Beutyblogtopic XL #6

Hij lijkt op Ad Visser.

6 likes

Nou idd. Kijk, toen de foto werd geplaatst hadden we het er hier ook over en toen zei iemand dat zij wĂ©l regelmatig opmerkingen over haar huis kreeg. In dat opzicht vind ik het wel ok dat mensen meer inzicht in huidziektes krijgen en niet alleen “ew vies” denken.

Maar Debbie post zelf over die knappe Naomi, wat mij al in het verkeerde keelgat zien want, AlS jE EcZeEm hEbt kAn jE oWk KnAp zIjN hOwR, daarmee focus je alweer op die huidaandoening Ă©n het reikt zooveel verder dan het oog. Ik heb tot bloedens doe last van mijn hoofdhuid, krijg mijn ogen soms amper open van de pijn, ga ‘s nachts uit om m’n voeten in een ijsbad te doen, waar ik vervolgens van baal want water maakt het nog erger :woman_facepalming: En precies dĂĄt kan je er niet af wassen als een make upje.

Naast Shirley heb je nog Aimee met eczeem en vast nog wel meer, maar ook bijv Vera had ik al veel meer van geaccepteerd/oprecht gevoeld.

Sorry, wel echt interpunctie fail :stuck_out_tongue_closed_eyes:

13 likes

Toen Debbie en andere begonnen 2 weken geleden was shirley ook boos dat zij niet gekozen was voor de campagne e.d. alsof ze op haar tenen getrapt was / gepasseerd.

Kijk ik vind het goed dat het onder de aandacht gebracht wordt. Alleen de keuze van de manier van campagne vind ik wel apart.

Edit. Oké ik kan niet goed onder woorden brengen wat ik bedoel.

1 like

Bij Debbie draait alles om het uiterlijk.
Dat is t punt.

1 like

Ik heb de posts van Shirley eerder niet ervaren als ‘op haar tenen getrapt’ dat zij die campagne niet had. Wel boos omdat Debby overduidelijk met nepplekken vol in de make up nonchalant op insta verscheen.

3 likes

Shirley zegt gewoon hoe het is.
Zo ziet het leven van iemand met zwaar eczeem eruit.
Zoontje van een vriendin van me krabt zich ook iedere keer open en gaat ziekenhuis in en uit voor allerlei onderzoeken en behandelingen.

10 likes

Precies. Alleen maar top dat Shirley zich nu zo uitspreek tegen Debbie (en ik zie nog wat mensen reageren). Hartstikke goed. Ik kan Debbie ook echt niet meer serieus nemen, dit is alleen voor de moneyz. Die had dit echt niet gedaan/gedeeld als ze er geen knaken voor had gekregen.

3 likes

Gratis idee voor de Psoriasis stichting: Laat Debbie dan iemand met een huidziekte opmaken. Dan breng je het ongemak onder de aandacht en houdt Debbie het bij haar expertise.

Ik ga ook een brief schrijven.

23 likes

Ik snap echt niet waarom niemand tijdens het bedenken van zo’n campagne zegt; laten we de kanalen van die influencers gebruiken om de echte verhalen te delen. Debbie had ook gewoon een foto/filmpje/interview met iemand kunnen delen.

2 likes

He? Ze was helemaal niet gepikeerd dat ze niet zelf gekozen/gevraagd was.

Ze zei zelfs letterlijk dat zij het niet zou willen doen, maar dat er zoveel betere mensen (daadwerkelijke ervaringsdeskundige) voor deze campagne gekozen hadden moeten worden.

Ik vind de campagne echt een complete faal en een nieuw dieptepunt in de Influencers wereld.

6 likes

Ik denk dat juist het probleem is, omdat je vaak makeup niet kan verdragen als je psoriasis hebt? Ik heb vaak ook de neiging mijn eczeem met foundation te bedekken, maar vaak wordt het dan alleen 10x erger door alle schilfers. Dus het feit dat Debbie die plekken had en maar nog vol in de makeup stond, volgens mij schoot dat (ook) in het verkeerde keelgat bij Shirley (als ik het goed heb begrepen).

