Beutyblogtopic XL #6

Nee, ze had zelfs nog een werkende affiliate code.
Tot 8 november van dit jaar.
Denk niet dat ze daar negatieve ervaringen mee had.

Haha nee ik denk zelfs dat veel hoogleraren liever helemaal geen les geven maar met hun neus in de boeken of het lab of veldwerk zitten. Je wordt pas hoogleraar na een lange academische carrière waarbij het vooral om je onderzoek gaat en niet per se over je lesgeefskills. Gezien het gebrek aan bronnen in Mascha’s boek zie ik dat carrièrepad dus ook niet helemaal voor me :stuck_out_tongue:

29 likes

Ik had in dr winkel een stuk gelezen. Het ging erover dat DW heel succesvol IM had ingezet. Dat ze meer bereikt hadden met de IM campagnes dan merken als Coca Cola en Mac Donalds met andere campagnes. Met name door persoonlijke kortingscodes in te zetten enzo.

1 like

En volgens mij gratis horloges en een shout out naar dw tijdens de boekpresentatie?

Wel grappig. Daniel Wellingtons strategie in de beginjaren waarin ze écht succesvol waren, was ervan uitgaan dat de promotie gratis was. Ze hadden namelijk geen startkapitaal en stuurden duizenden influencers een horloge met de vraag om één foto.

Om dat aan te halen in een boek waarvan de titel aangeeft dat je het niet gratis doet is wel heel lachwekkend.

Om dat aan te halen in een boek waarin je het succes van jouw type marketing wilt beamen is nog lachwekkender omdat de omstandigheden niet opgaan voor andere merken. Influencers kosten inmiddels geld (dw was voornamelijk actief in de beginjaren van instagram, de toegepaste strategie zou nu slechter werken), dw was een klein nieuw online merk, dw maakte een ‘nieuw’ type horloges (dat in die tijd nog niet zoveel aandacht kreeg), dw gebruikte ook traditionele media (je kreeg bijv bij een linda abonnement een horloge), het algoritme van Instagram is verandert, in die tijd werd nog niet aangegeven dat het spon was.

38 likes

Maar ze heeft er zelf ook aan meegedaan…

2 likes

Toen had ze Max met z’n matrix natuurlijk niet :crazy_face:

2 likes

Volgens mij is het niet zo’n mysterie: die uitgever maakt het gewoon niet uit en het draait hen om de cash. Ze hebben bijna alleen maar boeken van influencers uitgegeven. Ik zie geen één echte schrijver ertussen staan. Ik denk dat er betreft uitgevers gewoon verschil is tussen goede en hele slechte.

3 likes

In de Vlaamse De Slimste Mens doet er een kandidaat mee die me echt aan Gregor doet denken!
barthollanders

16 likes

Inderdaad een ad…

:roll_eyes:

4 likes

Wat slecht. Met make up iets heftigs uitbeelden, het afwassen, cashen en door met je leven. Vind het heftig voor mensen met een huidaandoening

72 likes

Was dat niet onze drugsvriendin Imanuelle? :stuck_out_tongue:

ja, gevonden: https://portal.eo.nl/over-de-eo/pers/artikel/2017/11/imanuelle-grives-leeft-drie-weken-dakloos-in-utrecht/

Toen leefde ze zich ook al zo in in een rol

4 likes

Ja top dat er mensen een tegengeluid geven onder die foto!

2 likes

Heel stoer en goed dat je een brief stuurt. Je stem moet gehoord worden!:muscle:t2:

3 likes

Ja, heel graag!

1 like

Ik vind de reactie van shirley ook wel pittig erop. Maar ze heeft absoluut een punt. Gebruik dan mensen met echt een huidaandoening voor de campagne.

4 likes

57 likes

Prima reactie vind ik het :woman_shrugging:t3:

8 likes

Nou poeh dit. Verschillende ‘naasten’ van mij hebben dit en wat schieten die hier mee op? Echt weer van die nep-filantropie dit. Net als met die ebola campagne inderdaad @Koalabeertje

9 likes