Serena wordt op Instagram aangesproken over de hoeveelheid spon. Nee Serena, het valt niet mee, je krijgt echt ontzettend veel spon.
En een ouderwetse shoplog? Daarin werd vroegah toch echt zelf geshopt.
En een ouderwetse shoplog? Daarin werd vroegah toch echt zelf geshopt.
Ik vind dat in dit geval juist erg logisch, het is een makkelijke en redelijk laagdrempelige manier om te oefenen en Engels spreken te incorporeren in iets dat ze toch al veel doet. Ik denk dat het durven spreken sowieso een groot gedeelte is, dat kun je hiermee goed oefenen.
Op deze manier kan ze het zelf makkelijk terug luisteren.
Thuis (alleen) je uitspraak oefenen is best moeilijk, op deze manier hoeft ze minder na te denken over wat ze dan gaat zeggen (ze neemt sowieso veel stories op). Het is niet helemaal hetzelfde als een gesprek maar wel een spontane manier van spreken en ik denk best wel vergelijkbaar met haar uiteindelijke doel (online coaching)
Ik vind het trouwens prima klinken en ook echt goed dat ze dit gewoon durft te doen, oefenen terwijl iedereen kan meekijken (niet omdat ze zich moet schamen als het niet meteen perfect is maar omdat mensen er al snel een mening over hebben zoals hierboven ook al genoemd wordt). En alleen maar goed dat ze zich wil verbeteren en daar dan tijd en moeite in steekt toch.
Ah ik had gemist dat ze het voor online coaching ging gebruiken! Ik begin altijd aan haar stories maar het zijn er altijd zo veel dat ik vaak weer afhaak
Maar dan snap ik idd beter dat ze het ook op camera en zo wil oefenen. Thnx voor de uitleg
Huh nee ik ben altijd heel kritisch op Nederlandse accenten âhuuhuu wat zegt zij nouâ maar behalve een klein grammaticaal foutje was het toch hartstikke prima. Ook absoluut geen steenkolen accent. Ik denk dat ze met wat oefenen heel ver kan komen.
From Zwolle to MURICAAAA.
Ja alsof het ook ergens op slaat⊠alsof alleen mensen zonder accent een taal zouden mogen spreken
Hoe is iemand in de eerste instantie op de gedachte gekomen dat het erg is om een accent te hebben
Ik vind het alleen maar goed/om aan te moedigen dat we ons andere talen zoveel mogelijk eigen proberen maken en durven te spreken. Het is maar door het te doen dat we er ook beter in worden.
Ik moet voor mijn werk 50% van de tijd Frans spreken. In het begin vond ik het doodeng en excuseerde ik me altijd voor mijn âbeperkte kennisâ terwijl de Franstaligen al lang blij waren dat ik mezelf verstaanbaar kon maken aangezien zij helemaal geen NL/met moeite Engels kunnen. Je bent altijd strenger voor jezelf dan diegene wiens moedertaal het is: zij vinden elk woord dat je kan sowieso al knap.
(En ondertussen spreek ik het vrij vloeiend maar dat is vooral door de schaamte los te laten en gewoon te blijven spreken)
Ligt het nou aan mij of is de reactie van Serena nu weer verwijderd
Verwijderd idd! Vind het ook niet.
Hier in BE is Frans redelijk ingeburgerd dus is niet zoooân prestatie hoor. Maar is vooral dus door te durven spreken en ook vragen dat anderen je verbeteren
Ja maar hetzelfde met andere talen zoals Frans en Spaans; omdat we de uitspraak niet goed kunnen voelen we ons bezwaard om het te doen. Raar eigenlijk
Oui oui la vache qui ruit
Ha-haahaa
Maar omgekeerd heeft een Franstalige heel veel moeite om Engels of NL zonder een accent te spreken (logisch want andere taalfamilie) dus zij kijken echt niet op van een raar accent.
Maar Frans accent in Engels vinden wij als nederlanders dan vaak weer charmant
Maar siem moet vandaag even buiten wachten terwijl krek gebroken glas opruimt anders gaat hij proberen te helpen en krijgt hij glas in zn poot.
Zo behulpzaam die dokter Siem. Wanneer zou hij heilig worden verklaard?
Er wordt altijd naar verwacht dat iedereen perfect Engels spreekt in Nederland, maar dat is niet vanzelfsprekend. Het is ontzettend knap als iemand toch probeert een taal goed onder de knie te krijgen en vooral durft te spreken. Dat is namelijk erg moeilijk. Dus in plaats van iemand te veroordelen omdat ze nog niet perfect Engels spreekt, is het belangrijk om juist te stimuleren en eventueel feedback te geven.
Grapje toch dit? Hoop ik?
HelaasâŠ
Cynthia uploadt op haar beide accounts stories met: âGoeiemooorge ik ben lekker op tijd even Kees aan het uitlaten, straks mijn eerste gesprek (âŠ)â. Zelfde tijdstip, maar dan net een beetje anders. Ziet er best gekkig uit zo op twee kanalen