Als je de afgelopen dagen een beetje meegelezen hebt heb je vast gezien hoeveel mensen zeggen dat opbouwende kritiek beter werkt en meteen negatief doen niet.
Al die mensen hadden zelf onderzoek kunnen doen maar ze vinden het allemaal makkelijker om te vragen van een ander om ze te onderwijzen. Al die mensen zeggen dezelfde dingen die al besproken zijn, die al uitgelegd zijn, die al toegelicht zijn. Ik heb de afgelopen week hier en offline al zo fucking vaak hetzelfde gesprek gevoerd dat ik gek word. Je kunt gewoonweg niet verwachten van een ander dat ze je altijd maar met zijden handschoentjes aan benaderen. En afgezien daarvan zou een harde bitse negatieve reactie juist reden moeten zijn om zelf op onderzoek te gaan. Kennelijk raak je een gevoelig punt, een punt waar mensen niet begripvol en aardig meer over kunnen zijn. Dan is het je eigen verantwoordelijkheid om je daar in te verdiepen. En als je de mogelijkheid hebt om te denken: ânou als het zo moet laat dan maarâ. Dat is privilege en daar hebben we al helemaal geen tijd meer voor. Ik vind het eigenlijk ook gewoon een gebrek aan respect om begrip te eisen.

âWaarom specifiek black lives matter? Tenzij je wit bent, krijgt iedereen toch te maken met racisme?â
âALL LIVES MATTER!!!â