Dit blijft altijd een heel lastig onderwerp, dus als ik ergens over de schreef ga moeten jullie het aangeven, dan haal ik mijn reactie weer weg.
Maar ik heb het idee dat Cynthia op een bepaald moment heeft besloten dat ze alleen nog maar dingen doet die zij wil en die voor haar goed voelen. Daar hoort dus ook bij dat ze alles eet en drinkt wat ze wil. Als je eerst altijd goed oplet wat je eet en drinkt en dit vervolgens helemaal loslaat is het logisch dat je aankomt. En als je daar okĂ© bent is dat helemaal prima. Ik heb zelf ook een paar kilo meer en dat accepteer ik omdat ik van eten hou en het me niet waard is om mezelf van alles te ontzeggen alleen maar om dan iets dunnere benen en smallere heupen te hebben. Ik heb bij Cynthia (gebaseerd op wat ik zie via instagram en blog, dus het is niet gezegd dat dat de waarheid is) het idee dat zij zichzelf op eet- en drinkgebied niks meer ontzegt. Zoveel borrelen, uit eten, etc. Daar zou ik ook flink van aankomen. Het lijkt mij een heerlijk maar niet erg gezond eetpatroon. Maar goed dat is een keuze die zij zelf maakt. Ik heb alleen wel het idee dat ze nog steeds aan het aankomen is (puur gebaseerd op fotoâs, dus misschien volledig onterecht). Ik snap heel goed dat je je met dit eetpatroon veel gelukkiger voelt dan wanneer je jezelf van alles ontzegt, ik hou ook onwijs van eten dus zou ook gelukkig worden van alles eten wat ik wil. Ik denk alleen dat ik daar op de lange termijn niet gelukkig van zou worden, omdat als je langdurig en structureel veel ongezond eet je wellicht weer andere kwalen gaat krijgen die je ongelukkig maken.
Ik ben het er wel mee eens dat we af moeten van het idee dun = gezond en dik = ongezond. Sommige mensen hebben âgelukâ en blijven slank met een ongezond eetpatroon en andere komen bij wijze van spreken al aan bij het kijken naar een zak friet. Maar ik ben persoonlijk geen fan van het propaganderen van een ongezond eetpatroon onder het motto âdoe wat je wil dit maakt zoveel gelukkiger!!â omdat ik bang ben dat dat korte termijn denken is. Ik denk dat het goed is om een middenweg te vinden waarbij je kan genieten van ongezond eten zonder je schuldig te voelen, maar denk dat het ook goed is om jezelf wel enige beperking op te leggen.
Ik vind het wel goed dat ze zegt van hé als je dik bent (haar woordkeus) mag je er ook zijn en hoef je je niet ongelukkig te voelen of jezelf te verstoppen.