(Bedoel dit overigens niet lullig tegenover jou!)

5 likes

Nou ze kwam wel best gepikeerd over vond ik. Meerdere stories over dit onderwerp. Veel foto’s van haar eigen plekken enz

1 like

Ze was gepikeerd over de campagne, niet over dat ze niet is gevraagd om mee te werken.

1 like

Wat zal het volgende zijn?
Influencers bezaaid met brandwonden om de brandwondenstichting te ondersteunen?
Bezopen voorbeeld en dat zal zeker niet gebeuren.
maar waarom vind de psoriasisstichting dit wel een goed idee?

1 like

Het hele uitgangspunt van campagne is fout.
Een huidziekte is extreem naar en vaak pijnlijk.
Het kan je letterlijk nachten lang wakker houden. Mijn neefje van 8 heeft exceem en hij ligt soms nachten lang te huilen van de jeuk en pijn.
Ik vind het absurd dat deze campagne puur gericht is op de uiterlijke bevindingen ( van derden, nog wel) en dat 1 of andere Influencer vol in de make up lekker betrokken probeert te doen.

Het is ZO fout.

15 likes

Nee ik snap je wel. Een campagne om psoriasis onder de aandacht te brengen is goed, op deze manier alleen absoluut niet.

@Taichung dat is echt een mega goed idee. Het is waar dat het niet alleen qua uiterlijk vervelend is zoals @Frenky zegt maar veel mensen zitten daar wel mee. Als Debbie zou laten zien hoe je dat kan camoufleren (mits het gezond is) dan zou dat een veel betere ‘awareness ‘ zijn.

1 like

Wordt er ook vermeld wat in dit geval “succes” is? Meer Instagramvolgers? Meer verkopen (zijn er mensen die zo’n horloge daadwerkelijk gekocht hebben?)? Meer schooiende influencers??

1 like

Ja ben ik met je eens. Toch denk ik dat tips van Debbie aan mensen die dat zouden willen (ik ken veel mensen die dat zouden willen) zinvoller zou zijn dan deze campagne. Maar goed, nog liever dat dat niet nodig is uiteraard en dat je gewoon kunt zijn wie je bent. Daar heb je helemaal gelijk in. Sorry ik heb dat niet goed gezegd/je hebt gelijk.

3 likes

$230 miljoen omzet en $113 miljoen winst in 2016, meer dan 1 miljoen horloges verkocht in 2014(opgericht in 2011), Rolex verkoopt in een goed jaar 1 miljoen horloges en heeft er zo’n 150 jaar gedaan om daar te komen.

Mascha post in 2019 5 story’s en 2 posts voor DW en krijgt er zo’n €18.000 voor, is minder dan wat ze normaal zou vragen maar DW is een bevriende partner. Verder houdt DW hun cijfers geheim en weten ze niet meer dan 7242 influencers de in 2018 voor ze hebben gepost, veel kregen alleen een horloge en geen geld. Mascha mag voor elke post een nieuw horloge uitzoeken als ze dat wil, doet ze niet maar vindt ze wel aardig.

4 likes

Ik vind dit zo’n rare vergelijking. Rolex verkoopt misschien minder horloges maar die uit het ‘goedkopere segment’ zijn iets van 4000 euro. DW is ongeveer 180 euro gemiddeld. Zij verwoorden het als:’ 150 jaar om daar te komen’ maar anderen zouden zeggen: ‘al 150 jaar een hoogstaand merk.’ dat moet DW nog maar bewijzen.

Dit laat toch juist zien dat M&M gegevens gebruiken voor hun boek zoals het hen uitkomt? In plaats van objectief onderzoek te doen zoals je zou verwachten van ‘een boek dat gebruikt kan worden op opleidingen.’ (Naar hun eigen zeggen.)

42 likes