Ja ik snap wel wat je bedoeld. Het is ook een gevoelig onderwerp en inderdaad ook huidziektes moeten er kunnen zijn zonder te hoeven verbergen. Maar bedoelde nu specifiek voor Debbie een idee en dan kan je er natuurlijk ook een interview element aan hangen.
Ik vind het ook gek dat DW dan ‘een bevriend merk’ is en Mascha ze zelfs korting geeft omdat ze een langdurige samenwerking fijner vindt dan veel geld verdienen, maar dat DW dan niks over hun cijfers wil delen want nu heb je in een boek uit eind 2019 cijfers uit 2014, hoe accuraat is dat nou echt? Dat zegt toch eigenlijk nog geen zak over hoe DW het nu doet NA al die 7242 influencers en gratis horloges.
Staat dit in hun boek? Wat een bull. Om dw’s succes te bepalen moet je het op zijn minst vergelijken met een vergelijkbaar merk. Dus wereldwijd, prijsklasse 100-200, minimalistische horloges. Denk aan cluse, rosefield, triwa etc. Anders kan je er zo niks over zeggen.
Ja staat zo precies in het boek, durf er geen foto van te maken haha.
Dat boek is echt the gift that keeps on giving.
Oh maar dit boek is zeker geschikt voor opleidingen als ik het zo hoor. Denk aan een studie taalkunde om stijl-, spel- en grammaticafouten te analyseren. Of misschien kan ik zelfs met m’n groep 8 een spellinglesje ‘verbeter de fouten’ doen.
Ik lijk een van de weinigen te zijn, maar ik ben het hier niet mee eens. Vind het juist goed dat mensen die een groot bereik hebben hier aandacht voor vragen. Ook als die geen psoriasis hebben. Deze vergelijking is misschien niet zo best, maar ik weet even geen betere: net als dat het heel goed is wanneer witte mensen het voor donkere mensen opnemen in de zwarte piet discussie. Ik vind het getuigen van empathie en medeleven voor iemand die niet precies is zoals jij. Heb al veel uitleg gelezen, maar ik begrijp nog steeds niet echt wat het probleem hiervan is.
Ja maar kom op zeg, ze wordt er ten eerste voor betaald. Ten tweede zit ze zelf altijd VOL in de make up. En ten derde kreeg ze allerlei bezorgde berichtjes van mensen. De insteek is goed, de uitvoering (doen alsof en dan weken stilhouden) vind ik meh.
Maar punt 1 vind ik prima, ze hoeft niet gratis reclame te maken voor een goed doel. Punt twee staat wat mij betreft los van de psoriasis, ze had ook vlekken op haar handen. Dus die vergelijking snap ik niet helemaal. En punt 3: dat is juist wat ervoor zorgt dat het awareness krijgt, waardoor het succesvoller i.
Ik vind het probleem juist heel vergelijkbaar met het probleem van Zwarte Piet/blackface? In beide gevallen neem je met make-up tijdelijk een “identiteit” aan voor financieel gewin of vermaak, terwijl je van de vooroordelen en discriminatie die bij die identiteit horen geen last hebt, want je wast het er toch weer af.
Edit: Daarmee wil ik niet zeggen dat Debbie helemaal geen aandacht voor huidziekten kan vragen maar dit is gewoon echt niet de manier wat mij betreft.
Ik ben het met jou eens hoor. Ik kan mij best voorstellen dat dit mensen in bet verkeerde keelgat kan schieten maar ok de dat wel vaststaat dat dit de aandacht vraagt, uitleg geeft en begrip genereert. Dat is toch het belangrijkst?
Maar in dit geval is het doel awareness creëren voor een goed doel, daar is het dus wat zinvoller dan zwarte piet. Heiligt het doel voor jou niet de middelen in dit geval?
Nee
Heeft ze nou nu de comments onder die video uitgezet?
Ik wist niet eens dat dat kon eigenlijk
Ik vond haar toen meer gefrustreerd dat Debbie even gauw wat foto’s schiet en het puur om uiterlijk liet draaien met een huidaandoening, terwijl zij en haar zoontje toen allebei een mega opvlamming hadden met hun eczeem.
Ze had toen een foto gedeeld van dat jochie en dat was echt heftig. Dat deed voor mij 100x meer dan iemand met nep plekken. Dus ik snap ook wel dat je dan baalt dat iemand het even een uurtje soort van halfhartig laat zien!
Ik zou het ook echt niet trekken als iemand mijn ziekte na zou bootsen. Op alleen de uiterlijke kenmerken na hebben ze geen idee hoe het leven ermee voelt en hoe de pijn is. Dan sla je in mijn ogen wel de plank mis als je doel is om awareness te creeëren.
Dat ze met een grime / make-up artiest zulke plekken laat nabootsen a la… Maar wat ik écht écht écht niet snap is dat ze een paar dagen / weken eerder de foto’s post en er niks bij zegt om aandacht te krijgen. Dat vind ik het ergste!
Ja ook nog eens zo ongeïnteresseerd in haar zogenaamde awareness
Overigens krijgt zij van haar fanbase bezorgde reacties, wat natuurlijk hartstikke lief is, maar ik merk dat ik op straat hele andere reacties krijg van zowel bekenden als onbekenden (bijvoorbeeld of ik gister anaal ben genomen, omdat ik zo vreemd loop). Zo is de ervaring/beleving van het leven met zoiets wat uiterlijke kenmerken heeft niet echt de realiteit. Ik begrijp het hele idee erachter niet en dat je dit inderdaad weken verborgen houdt begrijp ik ook echt niet.