Beutyblogtopic XL #8

Ik zou meegaan

ja maar ik kijk bij al mijn buren naar binnen

35 likes

Ja niks, maar als ik het zou weten dan zou ik wel naar binnen kijken als ik toevallig toch langsloop
 doe ik bij alle mensen een beetje.
En in haar geval zou ik er dan bij bedenken “hier woont mascha”
Net als ik van mijn buren weet dat ze een dezer dagen op vakantie vertrekken want ik hoor ze daarover dus als ik de auto niet zie staan denk ik “goh misschien zijn ze op vakantie”.

Precies de reden waarom ik ook altijd m’n rolgordijnen naar beneden heb. Snap het wel hoor, is toch een automatisme om even te gluren als je voorbij loopt.

Snap ook niet waaaarom zin daar altijd zo zielig over moet doen en een hele story aan moet wijden.
Gewoon die dingetjes andersom omhoog zetten, kan niemand naar binnen kijken maar jij wel naar buiten

6 likes

Ik begrijp wel dat ze zich eraan stoort.
Ze staat waarschijnlijk op punt van bevallen, dan wil je gewoon geen pottenkijkers.
Sowieso lijkt het me vervelend, mensen die naar binnen lopen te loeren. Bekend of niet.

2 likes

Ik kijk ook wel naar binnen bij buren die ik (goed) ken maar meer vanuit mijn sociale awkwardness omdat ik dan bang ben als ik niet naar binnen gluur, terwijl ze me wel voorbij zien lopen, dat ze denken dat ik ze negeer :joy:

2 likes

Hoe vaak Mascha wel niet zegt dat ze ‘iets heeft gehoord’, of ‘ik las’, ‘een vriendin van mij zei’, ‘ze zeggen dat’. Blablabla.

1 like

Ik heb een tijdje mezelf een Engels-ban op gelegd omdat ik ook vond dat ik teveel onnodige Engelse worden gebruikte (in verder gewoon Nederlandse zinnen, uiteraard niet als ik Engelse gesprekken had of Engelse teksten moest schrijven haha). Was nog best moeilijk joh, sommige dingen sluipen er zo makkelijk in.

9 likes

Ik zeg dat soort dingen ook maar dan heb ik het 9/10 keer gelezen op het forum.

81 likes

“Welke vriendin is dat dan?”
“Ja die ken je niet”

83 likes

“iemand die ik via via ken”

31 likes

Sinds die zwangerschap is het zo intens, he, ‘iemand in de comments’ bevraagt haar hele leven steeds.

5 likes

Ze komt letterlijk niet verder dan de drempel van d’r voordeur sinds eind februari ongeveer dus tja, dan “hoor je en lees je” alles via via.

5 likes

Serena heeft een nieuw project, ouwe bloemetjesjurken verkopen. NMSMVPE, zal gezien haar handelsgeest vast verkopen als een tierelier.

6 likes

Haha nee niet eens :rofl:

1 like

Ja ik vind dit ergens toch wel knap hoor. Leuker dan dat geschooi.
Heb vroeger zeep en nog wat andere spullen gekocht van the Secret Garden (Serena / Robenrita). Zal niet snel zo’n bloemetjesjurk kopen maar zij hebben wel echt een neusje voor handel inderdaad.

4 likes

Zo is ze uiteindelijk ook ooit begonnen met bloggen.
Oorspronkelijk had Serena met haar moeder een webshop: the secret garden, dacht ik.
Doordat ze extra uitleg wilde geven over de producten is ze begonnen met bloggen.

Oh, spuit 11

6 likes

Niet mijn smaak maar wel tof dat ze steeds zulke projecten op zet. En dat het dus blijkbaar steeds wel goed genoeg loopt

Maar voor deze engelse woorden zijn gewoon engelse versies? ‘inside joke’ en ‘overmorrow’ (bestaat echt, wordt alleen niet zoveel meer gebruikt). Denk dat het enige nederlandse woord wat echt gemist wordt in andere talen ‘gezellig’ is.

Ik vind overigens onnodig engels taalgebruik ook erg irritant maar ben wel van mening dat bepaalde talen een veel bredere woordenschat hebben, waardoor het iets makkelijker is om met weinig woorden iets uit te leggen.