Beutyblogtopic XL #6

OMG :scream::scream::scream:

Ja daar heb je ook wel een punt… te snel gedacht haha

1 like

Waar het hart vol van is…?

Omg dit is echt een van de enige keren dat ik echt jaloers ben op een influencer/beauty youtuber!!!

2 likes

Rachel legt in haar story even duidelijk uit dat downy in hun huishouden iets anders betekent dan voor de rest van de wereld.

Downy heeft namelijk niets te maken met down of, komt 'tie; mongolen. Nee, nee.
Een downy is een heel naar persoon die hele erge dingen doet en zegt.

Dus, dan weten we dat.

21 likes

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/downie#.Xeeuysq0uf0

Misschien moet ze dat woord dan ook alleen in haar eigen huishouden gebruiken i.p.v. op het worldwideweb :thinking:

17 likes

Je eigen scheldwoord in je gezin is downie, maar het heeft niks met mongolen te maken? Sure. Wij schelden met Tokkies. Heeft ook echt helemaaaaal niks met asociale mensen te maken.

15 likes

Ik moet eerlijk zeggen dat bij mij thuis (dus tussen mij en mijn vriend) ook wel eens ongepaste scheldwoorden worden gebruikt door ons (niet tegen elkaar) maar het is toch onzin om te zeggen dat een woord dan ‘tussen jullie’ iets heel anders betekent? Het gaat bij ongepaste scheldwoorden vaak om een scheldwoord dat afgeleid is van een aandoening of ziekte en ik vind het een beetje ‘dommig doen’ om te doen alsof het die betekenis helemaal niet heeft als je er mee scheldt.
Als je zo’n slechte gewoonte hebt, doe dan niet alsof het allemaal wel meevalt. Zeker als je het dan (per ongeluk of niet) openbaar doet. Dan kun je beter je excuses aanbieden en er voortaan op letten of gewoon toegeven dat je er schijt aan hebt.

11 likes

Waarom zijn mensen zo dom.

2 likes

Ja maar volgens haar IG stories ís ze ook heul belangrijk want ze kent Cynthia IRL hoowr

1 like

Dat was voor mij dé reden om haar eindelijk te ontvolgen.

Maar dit! Er zijn heus wel meer mensen die onderlinge grapjes/termen hebben (die je nooit buitenshuis zou gebruiken). Maar dit is natuurlijk gewoon een bullshit excuus. Nee howr, het betekent bij ons iets anders dus dat moet iedereen maar accepteren. Burh please!

Het is goed dat ze voor Cynthia op komt in dit geval, maar de manier waarop is geenszins bewonderenswaardig en het is zo onnodig zo’n belediging te gebruiken.

3 likes

Onze lieve Rachel heeft het in ieder geval geschopt tot het Beutyblogtopic XL #6. Ik vrees dat ze niet veel verder zal komen met haar gedrag.

3 likes

Wat treurig zeg omdat te zeggen

Jij bent zo iemand? :stuck_out_tongue:

4 likes

Ik bekeek het BlackFriday-filmpje, maar zie echt geen andere Mascha dan anders. Ze is toch altijd kinderlijk blij en greedy in een winkel in Murica?

(Dan die tong van Lotte, die ging wel te ver imho.)

Nee ik denk ook dat Cynthia niet met haar geassocieerd wil worden (en terecht) daarom vond ik t ook wel grappig hoe ze het benoemde.

1 like

Haha die stories van jessie. zero fucks. laf het weer echt.

2 likes

Joh geef die Rachel gewoon geen aandacht meer. Ik heb wel een beetje medelijden met haar, volgens mij heeft ze niet veel in haar leven en zit de hele dag thuis en heeft zware anorexia (staan hele verhalen op haar blog) en daardoor veel pijn. Betekent niet dat haar uitspraken en opvattingen ok zijn (verre van), maar ik kan me voorstellen dat dan reageren op alle influencers een belangrijk onderdeel is van je leven. Prima om haar aan te spreken op haar gedrag, maar ik vind het wel treurig als mensen haar gaan afzeiken omdat ze veel online reageert en zich in haar hoofd haalt iedereen persoonlijk te kennen.