Wtf. Jaclyn Hill neemt dr nichtjes mee naar sephora en mogen alles pakken. Totaal bijna $5500. Wat een onzin zeg, die meiden zijn 10 jaar ofzo, lekker voor zo’n achterlijk bedrag van alles laten pakken.
En ze hebben ook allemaal dezelfde adventskalenders die ze allemaal uitgebreid gaan unboxen
Ja exact. Heb zoveel mensen gezien waarbij het ziek zijn hun identiteit werd en mensen die hetzelfde hadden maar zich niet ziek noemden al gaven ze aan dat ze in hun leven wel rekening moesten houden met dat niet alles meer ging zoals voorheen. Maar die laatste groep was in mijn ervaring vaak veel vitaler dan de eerste.
Maar mijn theorie is dat het een en ander ook te maken heeft met de prestatiemaatschappij van tegenwoordig.
Wauw echt absurd. Het is ook niet alsof Jaclyn nooit perspakketjes krijgt en die nichtjes daar uit kunnen kiezen ofzo.
Lijkt me wel een droom als mijn tante dat tegen mij zegt en ik helemaal los mag gaan hoor.
Ik vond haar vlogmas toen zo leuk! In die tijd volgde ik sowieso alle grote Britten religieus en een paar Amerikanen (zoals Ingrid). Ik was er toen totaal niet van op de hoogte dat er ook Nederlandse YouTubes actief waren. De enige die ik later een beetje gekeken heb was teske.
Kochten ze ook de harige lippenstiften van hun tante?
Het lukt me niet het filmpje over HSP te kijken, maar ik ben erg benieuwd. Wil je de link delen?
Wat vind je er trouwens vervelend aan dat er een term voor is?
@Bill 15-20% is HSP, dit is wetenschappelijk aangetoond adhv hersenonderzoek. Als je denkt “tja zoveel mensen hebben dit toch?” Dan denk ik niet dat je HSP bent. Over het algemeen merken deze mensen namelijk een groot verschil met mensen die het niet zijn. Dit zeg ik uit eigen ervaring en ervaring van een aantal andere HSP in mijn omgeving. Geen idee of dit voor elke HSP zo geldt, maar ik denk het wel.
ah top Dankje!
Oh sorry dan heb ik het verkeerd geïnterpreteerd. Ik denk dat het sommige mensen wel helpt, anderen niet en dat is dan ook prima toch?
Jonge, @Krabsalade is ook gewoon een mens met meningen, ze zegt dit op een forum en niet in de spreekkamer tegen een patiënt.
Oh Hmm ik had ergens anders weer referenties naar 2 onderzoeken gevonden waarin die 15-20 werd aangehaald. Maar er moet sowieso nog wel meer onderzoek gedaan worden volgens mij. Het staat best wel in de kinderschoenen.
Ik begrijp wel dat het een dunne lijn lijkt te zijn, want het gebeurt natuurlijk weleens dat iemand vanwege uitspraken of gedragingen in privétijd wordt berispt, geschorst of ontslagen. In die gevallen is men het er dus kennelijk mee oneens dat je jezelf online niet als professional vertegenwoordigt, zoals jij verwoordt.
Edit: las net nog dat een radio-dj is geschorst vanwege roekeloos rijgedrag in zijn privétijd. Maar goed, publieke functie bla bla dus is enkel een voorbeeld en geen vergelijking die ik nu wil maken.
Ik vind je absoluut geen slechtere arts, en ik spreek nu voor de TS maar ik denk ook niet dat zij dat zo letterlijk bedoelde. Hopelijk niet althans, ik heb in ieder geval een heel ander beeld van je.
Bij bovenstaand bericht moest ik denken aan reacties op Facebook waarvoor mensen weleens op het matje worden geroepen. Reacties op Facebook vind ik vergelijkbaar met een forum, maar specifiek een voorbeeld van berisping, schorsing of ontslag vanwege uitlatingen op een forum ken ik zelf niet.
Wellicht ten overvloede maar bovenstaande bericht is dus niet om jou te bekritiseren. Ik vind dat je hier op persoonlijke titel zit. Ik wilde alleen de kanttekening plaatsen dat het in de praktijk dus wel gebeurt dat men om online uitlatingen op het matje wordt geroepen bij hun werkgever.
Ik snap je helemaal dat je er boos over wordt en het was voor mij de reden om mijn theorie niet hier op het forum te zetten. Ik denk dat het valide is wat veel artsen in praktijk zien (want onder artsen -althans die ik ken- ziet iedereen in grote lijnen hetzelfde), ook al vinden veel mensen dat lastig om te horen. Daarbij zit je hier niet als arts en ik word er vooral boos van als mensen zonder enige medisch inhoudelijke kennis uitspraken gaan doen over vermeend professioneel functioneren op basis van iets op een forum dat ze niet aanstaat en niet gezegd is als arts. Dat is me ook hier een aantal keer overkomen en vind ik kwalijk. Men zit hier niet in de positie daar aannames over te maken.
Ik zou het op mijn plaats heel erg vinden als men hier het onderwijstopic induikt en mijn reacties daar tot op het bot analyseert en een mening vormt over mijn professioneel handelen als docent. Jammer dat je zo voorzichtig moet zijn nu omdat het je al een paar keer is overkomen. Het is je eigen tijd nu, je bent niet 24/7 arts in dienst van…
Weet dat je het niet meent, maar echt Nee. Mensen moeten gewoon niet zo janken. Ook elke keer als een Mod een mening geeft komt er gezeik want ~zeg je dit als mens of in je functie.
Niemand is hier zn baan. Moet je je op je vrije zondag daar ook nog voor verantwoorden. Opbokken man.
Ja hoor.
Heb gelukkig geen baan, dus dit is strikt Mn mening als persoon, niet als professional op enig gebied.
Ik vind dat je het niveau van deze discussie omlaag haalt.
En @Chidi mooi dat je jezelf nader probeert uit te leggen, alleen vind ik niet dat je punt er duidelijker op wordt.
Wat kinderachtig zeg. Iemand gratis helpen op een forum vanuit je expertise doe je om aardig te zijn, niet om achteraf bekritiseerd te worden over wat je wel en niet mag zeggen. Het is een gunst (eentje waar veel mensen maar al te graag gebruik van maken bij Viooltjes) en daar kun je vervolgens niet allerlei verplichtingen/regels aan verbinden.
Het aanvankelijke bericht lees ik zeker als persoonlijke aanval alleen het gesprek dat erop volgt niet. Viooltjes, Damnatio, Raspberry, Chidi ea hebben er nu toch gewoon een zinnig gesprek over?