Ik vraag me af of Cynthia zichzelf wel begrijpt soms.
Haha ik zeg dat altijd zo, nu je het zegt inderdaad! Zeg ook altijd broebelig wat schijnbaar ook geen bestaand woord is?
Hahaha precies, dan maar koud eten (of weer opwarmen in de magnetron), als de keuken maar schoon is!! (Oké zo extreem niet, maar wel herkenbaar wat je schrijft)
Haha nee, wat is broebelig?
Hobbelig, met putjes of bultjes of in ieder geval oneffen haha. Een broebelige huid bijvoorbeeld.
Ik vind het echt wel heel desperate housewives/Mrs. Bouquet om te roddelen over het feit dat iemands huis niet netjes genoeg is opgeruimd hoorâŠ
Viva?
??? Excuse me???
Serena heeft een baby sprinkle, oftewel een kleine babyshower.
Woordgrap is leuk maar het gebeuren vind ik dan weer onzin.
Er wordt hier over van alles âgeroddeldâ maar zodra het over het huis van iemand gaat, gaat het te ver?
Dit argument is altijd zoân dooddoener.
Hoezo?
ik vond het ook wat overweldigend hoor⊠als ze nou opruimcoach was okee, dan hadden we een schandaal
Ik vind het niet te ver gaan, ik vind het gewoon kleinburgerlijk om te roddelen over andermans troep. Maar goed ik ben gelukkig niet de baas van het forum dus wie het wel leuk vindt kan het er toch gewoon over hebben. NMSVPE zeg maar.
Dit blijft altijd een heel lastig onderwerp, dus als ik ergens over de schreef ga moeten jullie het aangeven, dan haal ik mijn reactie weer weg.
Maar ik heb het idee dat Cynthia op een bepaald moment heeft besloten dat ze alleen nog maar dingen doet die zij wil en die voor haar goed voelen. Daar hoort dus ook bij dat ze alles eet en drinkt wat ze wil. Als je eerst altijd goed oplet wat je eet en drinkt en dit vervolgens helemaal loslaat is het logisch dat je aankomt. En als je daar okĂ© bent is dat helemaal prima. Ik heb zelf ook een paar kilo meer en dat accepteer ik omdat ik van eten hou en het me niet waard is om mezelf van alles te ontzeggen alleen maar om dan iets dunnere benen en smallere heupen te hebben. Ik heb bij Cynthia (gebaseerd op wat ik zie via instagram en blog, dus het is niet gezegd dat dat de waarheid is) het idee dat zij zichzelf op eet- en drinkgebied niks meer ontzegt. Zoveel borrelen, uit eten, etc. Daar zou ik ook flink van aankomen. Het lijkt mij een heerlijk maar niet erg gezond eetpatroon. Maar goed dat is een keuze die zij zelf maakt. Ik heb alleen wel het idee dat ze nog steeds aan het aankomen is (puur gebaseerd op fotoâs, dus misschien volledig onterecht). Ik snap heel goed dat je je met dit eetpatroon veel gelukkiger voelt dan wanneer je jezelf van alles ontzegt, ik hou ook onwijs van eten dus zou ook gelukkig worden van alles eten wat ik wil. Ik denk alleen dat ik daar op de lange termijn niet gelukkig van zou worden, omdat als je langdurig en structureel veel ongezond eet je wellicht weer andere kwalen gaat krijgen die je ongelukkig maken.
Ik ben het er wel mee eens dat we af moeten van het idee dun = gezond en dik = ongezond. Sommige mensen hebben âgelukâ en blijven slank met een ongezond eetpatroon en andere komen bij wijze van spreken al aan bij het kijken naar een zak friet. Maar ik ben persoonlijk geen fan van het propaganderen van een ongezond eetpatroon onder het motto âdoe wat je wil dit maakt zoveel gelukkiger!!â omdat ik bang ben dat dat korte termijn denken is. Ik denk dat het goed is om een middenweg te vinden waarbij je kan genieten van ongezond eten zonder je schuldig te voelen, maar denk dat het ook goed is om jezelf wel enige beperking op te leggen.
Ik vind het wel goed dat ze zegt van hé als je dik bent (haar woordkeus) mag je er ook zijn en hoef je je niet ongelukkig te voelen of jezelf te verstoppen.
En eigenlijk zouden we dat laatste moeten doortrekken naar âhĂ© als je niet gezond bent mag je er ook zijn en hoef je je niet te verstoppen.â Dat is precies haar punt en jouw post nu is wel een voorbeeld van waarom dat nodig isâŠ
Eigenlijk probeert ze twee dingen duidelijk te maken
- âGezondheidâ zou geen vrijbrief mogen zijn om iemand te mogen bekritiseren, afkraken, pesten of discrimineren. Ook âongezondeâ mensen (wat dat dan ook zijn) zijn waardevol en mogen er zijn.
- Als je dat dan alsnog zo nodig moet doen, gezondheid gebruiken als argument om iemands gewicht of uiterlijk te bekritiseren, besef je dan ook dat jij als buitenstaander niet kan bepalen of zij gezond is of niet. Niet op basis van haar postuur of eetpatroon. Dat zou je als familie of vriend al niet moeten doen, maar al helemaal niet als vreemde die die conclusie trekt op basis van wat fotoâs op social media.
Ik geloof echt dat je je berichtje met goede intenties schrijft maar je slaat de plank wel een beetje mis⊠heb je ook het artikel gelezen dat ze er bij plaatste?
Cynthia van nu doet me erg denken aan de Cynthia van toen ze een kort pitting kapsel had en hetzelfde formaat had als nu. Toen was ze ook al veel aan het verdedigen dat ze echt gelukkig was. Daarna ging ze sporten en afvallen en liet ze haar haar groeien en voldeed ze meer aan de algemene norm van schoonheid, en toen deed ze toen of ze het gelukkigst was. En daarvoor ongelukkig. En nu zit ze weer te verdedigen hoe gelukkig ze weer is. Iedereen die dat zo expliciet loopt te roepen die heeft denk ik gewoon iets te verbergen. Het aankomen wat ze doet wordt op een gegeven moment niet gezond voor haar mentale toestand, haar knieen en de rest van haar gezondheid.
Hahahhaha sorry maar stel je nu voor dat we ons zorgen moeten gaan maken over Cynthiaâs knieĂ«n?
Ze wandelt elke dag meer dan ik in een maand doet, dit lijkt me een nogal misplaatste âzorgâ. Eigenlijk doe je nu precies wat Cynthia in haar story benoemt. Waarom? Ik kan me niet voorstellen dat je je oprecht zorgen maakt over de knieĂ«n van een wildvreemde.
Waarom is het niet gezond voor haar mentale toestand? Ze komt op mij gelukkiger dan ooit over, juist omdat ze op die manier niet meer bezig is met haar gewicht.
Ik maak mij niet zorgen om haar knieen. Ik bedoel meer dat als je doorgaat met alleen de dingen te doen die je âgelukkigâ maken dat niet per se de definitie van gezondheid is. Het kan doorslaan naar obesitas en dat is weer niet goed voor je gezondheid. Maar verder ken ik Cynthia niet persoonlijk en maak ik mij niet zorgen om haar gezondheid.