

Dus Worddocument naar de drukker kan eigenlijk niet, iemand heeft ooit groen licht gegeven om van Word naar pdf te gaan.

2 likes

Jaaa antwoorden! Kunnen we gewoon vragen toch? :grimacing:

info@bertramendeleeuw.nl

Of appen kan ook! 06 nummers te vinden op hun website.

1 like

https://www.bertramendeleeuw.nl/over-bertram-de-leeuw

Zorgvuldige redactionele begeleiding.

Naar Bali? :joy: :joy:

3 likes

Meh, was niet zo boeiend. Anna eet nu ook geen vis meer, ze hebben het over de ‘vliegdiscussie’ en hoe zij er over denken, Anna heeft het boek nog niet gelezen, Anna vindt vloggen meh niet echt wat voor haar en ze hebben het over plannen voor 2020 en hoe relaxed Mascha daarin is en dus niks gepland heeft en pas in 2021 gaat verhuizen.

Nee joh, doe normaal. Het is leuk om een beetje te speculeren en grappig te doen over al die fouten maar dit zou echt een stap te ver gaan.

8 likes

Boeken die zich ook stilistisch onderscheiden van de grijze middenmoot.

6 likes

Hoe denkt Anna over dat vliegen? Jezus man, wat is dit voor incomplete samenvatting zonder juice :stuck_out_tongue:

Je kan veel zeggen over het boek maar de cover is wel gaaf en springt er zeker uit :woman_shrugging:t4:

2 likes

Dat ze al iets goeds doet door nu vega te zijn. En dat je echt een heilige moet zijn om wel goedgekeurd te worden. Dat zij en Mas eerst elke persreis aannamen en nu niet meer. En iets van 1 dag geen vlees = 1 maand douchen aan water. Ofzo. Mas begon over “klimaatschaamte” die opspeelt als ze wel een keer vliegt voor spon.
En An zit steeds aan d’r neus te kriebelen. Ze hebben veel te veel eten maar Mas zegt nog wel voor de duidelijkheid “Laatst hadden we 4 keer zoveel voor 4 mensen. Alles opgegeten. Ik gooi NOOIT eten weg”

Edit: oh en Anna gaat NOOIT meer een idee of concept vertellen voordat alles 100% rond is. Zij kwam eerst met het ‘social media museum’ idee en dat ging toen niet door. Nu zijn er 18 in NL. Ze heeft een tricky idee voor een docu, maar zegt natuurlijk niet wat.
Tot zover mijn tedtalk over deze mukbang, dag!

13 likes

Dit is allemaal nog over:

47 likes

Never judge a book by its cover.

11 likes

Jezus waarom zou je zo enorm veel bestellen… Nogal overconsumeren. Bestel gewoon wat je denkt dat je op kunt en geluk dat je dan eventueel nog iets voor morgen hebt of zo. Dit lijkt gewoon voor 8 man.

14 likes

Holy shit, wat hebben ze veel over (en besteld). Tuurlijk kan je dit later ook nog opeten, maar waarom zou je in godsnaam zoveel bestellen voor twee personen als je het bij lange na niet opkrijgt?!

2 likes