Beutyblogtopic XL #8

Hoe ik nasi maak:

Olie in de pan, daar fruit ik trassi, sambal, knolook en een uitje in en daar gooi ik vervolgens vlees en groente bij, rijst erbij(liefst van de dag ervoor), eitje erdoor, beetje ketjap manis. Niet echt met een specifieke kruidenmix dus. En de hoeveelheden doe ik ook op gevoel, haha. Weet niet of je hier heel veel aan hebt, haha.

5 likes

Ik dacht er is een lekkere beuty rel aan de gang, maar nee, het gaat al 300 posts over loempia’s en roti :confused:

57 likes

Eten, mijn favoriete onderwerp na influencers.

14 likes

Soort ‘naan brood’ idee (als in naan betekent brood, dus ‘naan brood’ is ‘brood brood’) dus eigenlijk? Nooit geweten, ik dacht echt dat het hele gerecht roti heette. Maar ja, ik dacht ook tot ik een jaar of 20 was dat ‘nasi’ het gerecht was, ipv gewoon rijst. En ik ben deels Indonesisch en opgegroeid met (echt) Indonesisch eten.

5 likes

Maar roti in bahasa is ook brood/frep/tastic :stuck_out_tongue:

Zullen we t hebben over chai tea latte. Dat betekent thee thee melk :joy:

21 likes

Ik geloof je meteen, maar ik spreek (helaas) echt nul bahasa, brood was bij ons gewoon brood.

Zag 100+ nieuwe berichten hier en had echt een rel Ă  la Mommybloggerstopic verwacht. Maar goed, ook interessant dit zeg.

(Overigens wel dank voor reacties op m’n loempia-vraag!!! Ik moet dus op zoek naar een kraam, die heb ik nog nooit gezien hier, maar komt vast goed. Merciiii!)

2 likes

Toevallig eet ik als lunch zo Indiase roti! Ik heb 2 weken geleden geleerd hoe je die platen/broden/wraps/vellen maakt, dit zijn paratha en die kun je in India blijkbaar bij elke maaltijd eten, maar ze zijn echt geweldig bij die curry. Nu al zin aan.

31 likes

Nu ben ik benieuwd en zal dit eens kopen

1 like

Wat een werk! Die Indiase van ons waren een stuk makkelijker, gewoon deeg maken, uitrollen en op het pannetje.
Love die muziekjes trouwens.

2 likes

Laat je een review achter?

2 likes

Uiteraard

1 like

Ik heb vanochtend voor het eerst in tijden weer thee met melk op, ik vergeet altijd hoe lekker dat is.

7 likes

Over pakjes en zakjes gesproken. Dit is toch wel mijn favo comfort food

11 likes

Ten eerste het is Al pestooooo :joy:

71 likes

Haha great minds think alike

1 like

Of wat denk je van pomodori tomaten (tomaten tomaten) of panini broodje (broodjes broodje) EN DAN BEDOELEN ZE DAAR EEN TOSTI MEE neeeeee

10 likes

Hahaha veel nieuwe berichten in het beutyblogtopic en dan gaat het eten. Ik krijg hier honger van!

1 like

Haha jij maakt tenminste nog zelf lasagne. Ik vind van die kant en klare lasagne uit een folie bakje echt fantastisch lekker. Lekkerder nog dan als ik hem zelf helemaal vers maak.
En ik ben volgens mijn omgeving en mezelf een keukenprinses

2 likes