Beutyblogtopic XL #6

Ja, ‘spenderen’ gebruikt Annemerel ook altijd. Het liefst 5x per weekoverzicht. Vind ik ook altijd heel lelijk en storend.

1 like

Ja en dus ook niet consequent want op een gegeven moment is het weer met een kleine letter.

4 likes

Ik las gisteren even her en der een pagina toen ik het boek in de winkel tegen kwam. En ik schrok echt. Ik dacht nog ‘het zal toch wel meevallen’. Maar er was gewoon echt niet doorheen te komen. Vrijwel iedere zin was krom geschreven. Niets las lekker, ik moest telkens zinnen opnieuw lezen.

Dit was echt bedroevend slecht. Waar ik werk krijgen we ook wel eens teksten om te redigeren en dit hadden we werkelijk na 3 pagina’s al terug gestuurd met de mededeling ‘ga dit eerst maar eens herschrijven’. Echt buitengewoon dat een uitgeverij hier akkoord mee is gegaan. Bizar dat dit in de winkels terecht is gekomen. En zo zonde voor Mascha en Max want dit had zo veel beter gekund.

Al hadden ze dit aan hun buurvrouw eerst even laten lezen, dan was het al beter geweest. Zou foef het niet eens gelezen hebben?

17 likes

Maar bij een uitgever zitten toch redacteuren? Gezien het aantal fouten ga je bijna haar verklaring geloven, dat het verkeerde bestand naar de drukker is gegaan…

1 like

Inderdaad, als er echt een redacteur betrokken was bij dit boek dan kan die nu ontslagen worden :sweat_smile:
We zullen het weten bij de tweede druk. Die zal dan blijkbaar schokkend veel beter moeten zijn.

2 likes

Maar ik neem aan dat er ook iets als een proefdruk is ofzo? Of dat dat zorgvuldig door 1 a 2 mensen gecheckt wordt voordat je een oplage gaat drukken

10 likes

Maar als het echt het verkeerde bestand is trek je zo’n boek toch terug en stuur je de tweede druk naar winkels?

Edit: Ik denk iig dat een beetje uitgeverij liever die kosten heeft dan een belabberd boek vol taalfouten.

12 likes

Ik zou dan wel verwachten dat als dit op dag 1 bekend is de boeken terug worden gehaald.

Massa noemt ook nergens op haar insta het boek, alsof ze hoopt dat het zo snel mogelijk voorbij is allemaal. Het gaat alleen maar over die planner.

9 likes

Ik vind het daar ook serieus op lijken. Er worden wel vaker boeken uitgegeven van mensen die zelf niet kunnen schrijven, maar dan is er een redacteur bij betrokken die echt alles herwerkt. Tenminste, ik denk niet dat iedereen hier gelooft dat elke ~celebrity~ zijn/haar eigen boek heeft geschreven :joy:. Dat dat hier niet is gebeurd is echt heel raar. Mij lijkt ook dat hier iemand ontslagen moet worden @Cozycute, echt ongelofelijk dit.

3 likes

Dat boek van Gordon was ook wanstaltig maar dat was wel prima te lezen, aan de schrijfstijl lag het niet.
Dit boek staat gewoon bol van de stijlfouten, echt bijna iedere zin had beter gekund. Ben er echt verwonderd over hoe iets zó slecht geschreven kan zijn.

Vond de stukken van Max overigens nog veel slechter dan die van Mascha.

3 likes

Dit valt mij ook op!

1 like

Mascha heeft een sushi mukbang video geüpload, met Anna Nooshin. Wie offert zich op? Ben benieuwd of Anna iets (positiefs) over t boek gaat zeggen🤔

1 like

Alleen aan de andere kant… als ik haar vlogs me goed herinner waren ze nog best lang bezig met het schrijven van hun boek. Lang als in, tot vlak voor de deadline. Zou daar dan nog tijd voor zijn?

Bekijk deze vlog heel goed.

2 likes

Ja precies, er is een groot verschil tussen rukboeken en boeken die onaf lijken. Nu ik deze inhoudsopgave zie denk ik wowowow, dit is erger dan ik dacht.

@Pandabeer Een beetje redacteur had hier ook in een paar dagen tijd ontzettend veel fouten uitgehaald. Als een uitgeverij alles zó strak plant dat er niet eens een paar dagen tijd is tussen de laatste ingeleverde manuscript en redactie dan weet ik niet wat ze daar uitvoeren. Je kunt dit toch niet naar de drukker laten gaan? Was het zooo erg geweest als het een weekje later uit was gekomen? Ik ben zo nieuwsgierig wat hier mis is gegaan.

1 like

Teveel feesten op Bali in plaats van schrijven.

Ze heeft het nog niet gelezen zei ze.

2 likes

Slim, zo hoef je er niks over te zeggen😂

4 likes

Als je een afspraak hebt met een drukker kom je daar volgens mij best lastig onderuit. Dus er moet wel iets heel erg mis zijn gegaan in de planning… Misschien leverden Max + Mascha hun manuscript heel laat in, bijvoorbeeld?

Ik ben het trouwens gewend dat een boek door drie mensen wordt gecheckt: een redacteur (van de uitgeverij), een persklaarmaker (extern) en een corrector (extern). Ik kan me best voorstellen dat nu alleen een redacteur het heeft gelezen (en dat diegene niet al te streng was) en dat het verder niet bekeken is… Maar ja de vraag blijft nog altijd: waarom?! Hoe?!

3 likes

Ja IK WIL ANTWOORDEN!

Is persklaarmaker degene die de proefdruk maakt? Ik kan me niet meer herinneren wat precies de volgorde was. Maar ik weet wel nog dat de proefdrukken nog nagekeken werden. Hier lijkt het erop alsof M&M hun Word document naar de drukker hebben gestuurd.

3 likes