Beutyblogtopic XL #8

Ook weer onder dat zwarte vlak staat een comment ‘all lives matter’. Waarom gaat ze niet in discussie met zo’n persoon, dan doe je tenminste iets. Ipv te zeggen dat je een diverse vriendengroep hebt. Hahah ik vind het bizar, hoe krijg je dat uit je strot.

2 likes

Heb haar een dm gestuurd dat ik het gek vind dat ze anderen ergens op aanspreekt maar zelf niet veel actie onderneemt.
Ben benieuwd naar de " Ja maar Gregor was in zn vorige leven surinaams dus ik ben goed bezig " reactie

11 likes

Ze komt nu ook echt over alsof zij een schouderklopje wilt omdat ze wat stories geplaatst heeft. Nope dat is echt het minste wat je kan doen als wit persoon.

beautygloss

@thetracysimone that is a great question! Next to the fact that my friendgroup is extremely diverse (I grew up among people of all races) I talk about the subject with my friends and ask them questions too. I even get comments about it with ‘its so cool to see how all cultures blend together in your friendgroup’ and I hope this can inspire some people too. I am vocal about this matter in my worklife - for instance, scouting black models (we need more in Holland for sure) but also talking to brands about this subject (think about haircare and foundation shades). There’s definitly a lot more I could do ofcourse but this is a start!

nazihaxx

@beautygloss this sounds so ignorant tho. Its like Look at me I have black friends and my group of friends is so aesthetically pleasing cuz it’s diverse. The question was how do you help black lives with your platform and you answer partly by saying you have black friends… this aint it sis

beautygloss

@nazihaxx no ofcourse not. But portraying my friend group for hundreds of thousands to see can spread a message too (that I wasn’t even aware of until people started commenting about my friend group)

beautygloss

@nazihaxx I am literally speechless over the fact that I would mention my friendgroup because It’s ‘aesthetically pleasing’. How could you even come up with these words… mind is blown :exploding_head:

beautygloss

@nazihaxx also, you are completely forgetting the other things I am saying about scouting models and talking to people in the industry about it. But go on and focus on ‘aesthetic things

6 likes

Voor iedereen die vindt dat mensen dan te weinig doen (naast een zwart vlak plaatsen - met de beste bedoelingen van de wereld), wat zou dan ‘goed’ zijn volgens jullie om te doen?
Ik ben erg pro deze protesten. Maar tegelijkertijd voel ik me niet zo geroepen om er nu op social aandacht aan te besteden, omdat het nogal hypocriet voelt om er nu ineens mijn naam ook aan te hangen.
Ik ben in een witte omgeving opgegroeid, met voornamelijk witte vrienden. Dus ik heb nooit van dichtbij meegemaakt hoe en op welke manier je achtergesteld wordt als niet wit persoon (ik hoop dat ik me hiermee respectvol genoeg uit). Terwijl ik me goed kan voorstellen dat het anno 2020 nog veel te veel voorkomt.

Een beetje naïeve vraag misschien, maar ben gewoon benieuwd hoe mensen vinden dat je, ookal zet je je er niet perse voor in, wel op de juiste manier dan wel een steentje kunt bijdragen.

5 likes

Waarom is dat hypocriet en voel je je niet geroepen? Het probleem in mijn ogen is juist dat zoveel mensen racisme ‘afkeuren’ (ja duh denk ik dan) maar er dan niet tegen vechten. Spreek je uit, laat je horen, post shit op je insta. Keur elke ‘grap’, opmerking watdanook openlijk af en maak deze onderwerpen bespreekbaar bij je vrienden. Je moet ergens beginnen. Maar vooral ook doorzetten. Blijf het aanstippen, blijf delen op je insta, blijf in discussie of gesprek gaan, blijf je verdiepen. Voel je alsjeblieft geroepen, er zijn nog zoveel meer mensen nodig.

Oh en marketingvrouw geeft op vrijdag om 10:00 een webinar over racisme en wat je als wit persoon kunt doen. Lijkt me ook een heel goed startpunt

10 likes

Je kan je er in verdiepen. Onder andere via: https://www.withuiswerk.nl

Aafke Romeijn schreef een goed stuk over oa de online discussies op FB: Facebook post

5 likes

‘Laten we juist nu eens stilstaan bij…’ was een mooi begin… maar ja.

1 like

Ik heb Mascha nog nooit iets over diversiteit in foundation/concealerkleuren zien zeggen of in haircare? Zelfs niet toen ze echt nog veel beutyfilmpjes maakte. Misschien is het me gewoon niet bijgebleven hoor maar ik vind het inderdaad wel een goed voorbeeld van iets waar zij veel invloed op kan uitoefenen.

