Beutyblogtopic XL #8

Over die kamer kan ik alleen maar verzinnen dat dat gebeurt als je helemaal doorgecoacht wordt, dat het een ding is ‘dat als je anderen helpt, je jezelf niet hoeft weg te cijferen’ ofzo. Je mag genieten van zoiets, laat zien wat je hebt bereikt, en dat anderen daar ook kunnen komen.

Of ze dacht gewoon: joe fuck it.

1 like

Wat weten we nog NIET van haar. Alleen de ruzie met Mascha maar ja :sweat_smile:

6 likes

Een heerlijke rant op de zondagochtend, de beste manier om aan je dag te beginnen! Ben het overigens helemaal met je eens

8 likes

Op het screenshot lijkt het een verrassingsei

Genoeg over mij. Laten we het hebben over mij.

35 likes

Nee leren zeggen gaat hier helemaal niet over vind ik. Sommige (veel?) mensen hebben simpelweg de neiging om overal ja op te zeggen, maar gaan daarbij voorbij aan zichzelf. Ze overzien het geheel niet, houden hun energie niet in de gaten, realiseren zich niet de gevolgen voor werkdruk en hun planning, ga zo maar door (bijvoorbeeld). Ik ben geen voorstander van alles afwijzen en bij voorbaat nee zeggen maar volgens mij gaat ‘nee is ook een woord’ (of whatever) daar dus helemaal niet over.
Los daarvan ben ik wel een voorstander van de tijd nemen om een weloverwogen beslissing te maken in plaats van ter plekke ja (of nee) zeggen. Dat neemt niet weg dat sommige dingen nu eenmaal moeten gebeuren (zoals jij zegt) waarvoor die bedenktijd niet van toepassing is.

1 like

Ik ga echt zo slecht op dat soort mensen! Ik werkte een keer samen met een onderneemster die ook 10.000 coaches had en ook van de zelfzorg was. Ik had haar ingehuurd voor een project maar elke keer werden deadlines niet gehaald. Ja sorry maar dan ga ik er boven op zitten. Dan vroeg ik joh wat staat er op de planning vandaag; stonden er 4 dingen op de planning maar niet mijn project dat keek ze dan wel later vandaag. En dan krijg ik rond 11 uur sochtends een berichtje ik voel het niet om vandaag te werken ik ga chillen. Want dat had ze geleerd van een coach: alleen werken als je het voelde :roll_eyes:

Eehm pardon?! Je wordt door veel mensen betaald en die wachten op jouw. Toen we de eind datum niet gingen halen heb ik een nieuwe eind datum ingesteld + er bij dat voor elke dag niet gehaald ik een boete ging door factureren. Ineens was het project binnen no time af :sweat_smile:

39 likes

Wat onprofessioneel om werk ondanks gemaakte afspraken te laten liggen omdat je het niet voelt. Heel bijzonder.

3 likes

Ik was laatst een beetje sipjes en toen zei m’n vriend “ga even naar buiten, de zon op je gezicht voelen.” Soms vergeet ik dat die zin niet voor iedereen een dubbele betekenis heeft.

Ik moest in ieder geval wel weer lachen toen :sun_with_face:

37 likes

Ja echt super onprofessioneel! Maar dat wordt dus door heel veel coaches aangeleerd aan mensen; doe het alleen als je het voelt. Of neem alleen werk aan wat je voelt.

Ik krijg ook wel eens een opdracht dat ik denk bleugh maar die neem ik als ik het financieel nodig heb gewoon aan. Even tanden op elkaar en dan is het klaar.

4 likes

Heerlijke zelfzorg-rant inderdaad. Thanks! Ik kan mij ook goed vinden in wat je zegt.
Als werkelijk iedereen aanhanger was van die nieuwerwetse zelfzorg-theorie zou onze maatschappij niet functioneren. Dat alleen al geeft al aan dat het gewoon niet oke is om dit als waarheid te verkondigen.
Alles moet in balans zijn. Ga niet enkel uit van jezelf, doe ook eens iets ‘wat energie kost’ voor een ander. Dan zal je zien dat je het ook terugkrijgt. Pay it foward.

6 likes

Hm oké, ik herken dit beeld van evenwichtige mensen die dingen aangepraat krijgen totaal niet. Ik vind daar ook best een tegenstrijd inzitten? Als je het evenwicht daadwerkelijk hebt, ben je dan wel gevoelig voor dit soort praatjes? Wat ik bedoel te zeggen is dat het voor jou misschien evenwichtig overkomt terwijl ze in werkelijkheid mogelijk juist worstelen met alle voorbeelden die je in je post noemt. Hoe kan je dat zo zeker uitsluiten?

2 likes

Dit soort mensen zijn er zeker! Alleen heb ik het idee dat dat dan vaak juist niet de mensen zijn die een cursus bij Cynthia gaan volgen. Dit soort cursussen trekken vaak juist mensen aan die al prima in staat zijn om nee te zeggen, maar er vervolgens dankzij zo’n cursus in doorslaan.

3 likes

Als ik uit zelf zorg nee had gezegd op dingen waarvan ik eerst dacht naaah ik weet niet of dat iets voor mij is , dan had ik de meest leuke avonturen moeten missen. Nee is idd ook een woord maar die moet je ook weer niet te vaak gebruiken. Heb je alleen jezelf mee.

5 likes

Dat ze die vraag er ook weer uit pikt, die heeft ze al 100x beantwoord

18 likes

Oooh dit is vet irritant ja. Die mensen worden er ook niet gezelliger op. Alleen maar arroganter.

Laatst met een vriendin, waarbij ik vroeg om weer even met elkaar af te spreken omdat we elkaar even niet hadden gezien. Toen kreeg ik terug: ‘misschien’. En aan t einde van t weekend vroeg ik dus hoe haar weekend was geweest en dat ik het jammer vond dat we elkaar niet hadden gezien, van ja maar ik had ook nooit toegezegd. Misschien is dit ook een nieuwe trend? Dan heb ik liever gewoon een duidelijke ja of nee.

7 likes

Omg als iemand dit zegt, ga ik er bij voorbaat al uit dat diegene niet tevreden is. Haha bah :nauseated_face:

2 likes

Dit vind ik gewoon onbeschoft en een soort van heersen over jouw tijd. Kan ik slecht tegen, je bent niet de enige op de wereld.

Ik ben groot voorstander van doen waar je blij van wordt, maar het leven is niet altijd rainbows and unicorns en soms moet je iets doen waar je minder blij vab wordt. Suck it up en doe het gewoon

11 likes

Hmm als ik denk aan Amerikaanse coaches bijvoorbeeld, dan valt Cynthia toch echt in het niet. Ze heeft geen inspirerend verhaal, ze heeft de taal niet onder de knie en ze is niet meteen een persoon waar mensen naar kijken en zeggen “wauw, was ik maar zoals haar!”.

Maar goed, misschien heb je gelijk, gezien ze inderdaad al heel wat geld heeft binnengehaald door volwassen mensen in een stapelbed te stoppen.

13 likes

Ik zie dat ook niet voor me hoor, maar je weet nooit. Er zijn in Nederland in ieder geval genoeg mensen die haar blijkbaar erg inspirerend vinden.
En ik zou mezelf niet meteen tot die groep rekenen, maar ook ik kijk al een jaar of 10 met zeer grote regelmaat naar wat ze nou weer heeft/uitvoert. Dat is echt bizar lang als je over nadenkt trouwens haha.

1 like