Dan good luck met de rest.
Dankje
Zijn er heel veel tokkies.
Ja bedoelde meer met die ketting ook. Maar heb ook voornamelijk andere afbeeldingen in mijn hoofd van hem vroeger. Altijd met kettingen en ook een met een jas met bontkraag dus is al gewoon mn associatie
Ben ook bevooroordeeld want ik vind de stijlen van Mas en Greg altijd beetje tokkie zoals die Versace badjassen etc.
Ik ken weinig tokkies die een Versees kunnen betalen. Misschien een Veerkampje
Alle tokkies die ik ken lopen in ““gucci”” slippers en ander nepzooi. Maar o wee als je vraagt waar het gekocht is dan is het van de “pee cee!!” (Pc hooftstraat)
Tokkie heeft toch niet per se iets met inkomen te maken?
Gezien het feit dat de term ‘Tokkie’ letterlijk van de familie Tokkie, een familie met een laag inkomen in een achterwijk komt, jazeker.
Mensen denken dat “Tokkie” alleen maar ordinair betekent maar dat is eigenlijk helemaal niet zo.
Die term is niet overgenomen om alle mensen met een laag inkomen zo te noemen. Het is het type ordinair uiterlijk en grote muil.
En ook met een uitkering kun je nep gucci shit kopen haha.
Maar wacht even! Want dit is waar discussies fout gaan.
Iemand noemt een bepaalde outfit die iemand draagt “Tokkie”, ik zeg “Dat is niet de originele bedoeling van tokkie want een tokkie kan zo’n merk niet kopen” waarbij ik dus bedoel HET ECHTE MERK en niet een knock off, maar nu gaat het erom dat ik mensen die weinig geld hebben als Tokkie label.
Zo gaan dingen dus, voor je t weet ben je cancelled
De discussie ging al fout door dat een mega saaie outfit als tokkie werd beschreven.
Ja, ik zei net ook al dat dat meer mn associatie met Mas en Greg is. Maar blijkbaar kan dat ook niet want je moet dus arm zijn om tokkie te zijn? Wist ik ook niet.
Bij Mas en Greg is het meer dat ze een soort van amerikaans en rapscene stijl proberen na te bootsen maar daar totaal de types niet voor zijn.
Ja! Dat is het inderdaad. Het klopt gewoon niet ofz.
Ik noem dat altijd camp! Op z’n Engels dus.
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom Mascha vandaag met dr voeten in het gras staat? Wat is ‘earthen’?
Thanks! Klinkt… zweverig haha.
Mas zal wel weer iets te lang op Reddit hebben rondgehangen.
Bij ons was de hotste jongen van de klas niet kalend op zijn 13e eigenlijk