Maar… hoe kan je dan IEDERE dag opnieuw bedenken wat je eet? Zonder een keer een pakje of zakje te gebruiken? Ain’t nobody got time voor gekarameliseerde couscousbolletjes op een bedje van gepocheerde falafelbladeren met een dipsaus van linksgedraaide yoghurt uit de algarve met een krokantje van walnoot. Op woensdag.
Maar je kan zelf toch wel een omelet of pasta in elkaar draaien zonder pakje? Daar heb je Knorr, Honig of Unilever toch allemaal niet voor nodig.Met dat pakje bedenk je toch ook wat je eet? Dat koop je toch ook niet met een blinddoek om en dat je verrast bent wanneer je op woensdag de kast opent.
Heel shocking misschien, maar ik eet wel eens twee keer hetzelfde. Of zelfs vaker.
Toen ik net student was kookte ik wel vaak uit pakjes omdat ik echt geen idee had hoe je moest koken haha. En welke kruiden je dan nodig had waarvoor. Maar inmiddels heb ik geleerd: als je zout, peper, italiaanse kruiden, komijn, koriander, paprika en misschien kurkuma, kaneel en gember hebt kom je al een heeel eind
Ik kook alleen uit zon pakje als ik zin heb in vies lekker. Bijv zon durum pak ofzo van de lidl. Ik zie die pakjes meer als fast food dan als fatsoenlijke maaltijd.
Ja het ultieme comfort food van mijn vriend zijn de burritos van Knorr. Al voelt het daarna alsof ik de hele dode zee in m’n mond heb, zo zout
Haha, gelukkig heb ik zo’n eipakje nooit meegenomen. En gaat er natuurlijk ook niet dagelijks en ook niet altijd wekelijks een knorr-pak naar binnen. Maar ik weet vaak gewoon echt niet meer wat ik kan maken om een keer buiten het vaste riedeltje te eten en dan vind ik veel recepten vaak (disclaimer: voor mij persoonlijk) best ingewikkeld of lijken ze me veel tijd te kosten.
Vandaar: liefde (jaja, met mate) voor de Knorr burrito’s, Knorr lasagne en nasimixen van Honig
De persoon die bedacht heeft pannenkoekenmeel te gaan verkopen lacht zich ook nog dagelijks suf.
Maar de gemiddelde pannenkoekmix bevat toch een mix van meerdere soorten meel en bloem? Dus kan mij wel voorstellen dat hij een smaakverschil proeft en dat hij het ene misschien lekkerder vindt.
Knorr burrito’s zijn AMAZE.
Hahahaha
Ham??? Fuck! Dat wist ik niet en ik eet dit nog best vaak
Omg ik ging googelen en het is gewoon echt zo hahahah wat erg
Een recept uit een kookboek halen, of van google? Of van het forum! Er zijn genoeg simpele recepten hoor.
Ik vind die uit een pak pannenkoekenmix ook lekkerder dan zelfgemaakt haha.
Mijn moeder kookte vroeger ook vaak met pakjes. Ook omdat ze van huis uit niets anders kende dan aardappels, vlees en groenten. De eerste keer dat ze voor mijn vader met knoflook kookte, wist ze niet wat een teentje knoflook was, dus had ze er een hele bol doorheen gedaan. Maar tegenwoordig heeft ze meer kookboeken en zoekt ze ook dingen op online en in de Allerhande. Ze heeft nu ook meer vertrouwen dat ze die pakjes niet nodig heeft haha
Ik heb maar 2 pakjes in mijn kast: Knorr roti en maggi bloemkoolschotel. Kom daar aan en het is oorlog.
ik heb zojuist een pak pannenkoekenmeel gekocht omdat de gewone meel al tijden uitverkocht was.
Ben je nou aan het vloeken…
Zitten “wraps” in dat Knorr roti pakket?