24 likes

Volgens mij heeft ze er ook nooit actief iets mee gedaan. Misschien een gesprek over gehad maar thats it. Want als ze echt zp actief was met meer kleuren in de make up industrie dan hadden de concealers waarvan zij t gezicht was van mabelline wel meer dan 3 witte tinten gehad.

2 likes

Nee nooit. Cynthia deed het wel meer en ik kan me dan de gastposts herinneren van dat donkere meisje. Ze schreef over beauty en haircare.

13 likes

En dan op Insta aanhalen dat ‘toen ik nog blogde er een gastblogger was’. Meid, die blog is vlak na christus opgeheven, laten we dat niet nú nog even aanhalen als iets wat je ‘goed’ doet.

23 likes

Mas nu ook in haar stories. Op suggesties om meer samen te werken met black community influencers antwoordt ze “hit me up”

Benader nou zelf iemand dan, in plaats van alles op je af te laten komen.

11 likes

@Druppels @Aloha
Als het zo werkt wil ik mezelf graag filantroop en dierenbeschermer noemen omdat ik 20 jaar geleden is dat ik als wnf-ranger langs de deuren ging!!

8 likes

Aangezien je hier meeleest Sint. Zelfs een " Ik ben geschockt door de gebeurtenissen maar ik weet niet goed hoe ik me moet uiten omdat ik niks verkeerds wil zeggen kunnen jullie mij tips geven" bericht was genoeg geweest.
Achteraf zeuren dat mensen je aanvallen en dat zij jou bang maken maakt jou meer deel van het probleem dan dat je was toen je niks posten.
Ik heb miljoenen berichten gelezen in alleen deze 2 dagen al. En ik zie iedereen met elkaar in gesprek gaan en elkaar helpen. Ze zal vast wel wat onaardige berichten hebben gehad hoor. Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die haar op een aardige manier hebben benaderd . Echt zonde dat ze daar niks mee heeft gedaan en zich alleen focussed op de negativiteit en zichzelf in het slachtoffer rol plaatst.

En lieverd als je niet weet wat je moet posteb omtrend BLM post dan helemaal niks. De wereld kan nu wel even zonder jouw nagellak.

10 likes

Ga lekker wijn drinken in de zon op een waddeneiland. Byeeeeee. Cynthia is zo niet sympathiek, nooit geweest eigenlijk?

3 likes

Haha ja ik twijfelde om hem te maken. Zaadjes to the rescue

White fragility at its best ‘kan ik het nog over witte nagellak hebben of is dat ook al niet goed :weary::weary::weary:’ boeee help me plz

16 likes

Als je de afgelopen dagen een beetje meegelezen hebt heb je vast gezien hoeveel mensen zeggen dat opbouwende kritiek beter werkt en meteen negatief doen niet.

Al die mensen hadden zelf onderzoek kunnen doen maar ze vinden het allemaal makkelijker om te vragen van een ander om ze te onderwijzen. Al die mensen zeggen dezelfde dingen die al besproken zijn, die al uitgelegd zijn, die al toegelicht zijn. Ik heb de afgelopen week hier en offline al zo fucking vaak hetzelfde gesprek gevoerd dat ik gek word. Je kunt gewoonweg niet verwachten van een ander dat ze je altijd maar met zijden handschoentjes aan benaderen. En afgezien daarvan zou een harde bitse negatieve reactie juist reden moeten zijn om zelf op onderzoek te gaan. Kennelijk raak je een gevoelig punt, een punt waar mensen niet begripvol en aardig meer over kunnen zijn. Dan is het je eigen verantwoordelijkheid om je daar in te verdiepen. En als je de mogelijkheid hebt om te denken: ‘nou als het zo moet laat dan maar’. Dat is privilege en daar hebben we al helemaal geen tijd meer voor. Ik vind het eigenlijk ook gewoon een gebrek aan respect om begrip te eisen.

16 likes

haha ik versta ‘goeie kegels’ maar dat kan ook mijn eigen invulling zijn haha

5 likes

Ik vind t trouwens een raar verhaal. Je bent influencer je leeft op instagram. Gister was heel je feed zwart heel veel stories staan vol met BML dingen en hoe je je als witte europeaan kunt inzetten. En dan weet je nog niet wat je moet doen… Je zou kunnen beginnen met berichten lezen bijvoorbeeld. Je houd toch zo van lezen…
Al had je er niks van begrepen had je bij wijze van een zwart tegeltje kunnen posten of iets kunnen reposten in je stories. Al is het maar 1 ding.

Ik geloof gewoon niet dat zij aan het bedenken was hoe ze dit aan ging pakken. Call me a cold harted bitch but im done with this bullshit.

En wat gaat ze nu doen? In discussie met mensen? Luisteren naar mensen? Zich inlezen? Of gewoon 1 jank post zodat mensen stoppen met haar “aanvallen” en dan weer over naar dr terschelling poep.

14 likes