Beutyblogtopic XL #6

Het is ook echt treurig, maar ik ben meerdere malen helemaal afgemaakt hier (en op egf) wat objectief gezien waar (en wetenschappelijk onderbouwd) was maar wat mensen niet willen horen en dan krijg ik reacties als ‘nou ik hoop dat je niet zo naar je patiënten bent’. Ten eerste: ik zeg niks dat niet waar is, ten tweede: wie ben jij dat je denkt dat jij het recht hebt zonder adequate kennis of ervaring met mij als arts zomaar mijn professionaliteit in twijfel te trekken. Ik word daar heel boos van. Want waar het op neerkomt is: je zegt iets wat iemand niet aanstaat. En ja, als arts zeg ik ook wel eens iets wat iemand niet aanstaat en weet je wat, ik zou een slechte arts zijn als ik dat niet zou doen. En om van een arts te verwachten dat deze als mens of professional geen mening heeft, dat is het meest gestoorde wat ik in lange tijd gehoord heb.

27 likes

:clap:t4:

Ik kan me inderdaad geen vak bedenken waarin het meenemen van je eigen ideeën en gedachten ondenkbaar is.

2 likes

Oh maar dat is ook zo. Wat dat betreft zou het je niet moeten raken. Het is geen reactie uit oprechte bezorgdheid voor je patiënten (en waarom zou het ook), maar een ‘ik voel me hierdoor aangesproken en dat vind ik niet prettig’ wat zich uit in een aanval op je professionaliteit. Maar dat is ontzettend pijnlijk, vooral als het volledig ongefundeerd is.

1 like

Als je vanuit je eigen naam spreekt (twittert of facebookt) ben ik dat met je eens maar de meeste mensen zijn hier anoniem. Alles is hier eigen verantwoordelijkheid. Voor het zelfde geld zegt iemand dokter of jurist te zijn maar is dat niet eens zo.

Daarbij is er nog wel een verschil tussen je mening over iets geven of advies geven dat niet klopt. Als je advies geeft dat niet klopt kun je bij veel van dat soort beroepen (jurist is niks) ook tuchtrechtelijk worden aangesproken (ook als je iets in je vrije tijd zegt) maar voor het geven van je mening niet (tenzij je bijv. racistische dingen zegt.)
Ook een professional mag gewoon een eigen mening hebben.

Er is ook niks onverantwoordelijks aan je mening uiten i.m.o.

7 likes

Knuffel hoor. Ik vind dit een nare en vervelende aanval. Heb je absoluut niet verdiend imo :kissing_heart:

27 likes

Laten we weer on-topic gaan mensen. Beide standpunten zijn inmiddels meer dan duidelijk.

4 likes

zie boven? not appreciated.

3 likes
Opmerking

Jammer dat je dit gesprek afbreekt, volgens mij te vroegtijdig want Viooltjes is pissig en Chidi probeert haar kant van het verhaal nog toe te lichten. In een discussie gaat het er toch niet om dat beide punten duidelijk zijn want dan blijft die gedachtenkloof juist bestaan? Rot voor beide partijen, lijkt me. Bovendien ontspoort het gesprek helemaal niet op een gekke manier.

17 likes

hetzelfde geldt uiteraard voor metadiscussies…

Opmerking

Flauwe reactie, ik probeer helemaal geen metadiscussie aan te zwengelen. In welk topic mag er over het onderwerp verder worden gepraat als daar behoefte aan is?

11 likes

Maar je ziet toch ook dat er maar een paar minuten tussen jouw en haar posts zitten? En die van haar is veel langer dan jouw paar woorden dus ze was sowieso nog bezig met typen, ik vind je opmerking daarom best flauw.

64 likes

Mas krijgt commentaar onder haar adventskalender video dat het te gehaast is opgenomen, producten niet genoemd worden/duidelijk in beeld komen en dat de setting rommelig is. Een iemand zegt nog iets van je zal wel snel nog een video hebben opgenomen voordat je naar Miami ging. Reactie: nee hoor geen tijdnood, ik wilde eens wat anders proberen.

insert “sure Jan“ gif

48 likes

Uh oh, Cynthia heeft t in haar insta stories over een bodyshamende reactie op haar site. Twijfel altijd of ze hier nou wel op in moet gaan/fel op moet reageren. Misschien is t juist goed dat ze zich hier over uitspreekt.:thinking:

Persoonlijk zou ik haar adviseren er niet op in te gaan.
Want dit is nu best wel een hot item bij haar.

Snap echt niet hoe het in iemands botte kop opkomt om totaal ongevraagd op haar EIGEN site zo’n reactie achter te laten.

Wtf denk je dan echt?!

10 likes

Ik vond ‘flikker op’ heel droog en top :ok_hand:t2:

6 likes

Pff gelul want ze heeft uitgebreid besproken in de vlog hoe ze het moest doen met de zaterdagvideo. Ze wilde niet direct in Miami aan het werk moeten dus ‘verzon ze nog wel iets’. Dat was wel te zien ja.

10 likes

Kennen jullie nog cynthia van beautykoning? Haar looks waren altijd heel artistiek en met mooie kleuren. Ze heeft alles verwijderd (YouTube, insta, Facebook). Weet iemand mss waarom? Zo jammer

3 likes

De Beautygloss video van vandaag is wel een nieuw dieptepunt hoor. Dit is geen ‘net niet’ meer, dit is gewoon helemaal niet.

Bij de laatste kalender laat ze de producten niet eens meer zien maar smijt ze ze gewoon meteen op tafel?!

9 likes

Ik denk niet dat dit aan Cynthia ligt maar dat bijna ieder mens dit wel in zich heeft. Zeker bekende mensen/met een groot bereik. Je kan nog zoveel lovende reacties krijgen, als er ook maar één negatieve tussen zit is dat alles waar je aan kan denken. Ik denk niet dat je het haar kwalijk kan nemen, zeker met zo’n gevoelig onderwerp als lichaamsbouw.

8 likes